hjælp - flytning og su..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

Maja88

Maggieh skriver:

hmm, ja det ved jeg.. men der er jo en masse andet man kan søge når man har et barn osv.

kender desværre ikke reglerne for en ungdomsudd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Frejsmor

Maggieh skriver:

når ja, det glemte jeg vidst lige at skrive :i

men det er ungdomsudd.

Nåh jeg har lidt problemer med at copy/paste ville ellers ha lagt et link til satserne for su på ungdomsuddannelse..

Men det er sådan at er man under 20 er det forældre afhængigt og er man over 20 er det så ikke..

Og det samme gælder hvis man samtidig er forældre, det udregnses efter dine forældres indkomst hvad du får i su hvis du er under 20..

Anmeld

20. januar 2011

Magsen

SkrukNu skriver:

Nåh jeg har lidt problemer med at copy/paste ville ellers ha lagt et link til satserne for su på ungdomsuddannelse..

Men det er sådan at er man under 20 er det forældre afhængigt og er man over 20 er det så ikke..

Og det samme gælder hvis man samtidig er forældre, det udregnses efter dine forældres indkomst hvad du får i su hvis du er under 20..

nope, det gør det ikke .. har lige ændret det jeg skrev... læs det lige

Anmeld

20. januar 2011

Magsen

Maja88 skriver:

kender desværre ikke reglerne for en ungdomsudd.

okey, ellers tak

Anmeld

20. januar 2011

Frejsmor

Maggieh skriver:

nope, det gør det ikke .. har lige ændret det jeg skrev... læs det lige

Okay det var så bare ikke det jeg kunne læse mig til på hjemmesiden..

Anmeld

20. januar 2011

Magsen

SkrukNu skriver:

Okay det var så bare ikke det jeg kunne læse mig til på hjemmesiden..

kopierer så lige fra siden -

Har du et barn, er størrelsen af din SU ikke afhængig af dine forældres indkomst.  

så når man ser væk fra det.. ved du så hvad jeg skal søge?

dvs. tag det som om jeg er 20+ og udeboende+forsørger

Anmeld

20. januar 2011

morethanperfect

Maggieh skriver:

Har du et barn, er størrelsen af din SU ikke afhængig af dine forældres indkomst.  

Har du ikke en vejleder du kan snakke med smukke ? .. For du skal jo søge su. og forsørger tillæg .. Jeg aner ikke hvor meget det er , men det er det du skal søge .. muligvis også boligsikring ... 

Anmeld

21. januar 2011

Magsen

morethanperfect skriver:

Har du ikke en vejleder du kan snakke med smukke ? .. For du skal jo søge su. og forsørger tillæg .. Jeg aner ikke hvor meget det er , men det er det du skal søge .. muligvis også boligsikring ... 

hmm, nææ, det havde jeg da jeg boede i DK.. Men altså færøerne er bare underligt det er :  Har ingen anelse over hvordan man gør noget, da man bare prøver sig frem her og stort set kender alle så man ''spørger bare lige'' slet ikke ligesom med dk ..jeg ved ikke engang hvad jeg skal gøre, altså har søgt lejlighed på et kollegie men så ved jeg ikke om jeg også skal søge på hf eller om jeg søgte det samtidig med kolegiet iiih føler mig så dum

Anmeld

21. januar 2011

N&J

Maggieh skriver:

I kan søge som udeboende (fordi I netop er forældre), derudover kan I få et supplerende beløb (kan så ikke huske om det er pr. barn), men det er IKKE forsørgertillægget, det er til enlige, der får de ekstra bidrag fra kommunen. 

Derudover kan I søge om boligsikring (højst 3000) pr. måned, men det er afhængig af hvor mange I er, og km2, derudover vil I få inst. betalt (i skal søge om friplads), da jeres indkomst er så lav. 

Men der er vist ikke andet, har tjekket det for min søster i sin tid. 

Anmeld

21. januar 2011

Magsen

N&J skriver:

I kan søge som udeboende (fordi I netop er forældre), derudover kan I få et supplerende beløb (kan så ikke huske om det er pr. barn), men det er IKKE forsørgertillægget, det er til enlige, der får de ekstra bidrag fra kommunen. 

Derudover kan I søge om boligsikring (højst 3000) pr. måned, men det er afhængig af hvor mange I er, og km2, derudover vil I få inst. betalt (i skal søge om friplads), da jeres indkomst er så lav. 

Men der er vist ikke andet, har tjekket det for min søster i sin tid. 

dvs. vi kommer til at få ca. 6.000 tilsammen? det jo næsten ikke engang nok til at betale en lejlighed :/ ..

- Mener jeg har læst, man får forsørger tilæg hvis ens partner også er på su? (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.