Hvad synes i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2011

JulieE

Rasmus er så sødt et navn, almindelig kendt uden at være en massebetegnelse Og en rigtig fin og sød tanke der ligger bag det!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

ønskebørn74

MetteDN skriver:

Vi har længe været sikker på hvad vores søn skal hedde også før vi fandt ud af hvad det var. Nu vil jeg så bare lige hører jeres mening..

Vi vil gerne have han skal hedde Rasmus opkaldt efter min kærestes bedste kammerat som blev slået ihjel nogle år tilbage ..

Men er navnet for almindeligt ??

Smuk tanke og dejligt navn...

Anmeld

21. januar 2011

Bavianis

kitty skriver:

Jeg elsker navnet Birk. Det minder mig om Ronja Røverdatter Det kan bare ikke siges på færøsk, uden det lyder som om man har slugt en flue, så den går ikke herhjemme.

TS: Rasmus er et godt navn. Og historien bag Jeres valg synes jeg gør det endnu bedre. Kald Jeres barn det I har lyst til.. Hul i resten!

Ja, okay - så går det ikke med Birk, haha!

Jeg har en kollega, hvis kæreste kommer fra Island. De ventede sig en pige, og en dag han kom hjem fra arbejde fortalte hun ham, at hun havde tænkt over det, og at hun gerne så, at deres datter kom til at hedde Dyrleif . Hun argumenterede med, at det var et sjældent og stærkt islandsk pigenavn.

Min kollega måtte dog nedlægge veto - hvilket pigen nok senere vil sætte pris på

Anmeld

21. januar 2011

otlitrom

Bavianis skriver:

Jeg har en kollega, hvis kæreste kommer fra Island. De ventede sig en pige, og en dag han kom hjem fra arbejde fortalte hun ham, at hun havde tænkt over det, og at hun gerne så, at deres datter kom til at hedde Dyrleif . Hun argumenterede med, at det var et sjældent og stærkt islandsk pigenavn.

Min kollega måtte dog nedlægge veto - hvilket pigen nok senere vil sætte pris på

Dyrleif? Oh no! Jeg er ikke navnekræsen, og har respekt for andres valg. men lige Dyrleif... Den er jeg ikke med på!

Anmeld

21. januar 2011

Bavianis

kitty skriver:

Dyrleif? Oh no! Jeg er ikke navnekræsen, og har respekt for andres valg. men lige Dyrleif... Den er jeg ikke med på!

Præcis. Det er ikke så feminint igen... Dyrleif... Man tænker lidt over hvem der synes "Det passer bare super godt til min lille, yndige datter"?

Dyr-leif...

Anmeld

21. januar 2011

Kløver

MetteDN skriver:

Vi har længe været sikker på hvad vores søn skal hedde også før vi fandt ud af hvad det var. Nu vil jeg så bare lige hører jeres mening..

Vi vil gerne have han skal hedde Rasmus opkaldt efter min kærestes bedste kammerat som blev slået ihjel nogle år tilbage ..

Synes ikke man hører navnet rasmus så ofte i børnenes genration, og jeg synes det er et rigtig sødt navn jeg selv kunne overveje at bruge

Anmeld

21. januar 2011

Kløver

Bavianis skriver:

Kan så også sige til info, at navnet dyrleif ikke er et godkendt fornavn i danmark

Anmeld

21. januar 2011

FamilienSørensen

MetteDN skriver:

Nej slet ikke! og er det et navn med så stor betydning og så stor ære så gør det uanset hvad andre synes

Personligt bryder jeg mig ikke om navnet, men I skal gøre hvad I føler er godt

Anmeld

21. januar 2011

otlitrom

Bavianis skriver:

Præcis. Det er ikke så feminint igen... Dyrleif... Man tænker lidt over hvem der synes "Det passer bare super godt til min lille, yndige datter"?

Dyr-leif...

Jeg kommer til at tænke på "kongeriet" med søs egelind og kirsten lehfeldt.. Det kunne lige være en karakter for dem...

Anmeld

21. januar 2011

Ellim

Rasmus - er et super sødt navn syntes jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.