Hvad ville I gøre???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2011

Silas&Mille

- skriver:

ok, det hele lyder jo fint. 

Får han ondt i maven af det.

Du kan jo regne mængden af mad ud med hans vægt. 

Hvis du ikke ved det.

3500/6/6

Vægt / med antal måltider / med hvor meget der skal være i hver enkelt flaske.

Han er 2 uger, har han hele tiden gjort det? Kan være han er inde i et spring og derfor spiser mere og vokser en masse.

Ligesom hvis du ammede så ville han hænge i patten hele dagen. og suge alt liv ud af dig.

Nej det er ikke noget han har gjort hele tiden, men bare de seneste 4 dage.

Tror ikke han får rigtig ondt i maven, han brokker sig i hvert fald ikke. Men han har dog ikke rigtig lavet nogle lorte bleer de sidste par dage. Igår måtte jeg hjælpe ham igang med en våd vatpind 

Tror jeg prøver at give ham lidt vand og ser om det ikke hjælper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

4xGreve

MoriSverige skriver:

Jeg sidder her med min 15 dage gamle søn.
Han spiser rigtig fint. Omkring 120 ml ved hvert måltid, han efterlader altid lige en lille slat i bunden.

Indimellem, som fx nu, bliver han dog utilfreds og virker sulten igen efter en times tid. Det er sket et par gange tidligere hvod vi så har lavet 60 ml mere til ham hvor han spiser omkring 40-50 ml.

Men jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er forkert at lave den ekstra lille flaske til ham efter en times tid. 

Det skal lige siges at det kun er forekommet i dagtimerne og ikke om natten.

Men hvad ville I gøre??? 
Ville I bare lave den lille ekstra flaske, så han bliver helt mæt igen inden kan skal sove? 

Ja det vil jeg helt sikkert, noget af det bedste man kan gøre for børn er at lytte til dem og selvom det ikke er meget så er det stadig nok til at den sult han evt. føler er ulidelig for ham, jeg vil lytte og følge mit barn, og der er ikke noget ved at han skal være ked af det bare fordi i har besluttet jer at han ikke skal have mad fordi det er for tidligt efter uret - men husk han kan ikke klokken

Anmeld

21. januar 2011

Silas&Mille

- skriver:

har han ondt siden du hjælper ham?

skrift evt ble midt i det hele så i får en længere pause så han når at føle mætheden.

Lyder for mig som et spring og så skal maven også lige følge med. Kommer dog af sig selv.

Umiddelbart er det svært at sige om han har ondt. Men han er ikke utilfreds og skriger eller sådan noget.

Han havde simpelthen bare ikke lavet en lorteble i 2½ dag, så vores sp foreslog at prøvede at hjælpe ham lidt på vej på den måde.

Måske det bare er et spring
bliver bare lidt nervøs for om vi gør ham en bjørnetjeneste ved eventuelt at lave den ekstra flaske.

Men prøver lige at hører med SP'en herinde. Det er lidt nemmere at forklare for en dansker end for en svensker 

Anmeld

21. januar 2011

2721

Jeg ville aldrig give vand eller kamillethe. Vi fi at vide på barselgangen at der er blevet fundet noget i kamille der for så små børn er giftigt og man derfor anbefaler ikke at give det før de er en hel del større. Vand sagde de også man ikke skulle give.
Jeg ville helt klart lave ham den ekstra flaske, er han sulten skal han da hhave mad. Min søn ammede minimum hver 2 time og det var ikke lidt han spiste. Og han har på ingen måde taget skade!

Anmeld

21. januar 2011

LR85

så lige du havde skrevet til Lisbeth, super godt. Så konklutionen må væe a du bare skal give ham mad når han ber om det, det lyder da dejligt hva

Anmeld

21. januar 2011

Silas&Mille

Tak for jeres svar alle sammen.

Så også lige der var kommet svar fra Lisbeth. 
Det endte nu også med tidligere på aftenen at jeg lavede en lille flaske MME til knægten i stedet for at give ham lidt vand. Så det var dejligt at læse at det er det helt rigtige at gøre  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.