hej girls..
puhaaaa så er vi komet hjem fra herlev hospital efter en omgang fødsel...
jeg har født en super laber dreng på 3604g og 53 lang.. skønne mål.
jeg fik sat et ballonkateter torsdag 13.1 kl 18 og skule komme igen fredag kl 8.30 for at få taget det ud og jeg havde åbnet mig 3 cm fik taget vandet og alt gik fint, vandet blev løb og jeg blev sendt ud og gå i 2 timer for at starte veerne.. men der skete ik så meget. jeg kunne godt mærke lidt men ik noget wow. så jeg røg på fødegangen fra fødemodtagelsen, mødte den jordmor der skulle følge mig, gik en time mere og da intet var sket blev jeg sat på veedrop.. OH MY GOD.. så kom de da også.
da klokken var 4 havdejeg åbnet mig 7 cm men veerne havde taget så kraftig til så jeg besluttede mig med tåre at sige ja det den der epi...blokade.. og da beslutningen var taget tog hun fra veedroppet.. men så begyndte mine egne at kicke ind ret meeeeget, og vi ventede og ventede på den læge der skulle lægge den blokade. efter 1½ time ringede jormor igen for at få at vide at der havde været vagtskifte og de ik vidste vi havde brug for en læge.
men der kom så en.. og hold nu op en ubehagelig oplevelse, ja jeg var bange for at få den, men fuck det gjorde ondt, og fik en ud af kroppen oplevelsen, jeg brugte lattergas masken ret meget og skulle koncentraer mig om IK at røre mig så masser af lattergas og dyb koncentration udløste en slags transe som var ret ubehageligt men jeg fik den og den hjalp.. i en fucking time.. så havde jeg åbent mig fulde 10 og så kom presveerene... og jeg pressede og pressede.. ja det gjorde jeg så i 3 timer og ingen baby.
der kom en læge og vudere at jeg skulle give det 20 min mere i håb om at han var kommet længere ned så de kunne tag ham med kop, jeg var lige ved at sparke hende i hovedet da hun sagde det, for jeg havde slet ik flere kræfter efter 3 timers press veer..
efter 20 min stadg ingen baby, og beslutningen om Akut kejsersnit blev ENDELIG taget.. afsted med mig.. rygmavsbedøvelse lagt, jeg fik nogen grimme ryste anfald efter mine anstregelser som jeg også fik en masse medicin for..
kl 21.53 kom Felix ud...
men der skete nogen under kejsersnittet, så pludselig fik jeg af vide at de ville ligge mig i fuld narkose.. bum kl 02.30 vågnede jeg op et sted alene og var lidt forvirret kl 4. kom jeg op på barselgangen hvor min kærste lå og sov med Felix, men jeg var så væk og havde så mange smerter at jeg ik fattede s meget. så lørdag kl 8, var første gang jeg fik set min skønne skønne dreng.. og dejlig erhan fandme, selv om forløbet var hårdt er han klart det hele værd.
jeg kom hjem igår efter 5 dage på hospitalet, har haft det lidt svært efter oplevelsen og ammingen har ik været så nem.. men han har det fint og har haft det under hele fødslen...