trist, træt og utålmodig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.084 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. januar 2011

Multebær

Skønne piger. Jeg har de sidste to dage været rigtig modløs. jeg har hele graviditeten været lidt på en lyserød sky men det er som om jeg er faldet til jorden med et brag. Jeg vil høre om der er andre end mig der har oplevet et humørfald her i den sidste ventetid og om i har nogle gode ideer til nogle 'feel good' aktiviteter. Jeg sidder bare modløs på sofaen og stirrer. Er kommet helt i tvivl om jeg overhovet er utålmodig efter at føde mere. Ug jeg tror simpelthen mine hormoner er gået totalt i koks. Har haft 3 store tudeture i dag allerede  

Undskyld det meget nederen indlæg men blev simpelthen nød til at skrive det i håb om at nogen ville sende et lille kram til en humørramt taber mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

mathildemb

Multebær skriver:

Skønne piger. Jeg har de sidste to dage været rigtig modløs. jeg har hele graviditeten været lidt på en lyserød sky men det er som om jeg er faldet til jorden med et brag. Jeg vil høre om der er andre end mig der har oplevet et humørfald her i den sidste ventetid og om i har nogle gode ideer til nogle 'feel good' aktiviteter. Jeg sidder bare modløs på sofaen og stirrer. Er kommet helt i tvivl om jeg overhovet er utålmodig efter at føde mere. Ug jeg tror simpelthen mine hormoner er gået totalt i koks. Har haft 3 store tudeture i dag allerede  

Undskyld det meget nederen indlæg men blev simpelthen nød til at skrive det i håb om at nogen ville sende et lille kram til en humørramt taber mig

ååårh nej da, sender dig omgående et kæmpe kram

Hvad med at gå en tur, lave noget dejlig mad, tage et langt varmt bad, mødes med en veninde eller se en god film?. Tror da først tiden føles lang, hvis du er strandet i sofaen.

Kender kun alt for godt dine frustrationer, og også det med humørsvingninger og tudeture. Det er ganske rædsomt, og jeg har dem selv hele tiden. Men prøv at forestille dig hvilken lykke det må være, det øjeblik hvor du får din lille nyfødte baby i armene for første gang. Hver gang jeg tænker på det og ser for mig hvordan det må være, er jeg lige ved at begynde at tude - af lykke istedet.

Knus Mathilde

Anmeld

18. januar 2011

CA

Et stort  ,  ikke til en taber, men til en helt almindelig gravid!

Kan du ikke som Mathilde også foreslår gøre noget der plejer at gøre dig glad? Tage i biografen, gå en tur, se gamle billeder igennem, tage på date med kæresten, hygge med veninder, starte et projekt op f. eks. lære at strikke, hækle, sy eller et eller andet du ikke kan i forvejen. Kender godt dagene med tudeture! Din krop er jo fuld af hormoner og de banditter kan være lidt svære at styre! 

Håber du kommer op på dubberne igen snart 

Anmeld

18. januar 2011

DK

Uhhh det kender jeg bare rigtig godt!

Altså jeg har også bare været SÅ modfalden! Især efter i onsdags hvor eksamen var ovre og jeg så "ikke havde mere at lave"! Jeg har ingen tips. Jeg var en PAIN IN THE ASS denne weekend. Jeg gad ingenting. Jeg kunne slet ikke finde ro med det jeg plejer (tv, film, bage, gøre rent, selv baby.dk var ikke så interessant mere...) Og Mikkel og Kirstine hyggede sig bare med hver deres, mens jeg bare gik rundt og blev mere og mere sur over at jeg ikke kunne lave noget/at jeg ikke havde lyst til at lave en pind! Og de måtte i alt fald helst ikke hygge sig, når nu jeg SLET ikke hyggede mig, men bare kedede mig sååå meget, og var uden spor af energi, eller optimisme eller lyst til noget som helst!

Det er gået lidt over i dag. Altså... det er nok fordi jeg skal til JDM i overmorgen og have lavet den hindeløsning. Så er der ligesom det at se frem til nu, og det er jo inden for rækkevide sådan rent tidsmæssigt!

Derudover har jeg også tudet! Jeg følte mig som verdens dårligste mor til Kirstine i fredags, og ringede til Rosa og TUDEDE i telefonen. Men det hjalp og hun kunne forsikre mig om at børneforsorgen ikke var på vej, he he...  Det hjalp ret meget at få tudet lidt ud, og efter det havde Kirstine og jeg heldigvis en rigtig hyggelig dag!

Men derudover... altså så har jeg ingen tips! Altså... jeg tror bare at når man er kommet så langt i graviditeten så ORKER man bare ikke mere. Ikke mere uvished om den lille derinde nu her det godt/er rask/almindelig, om fødslen kommer til at gå som man gerne vil, om man nu er klar til det hele osv osv... Det må være en slags "før" baby-blues...

