året der gik...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.167 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. januar 2011

Strack

Jeg har lige brug for - mest for min ejen skyld at skrive nogen tanker osv ned omkring året der gik (2010) jeg går og leger lidt med tanken om at lave en "bog" om vores hverdag med en sygdom tæt på... også så børnene engang kan læse om vores situation,  tror i det vil være en god idé ??

Nå men om ik andet er jeg jo nød til at skrive mens jeg kan huske det meste hehe

året har budt på rigtig mange nedture men heldigvis også opture

Jeg blev jo fyret i nov 09 men nåede heldigvis at finde et jo i babysam i dec 09...  desværre var det kun en 25 timers stilling men for mig bedre en dagpenge, jeg skal ik gå hjemme og ha mulighed for at tænke over livet *S*

Pga de få timer er lønnen jeg heller ik til at prale med og vi kæmpede dagligt en kamp for at få råd til mad osv. og det lykkedes kun lige... jeg var nød til at finde et andet job for det var ik holdbart, så jeg fik mit gamle job som sælger af blækpatroner tilbage ren overlevelse...

Lars har det sidste år haft en del attack, og de er nu så slemme at der skal 2 gange 15 dages medrol kur til for at slå dem ned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

Zafir

Jeg vil gerne høre beretningen om året der gik

Anmeld

16. januar 2011

Strack

Prøver lige igen

Jeg har lige brug for - mest for min ejen skyld at skrive nogen tanker osv ned omkring året der gik (2010) jeg går og leger lidt med tanken om at lave en "bog" om vores hverdag med en sygdom tæt på... også så børnene engang kan læse om vores situation,  tror i det vil være en god idé ??

Nå men om ik andet er jeg jo nød til at skrive mens jeg kan huske det meste hehe

året har budt på rigtig mange nedture men heldigvis også opture

Jeg blev jo fyret i nov 09 men nåede heldigvis at finde et jo i babysam i dec 09...  desværre var det kun en 25 timers stilling men for mig bedre en dagpenge, jeg skal ik gå hjemme og ha mulighed for at tænke over livet *S*

Pga de få timer er lønnen jeg heller ik til at prale med og vi kæmpede dagligt en kamp for at få råd til mad osv. og det lykkedes kun lige... jeg var nød til at finde et andet job for det var ik holdbart, så jeg fik mit gamle job som sælger af blækpatroner tilbage ren overlevelse...

Lars har det sidste år haft en del attack, og de er nu så slemme at der skal 2 gange 15 dages medrol kur til for at slå dem ned ik særlig fedt for hver gang tror man at F*** det her kan ik bedres...

Der bliver foreslået ny medicin, Tysabri der gives 1 gang om mdr på drop på Rigshospitalet, det er en medicin næsten uden bivirkninger som han jo ellers havde mange af ved kemoen... der er kun en birvirkning og det er en hjernebetændelse som man dør af hvis det ik opdages symptomerne er som ved et attack, så hvergang der er de mindste tegn skal vi en tur på riget...

til gengæld skulle medicinen holde hans mange attack væk... en sclerosepatient har et gennemsnit på 3 attacker på 2 år lars har haft OTTE!!! ik fedt...

Han startede behandlingen slut september 2010 og som lovet var der ingen bivirkninger...

MEN  i okt er der så endnu et attack ØV de siger det sker at de kan komme inden medicinen får fat... Attacket er slemt og det bliver besluttet han skal ha sulomedrol på drop i stedet på piller.. så der vandt vi lige 3 dage på riget men fik da heldigvis lov til at få medicinen de 2 af dagene på Næstved sygehus...

under behandlingen ser vi ingen fremskridt og jeg er noget nervøs, for lars kan stort set ik gå på trapper og venstre ben og arm vil ik reagerer når lars vil ha det, så jeg er bange for han nu vil sidde lukket inde på 1 sal indtil vi kan få en bolig... heldigvis kommer bedringen på sidstedagen og hans gang er nu næsten tip top...

midt i alt det her har vi kæmpet for Mike han blev ved med at ha underlige buler i lysken og jeg ville ik længere høre på det var testikler, så vi blev sendt til børnelæge på nyk f. sygehus som efter 2 min. kunne fortælle at han havde lyskebrok... hvad fanden skulle det tage næsten 3 år for!!!!

han blev så opereret den 6 okt. for det og de fjerne 2 store brok sagde de, og undrede sig meget over han ik havde haft smerter... Mike tog det hele super flot, vores helt egen supermand

Mia trives heldigvis men er stadig et lille fnug på 5 år, 1 meter og 14 kilo hehe... skolen venter på hende til sommer hvilket hun glæder sig vildt til

