De der veer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.006 visninger
11 svar
0 synes godt om
20. januar 2011

CA

Jeg ved godt, at det siges man ikke er i tvivl, men andre siger også at de ikke vidste det var veer før efter et godt stykke tid.

Kære piger, vil I prøve at forklarer hvordan veerne føles?

Jeg har i nogle dage haft vildt ondt mellem benene(som i ku se i en anden tråd) ikke ligamentsmerter, ikke bækkenløsningen og ikke hovedet der står og trykker på nerver, men sådan "stramme og ømme skamlæber-agtigt" kom frem til at det er samme smerter som ved mens.

Nå, men er også begyndt at få ondt foran. Igen - ikke på samme måde som bækkenløsningen gør ondt. En anden måde som er svær at forklare og i går eftremiddag/aften var det rigtig slemt. Senere på aftenen begyndte det at nive og stikke i underlivet og ned i benene - ligesom når baby leger med alle nerverne, men det tog til!

Jeg havde diarré om eftermiddagen(bare en gang) og mine mave føles tung som aldrig før. Og hovedet står nærmest helt nede mellem benene på mig nu. -Ja jeg ligner en and når jeg går

Det gjorde sindsygt ondt da jeg kom i seng og jeg tænkte at et lille barns hoved da ikke kunne lave så meget ballade. Samtidig føles det som om hovedet nærmest ikke kunne komme længere ned! Efter nogle timer begyndte jeg at se på uret. Der gik præcis 10 min. i mellem at smerterne startede og det tog mellem 10-40sek. hver gang. Jeg tog tid i lidt over en time og så smuttede jeg til drømmeland. Så HVIS det har været veer, har det altså ikke været noget jeg ikke kunne sove væk - hvilket man ikke kan når det er "gode veer" som min JM siger. Men tor I det er veer, eller bare et meget præcist barn med armbåndsur?

Kram Carina - forvirret og måske bare lidt for opmærksom på alt hvad kroppen gør lige nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

JonTri

Ihh det kunne da godt tænkes, at være veer... Altså mange oplever dem nederst i maven og/eller i lænden. Tja de første kan vel godt sammenlignes med mens smerter... som så efterhånden ganges med 100

Det kan desværre også komme og gå, men håber for dig at det kun bliver værre (forstå mig ret)!!!

Klem Rikke uge 35 + et eller andet, men som stadig er misundelig på alle fødslerne og babyerne

Anmeld

20. januar 2011

piadas

Carina87 skriver:

Jeg ved godt, at det siges man ikke er i tvivl, men andre siger også at de ikke vidste det var veer før efter et godt stykke tid.

Kære piger, vil I prøve at forklarer hvordan veerne føles?

Jeg har i nogle dage haft vildt ondt mellem benene(som i ku se i en anden tråd) ikke ligamentsmerter, ikke bækkenløsningen og ikke hovedet der står og trykker på nerver, men sådan "stramme og ømme skamlæber-agtigt" kom frem til at det er samme smerter som ved mens.

Nå, men er også begyndt at få ondt foran. Igen - ikke på samme måde som bækkenløsningen gør ondt. En anden måde som er svær at forklare og i går eftremiddag/aften var det rigtig slemt. Senere på aftenen begyndte det at nive og stikke i underlivet og ned i benene - ligesom når baby leger med alle nerverne, men det tog til!

Jeg havde diarré om eftermiddagen(bare en gang) og mine mave føles tung som aldrig før. Og hovedet står nærmest helt nede mellem benene på mig nu. -Ja jeg ligner en and når jeg går

Det gjorde sindsygt ondt da jeg kom i seng og jeg tænkte at et lille barns hoved da ikke kunne lave så meget ballade. Samtidig føles det som om hovedet nærmest ikke kunne komme længere ned! Efter nogle timer begyndte jeg at se på uret. Der gik præcis 10 min. i mellem at smerterne startede og det tog mellem 10-40sek. hver gang. Jeg tog tid i lidt over en time og så smuttede jeg til drømmeland. Så HVIS det har været veer, har det altså ikke været noget jeg ikke kunne sove væk - hvilket man ikke kan når det er "gode veer" som min JM siger. Men tor I det er veer, eller bare et meget præcist barn med armbåndsur?

Kram Carina - forvirret og måske bare lidt for opmærksom på alt hvad kroppen gør lige nu

Uh, det lyder da som om, at du endelig snart skal føde!

Jeg tror, det er din krop, der er i gang med at øve sig. Jeg spurgte faktisk min jm igår, hvad man egentlig skulle gøre, hvis man f.eks. vågnede om natten og havde lidt småveer. Jeg kunne måske godt finde på at stå op og begynde at arbejde lidt med veerne for at få sat skub i det hele. Hun sagde så, at det er bedre at forsøge at sove lidt videre for at samle kræfter. Hun sagde også, at hvis det er nogle veer, der vil noget, forsvinder de ikke af, at man ligger sig til at sove videre.

Mon ikke din krop er ved at lade op og fødslen er lige rundt om hjørnet?

Uh, jeg krydser fingre - det er da vist også din tur ifølge DKs liste...og skal vi forøvrigt ikke snart høre fra hende?!!!!!

Anmeld

20. januar 2011

Maria-s

Selvom det er meget sparsomt med min viden omkring fødsler (da jeg jo ligesom ikke har nogen børn endnu! ) Ja så synes jeg også det lyder som om din krop er ved at "varme op". Snakkede lige med en bekendt i går som netop fortalte at hun inden hun RIGTIGT gik i fødsel i et par dage havde sådanne mens smerter/ kraftige plukveer/ smerter i større eller mindre grad i løbet af døgnet.

