Hvad ville I gøre???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.242 visninger
19 svar
0 synes godt om
21. januar 2011

Silas&Mille

Jeg sidder her med min 15 dage gamle søn.
Han spiser rigtig fint. Omkring 120 ml ved hvert måltid, han efterlader altid lige en lille slat i bunden.

Indimellem, som fx nu, bliver han dog utilfreds og virker sulten igen efter en times tid. Det er sket et par gange tidligere hvod vi så har lavet 60 ml mere til ham hvor han spiser omkring 40-50 ml.

Men jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er forkert at lave den ekstra lille flaske til ham efter en times tid. 

Det skal lige siges at det kun er forekommet i dagtimerne og ikke om natten.

Men hvad ville I gøre??? 
Ville I bare lave den lille ekstra flaske, så han bliver helt mæt igen inden kan skal sove? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

Maja88

MoriSverige skriver:

Han spiser rigtig fint. Omkring 120 ml ved hvert måltid, han efterlader altid lige en lille slat i bunden.

Indimellem, som fx nu, bliver han dog utilfreds og virker sulten igen efter en times tid. Det er sket et par gange tidligere hvod vi så har lavet 60 ml mere til ham hvor han spiser omkring 40-50 ml.

Men jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er forkert at lave den ekstra lille flaske til ham efter en times tid. 

Men hvad ville I gøre??? 
Ville I bare lave den lille ekstra flaske, så han bliver helt mæt igen inden kan skal sove? 

hmm ved ikke..

for ved når man ammer så snakkede min JM om det er et no go ikke at tømme brystet og så bede om noget igen en halv time efter... men ved ikke med flaskebørn

Anmeld

21. januar 2011

Mikkel's mor <3

MoriSverige skriver:

Men hvad ville I gøre??? 

sådan er min søn også (:
vi laver ikke en flaske mme mere men derimod får han lidt vand eller kamillethe..

Anmeld

21. januar 2011

Silas&Mille

Jennifer skriver:

sådan er min søn også (:
vi laver ikke en flaske mme mere men derimod får han lidt vand eller kamillethe..

Altså kogt afkølet vand?

For det lyder ikke som en dum ide.
Må de godt får kamillete når de ikke er ældre? 

Anmeld

21. januar 2011

Mikkel's mor <3

MoriSverige skriver:

Altså kogt afkølet vand?

For det lyder ikke som en dum ide.
Må de godt får kamillete når de ikke er ældre? 

Jeps
altså har hørt at grunden til at man er begyndt at gå fra kamillethe er noget med allergi ? men da vi intet allergi har i familien har min sp sagt god for det og så er det også rigtig godt mod ondt i maven

Anmeld

21. januar 2011

LR85

jeg kender desværre ikke svaret, men synes du skulle spørge Lisbeth, sundhedsplejersken herinden i ekpertrådet.

Anmeld

21. januar 2011

Silas&Mille

- skriver:

Hvad vejer han?

Får han kun flaske?

Hvor ofte spiser han?

Bliver han bøvset af midt i måltidet?

Bruger i rigtig str sut?

Han vejer ca 3500 gram (3390 gram i tirsdags).

Han får en smule bryst en gang om dagen, da jeg ikke har mere end det og der bliver der også suppleret med flaske, men ellers kun flaske ja.

Han spiser ca hver 4. time.

Han bliver bøvset af 1-2 gange i løbet af måltidet og bagefter.

Vi bruger MAM flasker med sut-str. 1, til nyfødte.

Anmeld

21. januar 2011

Silas&Mille

louiseandersen85 skriver:

jeg kender desværre ikke svaret, men synes du skulle spørge Lisbeth, sundhedsplejersken herinden i ekpertrådet.

ikke en tosset ide, hende havde jeg ikke lige tænkt på

Anmeld

21. januar 2011

Silas&Mille

Jennifer skriver:

Jeps
altså har hørt at grunden til at man er begyndt at gå fra kamillethe er noget med allergi ? men da vi intet allergi har i familien har min sp sagt god for det og så er det også rigtig godt mod ondt i maven

vi har heller ikke nogen former for allergi i vores familier, så kamillete er nok en god ide.

Anmeld

21. januar 2011

Mikkel's mor <3

MoriSverige skriver:

vi har heller ikke nogen former for allergi i vores familier, så kamillete er nok en god ide.

du kan i hvert fald give det en chance

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.