Huset vi bor i er stadig ik godt, det regner ind, strømmen er noget for sig selv, men rotterne har da ik boet her denne vinter *s* vi har det heldigvis godt med de gamle pt. det hjælper en del på det...

mit job er sådan set godt nok lønmæssigt men for søren da hvor kunne jeg godt tænke mig de kunne behandle mig bare en smuuule bedre...

da Lars fik sulomedrol på drop blev han syg af det og det tog derfor 6 timer i stedet for 3, det betød han ik kunne hente mig og ej heller selv køre hjem så svigerfar måtte tage toget fra lolland og ind og hente ham og jeg måtte finde nogen der kunne hente børn og mig, jeg stod jo pludselig uden bil og autostole.. chefens kommentar var efter jeg havde ringet rundt - kunne du ik ligge den slags uden for arbejdstiden og holde lidt mere fokus

så jeg drømmer om et nyt job og gerne en uddannelse, men jeg tror på at 2011 på alle måder bliver et meget bedre år for os

tak hvis nogen læste med.. det var rart at få skrevet ned.

Anmeld

16. januar 2011

Strack

Zafir skriver:

Jeg vil gerne høre beretningen om året der gik

har skrevet det jeg lige kan huske nu

Anmeld

16. januar 2011

Zafir

Pywha for et år søde Mette... Men jeg er glad for at I har det ok med de gamle for tiden. trods alt.
Jeg er virkelig ked af at høre at det går ned af bakke med Lars. Specielt nu når I også bor på førstesal... mmm.

Sender masser af positive job og uddanelsestanker i jeres retning.
stooor krammer!!

Anmeld

16. januar 2011

Strack

Zafir skriver:

Pywha for et år søde Mette... Men jeg er glad for at I har det ok med de gamle for tiden. trods alt.
Jeg er virkelig ked af at høre at det går ned af bakke med Lars. Specielt nu når I også bor på førstesal... mmm.

Sender masser af positive job og uddanelsestanker i jeres retning.
stooor krammer!!

Tak skal du ha når jeg selv læser det lyder det af ingenting, men har glemt mange ting.. burde skrive dagbog.

håber de positive tanker hjælper

Anmeld

16. januar 2011

Zafir

Strack skriver:

Tak skal du ha når jeg selv læser det lyder det af ingenting, men har glemt mange ting.. burde skrive dagbog.

håber de positive tanker hjælper

Jeg hader også når jeg ikke får 'blogget'... (har jo skrevet dagbog i 18-20 år ca)... og sådan en periode som vi har nu, får jeg slet ikke blogge. Jeg skal helst skrive hverdag eller 4-5 gange om ugen, så jeg ikke får kø i 'bufferen', så jeg kender det godt.
Men det er rart at tømme hjernen nogengange.

Jeg savner jer og jeres skønne unger
Idun snakker også om Mia hvergang vi ser hende på film

Anmeld

16. januar 2011

Strack

Zafir skriver:

Jeg hader også når jeg ikke får 'blogget'... (har jo skrevet dagbog i 18-20 år ca)... og sådan en periode som vi har nu, får jeg slet ikke blogge. Jeg skal helst skrive hverdag eller 4-5 gange om ugen, så jeg ikke får kø i 'bufferen', så jeg kender det godt.
Men det er rart at tømme hjernen nogengange.

Jeg savner jer og jeres skønne unger
Idun snakker også om Mia hvergang vi ser hende på film

ja det hjælper at skrive lidt ned.. sad og læste mine gamle indlæg og var lidt øv over jeg ik fik skrevet noget oftere for det er en god måde at huske det på, er bare bange for at lyde som et stort brokkehoved, for der har delme været meget lort i vores liv.. desværre...

nåå hvor er hun sød, mon ik det kunne lykkedes snart at finde en dag

Anmeld

16. januar 2011

Zafir

Strack skriver:

ja det hjælper at skrive lidt ned.. sad og læste mine gamle indlæg og var lidt øv over jeg ik fik skrevet noget oftere for det er en god måde at huske det på, er bare bange for at lyde som et stort brokkehoved, for der har delme været meget lort i vores liv.. desværre...

nåå hvor er hun sød, mon ik det kunne lykkedes snart at finde en dag

Nogen år/perioder er jo bare mega hårde. og man skal også have lov til at dele de hårde perioder...
Vi har snart lidt mere tid, nu hvor vores byggeri lakker mod enden

Anmeld

26. januar 2011

tumle81

Hold da op Mette.

Jeg er imponeret over at I holder fanen højt midt i al dette virvar af indlæggelser, attacks, job og et hus som kunne ønskes langt bedre...

I fortjener et år fyldt med solskin og gode minder, som kan give solskin på regnvejrsdagene...

Mange knus fra Kathrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.