VESTØV

Anmeld

20. januar 2011

kate123

Hej Carina!

Veer kan være lidt forskellige fra kvinde til kvinde, ligesom smerter er relative fra person til person.

Men en god tommelfingeregel er at mserterne starter som menssmerter og bliver mere koncentrerede og stråle ud foran og bag op på lænden.

Nogen for mere tissetrang og enkelte diaree, men nok mere en én gang i løbet af en dag/nat

Begge mine foregående fødsler har startet med prøve veer ca en uge før den endelige fødsel, for så at gå i sig selv igen.

Og ja du skal hvile så meget som muligt og ikke arbejde med veerne, gøre rent, havearbejde o-lign, da du så dermed også belaster barnet inde i maven ved det arbejde. Lad dem komme, veerne, stille og roligt og ja det er spændene  når det hele går igang.

Tag et langt bad...det plejer at rykke noget, hvis der er gang i noget...

Held og lykke håber snart du må få din lille guldklump i dine arme

Hilsen katrine 29+1

Anmeld

20. januar 2011

Malonde1985

Ku være mit spørgsmål her til morgen  har født før og ved UDMÆRKET hvordan veer føles!!! Meeen i nat træk det på et tidspunkt rigtig meget i min lænd, og smerterne strålede ned i benene - var faktisk ret bange for at det var begyndelsen på det hele, og at det jo så bare ville blive endnu værre efter lidt tid. Men jeg faldt også i søvn igen, og har så ikke mærket mere til det.. Kan man kalde det prøveveer også så????

Er 38+5 idag (uge 39), såååå kunne jo være rart med en fødsel om en uges tid så . Skal til jdm senere idag, så håber hun kan fortælle mig nogle spændende nyheder .

Uuuuuuuh sender SÅÅÅÅÅÅÅÅ meget ve-støv afsted til dig Carina!!!! Håber virkelig snart du får lov at få din bebs i armene - nu har du skisme ventet længe nok!!

Anmeld

20. januar 2011

Malonde1985

For at svare på dit spørgsmål mht. hvordan veer føles:

Det er ligesom menses smerter bare MEGET VÆRRE!! Det hiver, niver og trækker omme i lænden og stråler ned i benene. Som der står i alle graviditetsbøger, er man IKKE i tvivl når de rigtige veer kommer!! Jeg frygter de smerter efter sidste gang, men jeg er osse en pivskid og ja  bedøvelse bedøvelse bedøvelse til mig taaaak

Anmeld

20. januar 2011

CA

rikkekrogh skriver:

Ihh det kunne da godt tænkes, at være veer... Altså mange oplever dem nederst i maven og/eller i lænden. Tja de første kan vel godt sammenlignes med mens smerter... som så efterhånden ganges med 100

Det kan desværre også komme og gå, men håber for dig at det kun bliver værre (forstå mig ret)!!!

Klem Rikke uge 35 + et eller andet, men som stadig er misundelig på alle fødslerne og babyerne

He he - ja det er noget underligt noget det der med at man går o ønsker sig smerte - og ønsker det for andre, men ja jeg ved godt hvad du mener

Du skriver nederst i maven og lænden. Jeg har nemlig også tænkt på, om det er HELE maven/livmoderen der gør ondt, eller om de bare sidder der nederst. Jeg forestiller mig, at hvis livmoderen sådan rigtig kal trække sig sammen må det være hele maven, men det har jeg nu ikke lige oplevet...

Anmeld

20. januar 2011

CA

piadas skriver:

Uh, det lyder da som om, at du endelig snart skal føde!

Jeg tror, det er din krop, der er i gang med at øve sig. Jeg spurgte faktisk min jm igår, hvad man egentlig skulle gøre, hvis man f.eks. vågnede om natten og havde lidt småveer. Jeg kunne måske godt finde på at stå op og begynde at arbejde lidt med veerne for at få sat skub i det hele. Hun sagde så, at det er bedre at forsøge at sove lidt videre for at samle kræfter. Hun sagde også, at hvis det er nogle veer, der vil noget, forsvinder de ikke af, at man ligger sig til at sove videre.

Mon ikke din krop er ved at lade op og fødslen er lige rundt om hjørnet?

Uh, jeg krydser fingre - det er da vist også din tur ifølge DKs liste...og skal vi forøvrigt ikke snart høre fra hende?!!!!!

Jeg er blevet så pesimistisk(staves) at jeg slet ikke tror fødslen nogensinde går i gang af sig selv Men vil jo alligevel gerne vide hvad det er min krop går og laver lige nu...

Måske den øver sig, ja. Min JM sagde også det der med at man ligeså godt bare kunne gå i seng. De gode veer behøvede man ikke arbejde i gang. Men man får bar sådan lyst til virkelig at sætte gang i tingene ved at støvsuge eller tage trapperne! Vi er vist lidt sære os gravide...

Anmeld

20. januar 2011

CA

Maria-s skriver:

Selvom det er meget sparsomt med min viden omkring fødsler (da jeg jo ligesom ikke har nogen børn endnu! ) Ja så synes jeg også det lyder som om din krop er ved at "varme op". Snakkede lige med en bekendt i går som netop fortalte at hun inden hun RIGTIGT gik i fødsel i et par dage havde sådanne mens smerter/ kraftige plukveer/ smerter i større eller mindre grad i løbet af døgnet.

VESTØV

Det er virkelig ikke til at blive klog på. Man har jo prøvet en del smerter igennem graviditeten, men det i går gjorde sådan virkelig ondt! Jeg håber da det er kroppen der begynder at tage sig sammen. For hvor var er jeg godt nok skuffet over min egen krop - kan ikke engang føde til tiden mand!!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.