Blødning tidligt i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.875 visninger
16 svar
0 synes godt om
17. januar 2011

Rosamarie

Hej med jer

Jeg er 35 år og gravid for første gang Jeg har allerede været til scanning 3 gange, (er kun 8+6) da jeg har blødt et par gange. Første gang var allerede i uge 6, og lægen sendte mig til scanning. De kunne ikke se hjerteblink, men det var fordi jeg kun var 6+3. Ugen efter var jeg derhenne igen og alt så fint ud. 

I uge 8 begyndte jeg så at bløde igen, dog uden smerter, men jeg blev bare så deprimeret... Ringede selvfølgelig straks til lægen, som dog synes at vi lige skulle se tiden an. Da det ikke var stoppet efter 4 dage, sendte hun mig til scanning igen i fredags. Jeg var så nervøs, men heldigvis var der hjerteblink og alt så fint ud Til scanningen kunne de se der var noget blod udenfor livmoderen, men åbenbart ikke noget at bekymre sig om. Så selvom jeg stadig bløder lidt, så er jeg ikke så nervøs mere. Men puha, synes godt nok at jeg har været ekstremt bekymret, men måske fordi jeg ved, at chancen for at abortere er større jo ældre man er.... Har læst mig frem til, at ca 20 % bløder lidt under graviditet, men synes ikke at der er så mange som skriver om det herinde. Er der ingen af jer som blødt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

Line Højdal

Rosamarie skriver:

Hej med jer

Jeg er 35 år og gravid for første gang Jeg har allerede været til scanning 3 gange, (er kun 8+6) da jeg har blødt et par gange. Første gang var allerede i uge 6, og lægen sendte mig til scanning. De kunne ikke se hjerteblink, men det var fordi jeg kun var 6+3. Ugen efter var jeg derhenne igen og alt så fint ud. 

I uge 8 begyndte jeg så at bløde igen, dog uden smerter, men jeg blev bare så deprimeret... Ringede selvfølgelig straks til lægen, som dog synes at vi lige skulle se tiden an. Da det ikke var stoppet efter 4 dage, sendte hun mig til scanning igen i fredags. Jeg var så nervøs, men heldigvis var der hjerteblink og alt så fint ud Til scanningen kunne de se der var noget blod udenfor livmoderen, men åbenbart ikke noget at bekymre sig om. Så selvom jeg stadig bløder lidt, så er jeg ikke så nervøs mere. Men puha, synes godt nok at jeg har været ekstremt bekymret, men måske fordi jeg ved, at chancen for at abortere er større jo ældre man er.... Har læst mig frem til, at ca 20 % bløder lidt under graviditet, men synes ikke at der er så mange som skriver om det herinde. Er der ingen af jer som blødt??

Puha... sikke et mareridt at skulle igennem!!

Jeg har ikke selv haft blødt her i starten af min første graviditet, men ville bare ikke undlade at sende dig en tanke...

Jeg  for at blødningen snart stopper helt, så du ikke skal gå og bekymre dig... og så håber jeg selvfølgelig på at alt kommer til at gå godt med dig og det lille vidunder i mavsen!

Line (2. kvartals-gruppen)

Anmeld

17. januar 2011

SaNiNa

Da jeg ventede vores dreng blødte jeg hele graviditeten og blev også trygheds scannet flere gange.

Der er bare nogle gravid som bløder og der er sikkert ingen alarm men alligevel bliver bare bare mega bange også selvom man ikke er ret langt henne.

Pøj pøj med den lille spir

Anmeld

17. januar 2011

Mira0911

Da jeg ventede Julie, begyndte jeg at styrtbløde da jeg var knap 8 uger henne... Da vi kom til scanning så alt fint ud og de mente at det var en rift der var skyld i det... 

Håber jeg slipper i denne omgang... 

Anmeld

18. januar 2011

Rosamarie

Tak for svar, det er altid rart at vide at nogle har prøvet det samme, og har fået en dejlig baby ud af det Jeg bløder stadig, lidt mere efter at jeg lige har trænet, men vælger at tro, at det ikke er noget alvorligt, og har heller ikke ondt. Kan jo ikke rende til læge og scanning hele tiden Jeg er i det midste så heldig, at jeg hverken lider af kvalme, træthed osv, så måske blødning bar er det jeg gør. (Man finder jo hele tiden på gode grunde!!)

Anmeld

18. januar 2011

Mira0911

Rosamarie skriver:

Tak for svar, det er altid rart at vide at nogle har prøvet det samme, og har fået en dejlig baby ud af det Jeg bløder stadig, lidt mere efter at jeg lige har trænet, men vælger at tro, at det ikke er noget alvorligt, og har heller ikke ondt. Kan jo ikke rende til læge og scanning hele tiden Jeg er i det midste så heldig, at jeg hverken lider af kvalme, træthed osv, så måske blødning bar er det jeg gør. (Man finder jo hele tiden på gode grunde!!)

Jeg vil synes du skal kontakte lægen hvis det bliver ved... Det kan jo være abort... 

Anmeld

18. januar 2011

SaNiNa

du træner ikke for hårdt? syntes nu også lige du skal vende det med din læge eller jordmoder

Anmeld

18. januar 2011

nahoje

Jeg pletblødte en gang. Og efter tre dage begyndte det at bløde lidt, og det fortsatte i 5 dage. Jeg blev sendt til tryghedsscanning i sidste tirsdag hvor jeg så hjerteblink. Så jeg regner med at alt er som det skal være. Jeg skal til terminsscanning d. 28. januar. Så jeg tror også at nogle bare bløder lidt, uden det betyder noget. Jeg tænker bare at man skal holde lidt øje med, om man får ondt, for så skal man nok få det tjekket med det samme.

Anmeld

18. januar 2011

Nynne88

Jeg har også pletblødt lidt et par gange. Har været til scanning og har fået taget blodprøver - og det så fint ud. Jeg har desværre også prøvet at det gik galt. Der startede det også med pletblødning. Desværre er det bare sådan at man må se siden an. Men føj den tid koster meget bekymring og mange tåre.

Jeg håber det bedste

Anmeld

18. januar 2011

Mira0911

Nynne88 skriver:

Jeg har også pletblødt lidt et par gange. Har været til scanning og har fået taget blodprøver - og det så fint ud. Jeg har desværre også prøvet at det gik galt. Der startede det også med pletblødning. Desværre er det bare sådan at man må se siden an. Men føj den tid koster meget bekymring og mange tåre.

Jeg håber det bedste

Godt at det så godt ud inde i hulen... Hvor langt er du henne? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.