En ulykke kommer sjældent alene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.297 visninger
16 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. januar 2011

Putomanen

Min kæreste blev i starten af året opereret pga mistanke for kræft i den ene testikel. Svulsten kom frem under vores udredning hos gynækologen. Det viste sig heldigvis efter operationen at være en godartet svulst, hvilket vi blev rigtig glade for at finde ud af! Nu har han desværre kun en testikel, og da hans sædkvalitet i forvejen ikke var i top, er vi lidt nervøse for, hvordan det ser ud nu. Forhåbentlilg kan han snart få testet kvaliteten, så vi ved hvor vi står.

Under udredning kom det også frem at der var mistanke til celleforandringer hos mig, og i sidste uge fik jeg foretaget en biopsi. De ringede i dag og fortalte, at jeg har svære celleforandringer, hvorfor jeg skal have foretaget et keglesnit. Det er ikke kræft, men det kan udvikle sig til det, derfor skal det væk.

Puha, det synes jeg ikke lige, at jeg kan overskue lige nu. Vi er stadig i gang med at bearbejde min kærestes situation, og vores eventuelt dårligere chance for at få børn, og nu skal jeg også forholde mig til dette indgreb

Øv øv øv, en rigtig dårlig start på det nye år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

klmf

Det var da godt nok også meget overvældende:/ Håber på det bedste! Min veninde fik lavet et keglesnit og blev gravid 4 mdr efter, så det behøver ikke at have den store indflydelse

Håber det bedste for jer

Anmeld

19. januar 2011

Happiness

Puha det var noget af en omgang

Håber at det går godt, og resten af 2011 kun bringer glæde!

Anmeld

19. januar 2011

Putomanen

lotchen skriver:

Det var da godt nok også meget overvældende:/ Håber på det bedste! Min veninde fik lavet et keglesnit og blev gravid 4 mdr efter, så det behøver ikke at have den store indflydelse

Håber det bedste for jer

Så vidt jeg har læst, så skulle det ikke have nogen påvirkning på chancen for at blive gravid, så det håber jeg virkelig  

Men det er godt nok ærgeligt, at vi ikke må have sex i 3 uger efter, og den efterfølgende uge skal bruge kondom

Mange tak for det

Anmeld

19. januar 2011

SussieThyssen

Putomanen skriver:

Min kæreste blev i starten af året opereret pga mistanke for kræft i den ene testikel. Svulsten kom frem under vores udredning hos gynækologen. Det viste sig heldigvis efter operationen at være en godartet svulst, hvilket vi blev rigtig glade for at finde ud af! Nu har han desværre kun en testikel, og da hans sædkvalitet i forvejen ikke var i top, er vi lidt nervøse for, hvordan det ser ud nu. Forhåbentlilg kan han snart få testet kvaliteten, så vi ved hvor vi står.

Under udredning kom det også frem at der var mistanke til celleforandringer hos mig, og i sidste uge fik jeg foretaget en biopsi. De ringede i dag og fortalte, at jeg har svære celleforandringer, hvorfor jeg skal have foretaget et keglesnit. Det er ikke kræft, men det kan udvikle sig til det, derfor skal det væk.

Puha, det synes jeg ikke lige, at jeg kan overskue lige nu. Vi er stadig i gang med at bearbejde min kærestes situation, og vores eventuelt dårligere chance for at få børn, og nu skal jeg også forholde mig til dette indgreb

Øv øv øv, en rigtig dårlig start på det nye år

Ævs..I er da også hårdt ramt I to stakler.
Men glædeligt, at det var godartet med din kæreste

Men...har selv fået keglesnit og det giver ingen problemer overhovedet mht graviditet...bare så du ved det.
Selvom det er et chok at få at vide...så skal du ikke bekymre dig unødigt.
Så chin up...det er et forholdmæssigt lille indgreb og man kommer hurtigt over det.
Og som sagt..man kan sagtens blive gravid alligevel.
Det lyder så dramatisk, men det man rent faktisk gør er, at man skraber/brænder slimhinden væk oppe omkring livmoderhalsen/munden, så den regenererer, og der gror nye raske celler frem.

1000 knus
Sussie

Anmeld

19. januar 2011

Putomanen

MaybeMe skriver:

Puha det var noget af en omgang

Håber at det går godt, og resten af 2011 kun bringer glæde!

Tusind tak for det  Nu synes jeg, at vi har fået nok dårlige oplevelser, og så kan det kun blive bedre

Anmeld

19. januar 2011

klmf

Putomanen skriver:

Så vidt jeg har læst, så skulle det ikke have nogen påvirkning på chancen for at blive gravid, så det håber jeg virkelig  

Men det er godt nok ærgeligt, at vi ikke må have sex i 3 uger efter, og den efterfølgende uge skal bruge kondom

Mange tak for det

Ja, det er da ærgerligt, men hellere 4 uger uden PB end risikere at det udvikler sig til livmoderhalskræft!! I det perspektiv er 4 uger ingenting - så må I klø på bagefter

Anmeld

19. januar 2011

Putomanen

SussieThyssen skriver:

Ævs..I er da også hårdt ramt I to stakler.
Men glædeligt, at det var godartet med din kæreste

Men...har selv fået keglesnit og det giver ingen problemer overhovedet mht graviditet...bare så du ved det.
Selvom det er et chok at få at vide...så skal du ikke bekymre dig unødigt.
Så chin up...det er et forholdmæssigt lille indgreb og man kommer hurtigt over det.
Og som sagt..man kan sagtens blive gravid alligevel.
Det lyder så dramatisk, men det man rent faktisk gør er, at man skraber/brænder slimhinden væk oppe omkring livmoderhalsen/munden, så den regenererer, og der gror nye raske celler frem.

1000 knus
Sussie

Jeg tror bare, at jeg er blevet lidt skræmt af det hele, og jeg kan ikke lade være med at frygte konsekvenserne af det hele, selvom alt tyder godt.

Men det er da en god måde at beskrive indgrebet på, så lyder det slet ikke så slemt!Tusind tak for det, det hjælper rigtig meget med nogle trøstende ord!  

Anmeld

19. januar 2011

Putomanen

lotchen skriver:

Ja, det er da ærgerligt, men hellere 4 uger uden PB end risikere at det udvikler sig til livmoderhalskræft!! I det perspektiv er 4 uger ingenting - så må I klø på bagefter

Ja, det kan godt hjælpe lige at skifte perspektiv, det kan trøste lidt nogle gange

Men det er lidt øv, at vi "går glip af" 2 måneder, først pga min kæreste, og nu pga mig.

Anmeld

19. januar 2011

Mutti2B

Puha, sikke da en mundfuld. Men jeg kan berolige dig med at det ikke har nogen betydning for en fremtidig graviditet. Jeg har selv fået foretaget 2 stk. og det eneste jeg nu skal er at ha snørret min livmoderhals sammen når jeg bliver gravid for at holde på barnet. Efter 2 operationer er der nemlig kun 1½ cm tilbage. Men det har lægerne helt styr på

Så nu skal du bare ha overstået operationen og så må I i gang igen. Held og lykke med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.