Status 14 dage eb (*efter baby*)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

831 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

Mettemus

Hello ladies!

Her en lille statusopdatering nøjagtig 14 dage efter mit kejsersnit.

Den korte version: det går godt!

Den lange version: Det har været hårde, men dejlige 14 dage. Efter to overnatninger på Skejby kom vi hjem på 3. dagen - hvilket for mit vedkommende var lig med den dag hvor mælken løb til og jeg tudede uafbrudt. Jeg havde godt nok læst om den der tudedage, men også tænkt - hvad sker der lige for det? Jeg skal i hvert fald nok lade være med at tude! Og det gjorde jeg så - sammenlagt en hel time den dag. Det er så vildt hvor meget hormonerne spiller ind, og det kom virkelig bag på mig at jeg bare slet ikke kunne styre hverken tanker eller tårer den dag. Det er blevet noget bedre, men der skal stadig kun et enkelt afsnit af Ekstrem Hjemmeservice eller reklamer med børn i nød til før sprinkleranlægget her går i gang igen. SUK!

Men altså! Ungen er SKØN!!! Han sover som han skal, spiser rigeligt og kommer af med det hele igen i en skøn cyklus. I nat var han rigtig god - jeg ammede fra kl. 22 -23, fra kl 2-3 og fra kl 6.30 - 7.30. Det må vist være optimalt og jeg krydser fingre for at vi kan finde en rytme der er nogenlunde tilsvarende inden alt for længe.
  Jeg er efterhånden ved at have indhentet al den søvn, jeg er gået glip af de første par uger. De første 5-7 døgn var jeg helt bange for at lægge mig til at sove, for hvad nu hvis han holdt op med at trække vejret eller forsvandt ud i den blå luft, mens jeg boblede? Nu har jeg vist vænnet mig så meget til at have hans lille varme krop i sengen, at jeg sover med det samme, han har spyttet brystet ud og snorker der ud af.

I får lige et par billeder af min skønneste skat

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

Tdittmann

Stort tillykke med ham - hvor er han kær 

Anmeld

19. januar 2011

AnneBJ

Årh Mette, hvor er det dejligt det går godt!! Han er da noget så kær - kan godt forstå du var lidt bekymret for om han bare forsvandt

Håber I kan opretholde den gode rytme - han lyder som en totalt velopdragen baby!!

Anmeld

19. januar 2011

tingimor

Tillykke med ham han er da bare skøn 

Anmeld

19. januar 2011

LR85

Hold op hvor er han bare fin

Kan godt huske de der tudedage (mit varede dog længere end en enkelt dag) De hormoner gør a man er helt overvældet, forvirret og glad på samme tid.

Godt a kejsernsittet gik godt  Og stort tillykke, han ser vel nok dejlig ud.

Anmeld

19. januar 2011

piadas

Dejligt med en lille opdatering.

Hvor er det bare nogle dejlige billeder! Han er da bare for kær!

Det lyder da bare fantastisk med al den søvn - det kan du vist ikke klage over. Det er bare med at holde ham inde i den rytme...men hvordan gør man lige det?!! Jeg krydser fingre for, at han bliver ved med at være lige så nem! Men som jeg plejer at sige - det er jo først, når de bliver fem uger, de får kolik!

Jeg glæder mig til at se ham, når han bliver lidt større, for jeg kan godt huske, hvordan Jens så ud, da han var lille - det bliver sjovt at se, hvor meget han kommer til at ligne sin farmand!

Anmeld

19. januar 2011

lhn89

Ja stort tillykke med ham! 

Han er godt nok utrolig fin!  

Anmeld

19. januar 2011

Mette.

Hvor er det godt at høre han trives Mette, og hvor er han bare super skøn. - og ja, de kære hormoner bliver ved længe, jeg hyler også stadig over alt selvom Emilie er 9 måneder nu.

Det må vidst være naturlig moderinstinkt man tror ens lille forsvinder, men heldigvis vare det jo kun nogle dage, til man faktisk forstår man er mor for altid og de ikke bare er pist borte. Endnu engang tillykke med det lille mirakel, han er så skøn!

Anmeld

25. januar 2011

Vial

Hvor er han dejligt - og godt at du nu kan sove. I starten er man total speedet. Tror at det også er hormoner. der gør, at man kan være sådan.

Anmeld

20. februar 2011

Riksen

Hej Mette

Jeg har først lige set dit indlæg, men derfor skal du ikke snydes for en kommentar. Det lyder bare rigtig skønt at det går godt med jer - det går jeg ud fra at det stadig gør? Laurits er bare så lækker, og hvor er det dejligt at I har fundet en rytme. Endnu en gang stort tillykke med ham!

Knus fra Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.