Tjekliste til start i vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.501 visninger
14 svar
0 synes godt om
20. januar 2011

elluL

Hej de damer. :-)
Nu nærmer tiden sig hvor at min lille basse skal starte i vuggestue. Gud, hvor jeg synes tiden er fløjet afsted. Kan slet ikke forstå det.
Når men han er 8½ måned når han starter her d.21 feb. Så hvad har vi brug for at ha derhenne og mon der er noget vi skal ud og købe ekstra ind? En tjekliste tak :-D
I får også lige et billede med :-)
Knus Louise
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ekstra tøj (bodyer, bukser, bluser mv.)

Gummistøvler og regntøj (er godt til foråret)

Termotøj (er godt til foråret)

Flyverdragt

Sutsko

Sutter

Bamse, nusseklud - hvis din dreng bruger dette

Anmeld

20. januar 2011

LR85

hvor er han sød.

Vores startede i vuggestue for en måned siden. Synes ikke der er noget særligt du skal gøre, vi har lagt noget ekstratøj til ham dernede, altså hvis han tisser igennem eller lign.

Andet sys jeg ikke rigtig der er.

Det er måske en god ide a få ham passet lidt her den næste tid, så han vænner sig til a være omkring fremmede mennesker, hvis i ikke allerede er gode til a få ham passet, det vil gøre hele indkøringen meget nemmere.

De har også rost os for a vi har 'lært' ham a lege meget selv, altså kunne sidde på gulvet og lege uden man sidder med ham hele tiden, da det er en stor belastning for personalet a skulle gå rundt med en på armen hele tiden, sådan i forhold til a de jo ikke kan gå en hel voksen fra til et barn.

Anmeld

20. januar 2011

elluL

MoarHvidovre skriver:

Ekstra tøj (bodyer, bukser, bluser mv.)

Gummistøvler og regntøj (er godt til foråret)

Termotøj (er godt til foråret)

Flyverdragt

Sutsko

Sutter

Bamse, nusseklud - hvis din dreng bruger dette

Tak :-) Tænker bare lidt md den flyverdragt, det er ikke noget vi har brugt over vinteren da vi har en voksi. Og synes lidt det er at smide penge ud af vinduet til en han max skal bruge i 2 måneder. :s Ved de sover med flyverdragter dernede, men vi har en hjemmelaet kørerpose i uld, jeg har tænkt mig han ku sove i. Og de skal vel ikke kravle rundt ude på jorden når de er så små? Han kravler heller ikke 100% endnu. Eller skal jeg ud at købe en?

Anmeld

20. januar 2011

elluL

louiseandersen85 skriver:

hvor er han sød.

Vores startede i vuggestue for en måned siden. Synes ikke der er noget særligt du skal gøre, vi har lagt noget ekstratøj til ham dernede, altså hvis han tisser igennem eller lign.

Andet sys jeg ikke rigtig der er.

Det er måske en god ide a få ham passet lidt her den næste tid, så han vænner sig til a være omkring fremmede mennesker, hvis i ikke allerede er gode til a få ham passet, det vil gøre hele indkøringen meget nemmere.

De har også rost os for a vi har 'lært' ham a lege meget selv, altså kunne sidde på gulvet og lege uden man sidder med ham hele tiden, da det er en stor belastning for personalet a skulle gå rundt med en på armen hele tiden, sådan i forhold til a de jo ikke kan gå en hel voksen fra til et barn.

Tak. :-)
Hvor gammel er jeres? :-)
Og hvad er din erfaring med den flyver dragt? (Hvis du læser mit svar til MoarHvidovre)

Vi har også været gode til at få Milan passet, så tror faktisk det kommer til at gå meget godt. Bortset fra at han er inde i en meget mor syg periode.
Han er også god til at lege selv, det er nemlig en rigtig god ting :-)

Anmeld

20. januar 2011

MoarHvidovre

Lulle. skriver:

Tak :-) Tænker bare lidt md den flyverdragt, det er ikke noget vi har brugt over vinteren da vi har en voksi. Og synes lidt det er at smide penge ud af vinduet til en han max skal bruge i 2 måneder. :s Ved de sover med flyverdragter dernede, men vi har en hjemmelaet kørerpose i uld, jeg har tænkt mig han ku sove i. Og de skal vel ikke kravle rundt ude på jorden når de er så små? Han kravler heller ikke 100% endnu. Eller skal jeg ud at købe en?