Men måske er det derfor at vi kan gå ind i fødslen uden at dø af skræk! Altså fordi at alt er et bedre alternativ, end at gå rundt i denne limbo!

Nå. Knus og kram!

Du er helt normal, he he!

Anmeld

18. januar 2011

Multebær

mathildemb skriver:

ååårh nej da, sender dig omgående et kæmpe kram

Hvad med at gå en tur, lave noget dejlig mad, tage et langt varmt bad, mødes med en veninde eller se en god film?. Tror da først tiden føles lang, hvis du er strandet i sofaen.

Kender kun alt for godt dine frustrationer, og også det med humørsvingninger og tudeture. Det er ganske rædsomt, og jeg har dem selv hele tiden. Men prøv at forestille dig hvilken lykke det må være, det øjeblik hvor du får din lille nyfødte baby i armene for første gang. Hver gang jeg tænker på det og ser for mig hvordan det må være, er jeg lige ved at begynde at tude - af lykke istedet.

Knus Mathilde

Hvor er du sød Mathilde. Tak for de opmuntrende ord. jeg snuppede et bad og hentede en plade marabou ved købmanden samnne med kæresten da han kom hjem. Det hjalp lidt. 

Tak for krammet og rådene. I morgen vil jeg lave nogle perleplader som kan blive til en uro når de bliver sat sammen 

Anmeld

18. januar 2011

Multebær

Carina87 skriver:

Et stort  ,  ikke til en taber, men til en helt almindelig gravid!

Kan du ikke som Mathilde også foreslår gøre noget der plejer at gøre dig glad? Tage i biografen, gå en tur, se gamle billeder igennem, tage på date med kæresten, hygge med veninder, starte et projekt op f. eks. lære at strikke, hækle, sy eller et eller andet du ikke kan i forvejen. Kender godt dagene med tudeture! Din krop er jo fuld af hormoner og de banditter kan være lidt svære at styre! 

Håber du kommer op på dubberne igen snart 

Tak Carina - det går allerede lidt bedre. Hjalp virkelig meget at læse jeres svar matilde, Dittes og dit så 1000 tak for det. Så hjalp den Chokolade som jeg lige guffede i mig også og så tænker jeg at jeg simpelthen må sætte en opgave for mig selv til imorgen. Perlepladeuro bliver det :-)

Tak for krammet det betød rigtig meget.

Anmeld

18. januar 2011

Multebær

DK skriver:

Uhhh det kender jeg bare rigtig godt!

Altså jeg har også bare været SÅ modfalden! Især efter i onsdags hvor eksamen var ovre og jeg så "ikke havde mere at lave"! Jeg har ingen tips. Jeg var en PAIN IN THE ASS denne weekend. Jeg gad ingenting. Jeg kunne slet ikke finde ro med det jeg plejer (tv, film, bage, gøre rent, selv baby.dk var ikke så interessant mere...) Og Mikkel og Kirstine hyggede sig bare med hver deres, mens jeg bare gik rundt og blev mere og mere sur over at jeg ikke kunne lave noget/at jeg ikke havde lyst til at lave en pind! Og de måtte i alt fald helst ikke hygge sig, når nu jeg SLET ikke hyggede mig, men bare kedede mig sååå meget, og var uden spor af energi, eller optimisme eller lyst til noget som helst!

Det er gået lidt over i dag. Altså... det er nok fordi jeg skal til JDM i overmorgen og have lavet den hindeløsning. Så er der ligesom det at se frem til nu, og det er jo inden for rækkevide sådan rent tidsmæssigt!

Derudover har jeg også tudet! Jeg følte mig som verdens dårligste mor til Kirstine i fredags, og ringede til Rosa og TUDEDE i telefonen. Men det hjalp og hun kunne forsikre mig om at børneforsorgen ikke var på vej, he he...  Det hjalp ret meget at få tudet lidt ud, og efter det havde Kirstine og jeg heldigvis en rigtig hyggelig dag!

Men derudover... altså så har jeg ingen tips! Altså... jeg tror bare at når man er kommet så langt i graviditeten så ORKER man bare ikke mere. Ikke mere uvished om den lille derinde nu her det godt/er rask/almindelig, om fødslen kommer til at gå som man gerne vil, om man nu er klar til det hele osv osv... Det må være en slags "før" baby-blues...

Men måske er det derfor at vi kan gå ind i fødslen uden at dø af skræk! Altså fordi at alt er et bedre alternativ, end at gå rundt i denne limbo!

Nå. Knus og kram!

Du er helt normal, he he!

