Babyjogger - hvad skal vi være obs på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.980 visninger
31 svar
1 synes godt om
18. januar 2011

AnneL

Vi overvejer at anskaffe os en babyjogger til løb - meget gerne en brugt 

Jeg har kigget lidt på dba.dk, men det er lidt en jungel syntes jeg. Priserne spænder fra 400 til 4000 kr... 

Er der nogle som har en babyjogger, som kan hjælpe mig med hvad vi skal være opmærksomme på inden vi anskaffer os en? Skal hjulene fx kunne dreje? Og er det en god ting, hvis sædet kan ligges ned?

Kom gerne med jeres erfaringer (gode og dårlige) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

frulouise

Vi har en babyjogger city elite.. Genial til løb, med forhjul der både kan indstilles til at dreje og være fast.. bruger den også som alm klapvogn.. ryggen kan ligges helt ned, den er god i skoven.. Ja, har absolut intet og klage over.. lidt dyr, men kan bruges til det hele

Anmeld

18. januar 2011

jannebjerre

At de ikke må sidde i den før de er 8 mdr...

Anmeld

19. januar 2011

LC

Du skal være opmærksom på hvor store hjul der er på.

Vi har en med ekstra høje hjul, hvilket gør at styret lige sidder 10 cm højere. Fordi den primært er til min mand, som er 185.

Men jeg synes den er for høj til at det er rart at løbe med.

Vi har en Zero2Four, ved ikke om de laver flere modeller, men ved at den vi har kunne vi selv vælge hvilken størrelse hjul vi ville have på, og den ville se ens ud lige meget hvilken størrelse vi valgte.

Så er det en fordel der er en bremser på. og en snor du kan tage om håndledet, så den ikke kan køre fra dig ned af bakkerne...

Anmeld

20. januar 2011

AnneL

jannebjerre skriver:

At de ikke må sidde i den før de er 8 mdr...

Må de godt ligge i den hvis de er under 8 mdr? For så er det jo ret vigtigt, at man kan ligge ryggen ned i vognen 

Anmeld

20. januar 2011

AnneL

LC skriver:

Du skal være opmærksom på hvor store hjul der er på.

Vi har en med ekstra høje hjul, hvilket gør at styret lige sidder 10 cm højere. Fordi den primært er til min mand, som er 185.

Men jeg synes den er for høj til at det er rart at løbe med.

Vi har en Zero2Four, ved ikke om de laver flere modeller, men ved at den vi har kunne vi selv vælge hvilken størrelse hjul vi ville have på, og den ville se ens ud lige meget hvilken størrelse vi valgte.

Så er det en fordel der er en bremser på. og en snor du kan tage om håndledet, så den ikke kan køre fra dig ned af bakkerne...

God point 

Anmeld

20. januar 2011

AnneL

frulouise skriver:

Vi har en babyjogger city elite.. Genial til løb, med forhjul der både kan indstilles til at dreje og være fast.. bruger den også som alm klapvogn.. ryggen kan ligges helt ned, den er god i skoven.. Ja, har absolut intet og klage over.. lidt dyr, men kan bruges til det hele

Av ja, den ser lækker ud, men ikke helt billig 

Anmeld

20. januar 2011

jannebjerre

AnneL skriver:

Må de godt ligge i den hvis de er under 8 mdr? For så er det jo ret vigtigt, at man kan ligge ryggen ned i vognen 

Nej for de kan slet ikk holde til de rystelleser i hverken nakke, hoved eller ryg endnu..

Anmeld

20. januar 2011

AnneL

jannebjerre skriver:

Nej for de kan slet ikk holde til de rystelleser i hverken nakke, hoved eller ryg endnu..

Dvs. man kan slet ikke bruge den så længe de er under 8 mdr? Min basse er kun 3 mdr, så vi må vist lige vente 5 mdr endnu. Tusind tak for dit input. Det sætter jeg stor pris på (tænk hvis vi havde puttet bassen i en vogn og var løbet afsted &nbsp

Anmeld

20. januar 2011

jannebjerre

AnneL skriver:

Dvs. man kan slet ikke bruge den så længe de er under 8 mdr? Min basse er kun 3 mdr, så vi må vist lige vente 5 mdr endnu. Tusind tak for dit input. Det sætter jeg stor pris på (tænk hvis vi havde puttet bassen i en vogn og var løbet afsted &nbsp

Ja det er desværre korrekt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.