Tarme der udvikler sig langsomt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.323 visninger
24 svar
0 synes godt om
18. januar 2011

Koen.

Hej piger, har bare lige brug for at hælde vand ud af ørene

Lærke 9 mdr har altid været KRONISK forstoppet siden hun blev født Vi har prøvet så meget for at få gang i maven. Der har været enkle periode hvor maven har funket et par dage!

Da SP var på 8 måneders besøg sagde hun at vi skulle overveje at snakke med lægen om at få hendes mavse skannet for at se om problemet kunne findes den vej Jeg havde desværre svedt det ud af hovedet igen da der har været så meget

Men da hun så igen igen ikke havde lavet en del dage kom jeg i tanke om det, og i går var vi oppe og blive ultralydsskannet!

Lægen startede med at mærke på mavsen og den var jo bare stenhård Så han ville give hende noget afførende, virkede ligeså hurtigt som klyx og forgik på samme måde,og min lille pige fyldt 4 store bleer med aff. og jeg kunne nærmest se lettelsen brede sig over hende

Han gik så igang med at skanne hende, selvom det var svært når hun jo lå lige så stille som en fik gør i vand

Men men men dommen lød: Lærkes tarme er ikke udviklet efter hendes alder Så hun er slet ikke klar til alt den "almindelig" mad hun får nu altså svarende til en 9 måneders baby
Der er intet man kan gøre ved det, andet end og vente på de modnes med alderen!

I dag har vi vært ved en diætist hvor vi har fået en fin kostplan og råd og "regler" om hvad hendes mave kan klare at fordøje!

Vi skal så skannes igen om 3 måneder for at se hvordan det går og så skal hun have aff.middel HVER dag for at aflaste tarmene da de har arbejdet på højtryk

Lægen mener hendes tarme ikke har været færdig udviklet da hun blev født og grunden skyldes højest sandsynligt at der manglede en arterie i navlesregen, da det somme tider kan have betydning for visse dele af kroppen..

Nå undskyld det blev langt, har bare brug for at dele det med nogen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

SussieThyssen

Du får lige et stort kram...men godt at der endelig er styr på det, så jeres lille pige ikke skal pines sådan.
Og super godt at I har fået diætist på
Held og lykke med det..og så håber jeg, at nu hvor hendes stakkels lille mave endelig kan få noget ro, omsider får udviklet sig rigtigt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. januar 2011

Koen.

SussieThyssen skriver:

Du får lige et stort kram...men godt at der endelig er styr på det, så jeres lille pige ikke skal pines sådan.
Og super godt at I har fået diætist på
Held og lykke med det..og så håber jeg, at nu hvor hendes stakkels lille mave endelig kan få noget ro, omsider får udviklet sig rigtigt.

Kærligst
Sussie

Tak

Ja det er bare så dejligt at efter så laaang tid er der fundet ud af sagerne og at man nu kan hjælpe hende ved at give hende mad som maven kan klare!

Anmeld

18. januar 2011

Koen.

18. januar 2011

Mette.

Stakkels lille Lærke-mus. Godt du fik hende til scanning, så i forhåbentligt kan få lidt ro til den lille mavse og noget mad som hun kan tåle.

Stort til dig og forhåbentligt ser hendes lille mave bedre ud om 3 måneder.. 

Anmeld

19. januar 2011

Koen.

Mette. skriver:

Stakkels lille Lærke-mus. Godt du fik hende til scanning, så i forhåbentligt kan få lidt ro til den lille mavse og noget mad som hun kan tåle.

Stort til dig og forhåbentligt ser hendes lille mave bedre ud om 3 måneder.. 

tak ja glæder mig til at hendes mave fungere så hun ikke skal bøvle med det mere

Anmeld

19. januar 2011

Lone Jakobsen

åh din stakkels lille datter hvor er det dog dejligt at i har fået vished for hvad der er galt, så hun kan få noget hjælp.

Anmeld

19. januar 2011

Koen.

nutche skriver:

åh din stakkels lille datter hvor er det dog dejligt at i har fået vished for hvad der er galt, så hun kan få noget hjælp.

ja, ville bare ønske man havde vidst det for lang tid siden så man kunne have fået hjæp allerede fra grødstart men nu kan det kun gå fremad og det er det vigtigste.

Anmeld

19. januar 2011

Lone Jakobsen

lillespurv20 skriver:

ja, ville bare ønske man havde vidst det for lang tid siden så man kunne have fået hjæp allerede fra grødstart men nu kan det kun gå fremad og det er det vigtigste.

ja sådan vil man altid ha det. men som du selv skriver, så er det bare dejligt at i har fået besked nu. så i kan skåne hende lidt.

Anmeld

19. januar 2011

Koen.

nutche skriver:

ja sådan vil man altid ha det. men som du selv skriver, så er det bare dejligt at i har fået besked nu. så i kan skåne hende lidt.

ja, slut med at bekymre sig så meget for nu ved man hvor problemet ligger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.