1000 tak for tankerne og krammet Ditte. Det hjælper virkelig at høre at man ikke er alene om de følelser. For mig har det også hjulpet at tænke fremad mod Jm besøg. Hvor er det skønt at du skal have lavet hindelæsning i overmorgen så kommer det da nok til at rykke. Det er altså også din tur så jeg sender dig masser af vestøv.

Jeg kan rigtig godt lide den måde du tænker at man har det sådan her fiordi man så længe har haft bekymringerne omkring barnets helbred og ens evne til hele den nye rolle med den nyfødte samt fødslen. Det synes jeg er rigtigt - for de tanker har jeg faktisk fortrængt de sidste par dage. Man ORKER bare ikke mere! Så meget desto mere kommer vi til at nyde det når vi sidder med de små dejlige babyer i armene 

Ej mange tak alle tre, I har faktisk virkelig fået mig i bedre humør allerede 

Anmeld

18. januar 2011

AnneBJ

Hej Kristine!

Årh øv bøv, kan godt forstå du er lidt trist!! Dejligt at høre chokoladen og badet gjorde godt - selvom vi bliver utilregnelige som gravide, har vi åbenbart stadig en god portion kvinde i os

Det lyder som en rigtig god ide med perlepladeuro - jeg er selv igang med en med ugler. Jeg har jo laaang tid til termin, men allerede nu går jeg lidt i dvale hvis jeg ikke har noget at give mig til. Så får jeg set en million åndsvage serier, tjekket baby.dk så ofte at jeg til sidst tænker "så skriv dog noget mennesker" - for der er ikke flere nye tråde at kigge på

Håber humøret er lidt bedre her til aften - her er lagt an til en aften med Snøfler, cola og årgang 0; det kan vist ikke gå helt skidt så

Stort kram herfra!!

Anmeld

18. januar 2011

Multebær

AnneBJ skriver:

Hej Kristine!

Årh øv bøv, kan godt forstå du er lidt trist!! Dejligt at høre chokoladen og badet gjorde godt - selvom vi bliver utilregnelige som gravide, har vi åbenbart stadig en god portion kvinde i os

Det lyder som en rigtig god ide med perlepladeuro - jeg er selv igang med en med ugler. Jeg har jo laaang tid til termin, men allerede nu går jeg lidt i dvale hvis jeg ikke har noget at give mig til. Så får jeg set en million åndsvage serier, tjekket baby.dk så ofte at jeg til sidst tænker "så skriv dog noget mennesker" - for der er ikke flere nye tråde at kigge på

Håber humøret er lidt bedre her til aften - her er lagt an til en aften med Snøfler, cola og årgang 0; det kan vist ikke gå helt skidt så

Stort kram herfra!!

Ja jeg har også været så meget herinde på baby.dk at jeg begynder at tænke jeg må være sådan et tvangshandlingsvrag.

Tak for opmuntringen. Det går faktisk meget bedre nu. Cola og Chokolade er også enhver gravidkvindes redning nogle gange hehehe

Glæder mig til at se din uro vi må lige huske at få taget nogle photos lagt ud når de er færdige

Rigtig god aften til dig  

Anmeld

18. januar 2011

piadas

Multebær skriver:

Jeg har læst dit indlæg et par gange idag og været lidt i tvivl om, hvad jeg skulle skrive. Det lyder da bare som om, du har det rigtig træls - godt at de andre tøser herinde kunne opmuntre dig lidt! Jeg håber, det bare er en total offday, du har haft dig - jeg krydser fingre for at du vågner op imorgen og ser lidt mere lyst på det hele! Uh, jeg er altså ikke ret god til at opmuntre!

Jeg kan sagtens følge dig - ikke at jeg er så langt nede, som du lyder til at have været idag, men den der fornemmelse af bare at være gået i total vente-mode, kender jeg alt til! Jeg føler også, at dagene er ens herhjemme. Vi sender børnene i skole, manden tager på arbejde og så sidder jeg og hænger på facebook og baby.dk halvdelen af dagen (og venter ligesom Anne på, at en af jer andre skriver et indlæg)...og venter på veer! Broderer lidt på prinsessens pakkekalender, laver mad, handler lidt ind, rydder lidt op og gør lidt rent...og venter mere på veer osv. Det bliver sgu lidt trivielt det hele, når man bare føler det hele kører i ring.

Heldigvis har jeg et par aftaler med nogle veninder imorgen og på torsdag, så sker der da lidt! Har du ikke nogle veninder, du kan være lidt sammen med. Jeg tror, det at komme lidt ud og have nogle at snakke med, hjælper på det hele. Ellers læsser du selvfølgelige bare af på os herinde!

Du får lige en stor krammer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.