Nej, det synes jeg ikke, at du skal. I vores vs bruger de kun flyverdragt når de skal ud og lege - de sover i termoposer.

Men din dreng er selvfølgelig så lille, at han måske ikke vil komme ud når det er så koldt. Men til foråret er et godt termosæt og regntøj super godt (også når de ikke kan gå). Det bruger de rigtig meget i vores vs/bh

Anmeld

20. januar 2011

elluL

MoarHvidovre skriver:

Nej, det synes jeg ikke, at du skal. I vores vs bruger de kun flyverdragt når de skal ud og lege - de sover i termoposer.

Men din dreng er selvfølgelig så lille, at han måske ikke vil komme ud når det er så koldt. Men til foråret er et godt termosæt og regntøj super godt (også når de ikke kan gå). Det bruger de rigtig meget i vores vs/bh

Nej det var også det jeg tænkte

Regntøj har jeg lige købt, der var 40% på, så det ku jeg ikke stå for. Så mangler faktisk kun termotøjet. Kan bare ikke finde ud af om det er smartest om det er to-delt eller en heldragt? Undskyld alle mine spørgsmål

Anmeld

20. januar 2011

MoarHvidovre

Lulle. skriver:

Nej det var også det jeg tænkte

Regntøj har jeg lige købt, der var 40% på, så det ku jeg ikke stå for. Så mangler faktisk kun termotøjet. Kan bare ikke finde ud af om det er smartest om det er to-delt eller en heldragt? Undskyld alle mine spørgsmål

Jeg har altid købt to-delt  Ved ikke om det kan være en fordel, at det er en heldragt. Han kan hvis det er to-delt bruge jakken alene

Anmeld

20. januar 2011

De3Guldklumper

Åhh hvor er han lækker din bettefis

Her har jeg

regntøj

fleecejakke

softshell

termotøj - 2 delt

som hænger fast i vs..

Nu er din søn ikke så gammel så jeg vil helt sikkert spørge personalet om de regner med at tage ham med ud og hvad de gerne vil have at du måske køber til det. Dog vil jeg anbefale dig et par overtræksfutter til når de skal ud og lege når det bliver varmere og jorden ikke er frossen længere og så længe han ikke går

I vores vs var det mest gå ture i klapvogn de var med på så længe de var så små da de startede over vintre begge to.

Anmeld

20. januar 2011

LR85

Lulle. skriver:

Tak. :-)
Hvor gammel er jeres? :-)
Og hvad er din erfaring med den flyver dragt? (Hvis du læser mit svar til MoarHvidovre)

Vi har også været gode til at få Milan passet, så tror faktisk det kommer til at gå meget godt. Bortset fra at han er inde i en meget mor syg periode.
Han er også god til at lege selv, det er nemlig en rigtig god ting :-)

vi har kun én flyverdreagt som han har på derover, og som de så kan bruge. Nogen køber to så de har en ekstra hvis den skulle blive våd, tisset i eller lign.

Jeg har hverken termodragt, eller regntøj, da vuggestuen har termodragter og regntøj ikke har været nødvendigt endnu. (flyverdragten er vandtæt, men de små er ikke ude når det regner meget)

Han er lige fyldt 11 måneder, og som du skriver med a han både er vant til a blive passet og lege selv, skal det nok gå rigtig fint.

Husk navn i tøjet... det bliver godt nok meget væk.

Vi har også købt navnesutter til vuggestuen. (navnesutten.dk)

Hvis du køber inden 3. febuar kan du få 15% rabat hvis du skriver koden: Navnesutten01

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.