Kan det være ørerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.160 visninger
16 svar
0 synes godt om
16. januar 2011

Fru'Rugaard

Hejsa!
Jeg har oprettet et par tråde ang. min datters søvn, fordi at hun har problemer med at falde i søvn i hendes egen seng, men barnevognen er intet problem!
Så kom jeg til at tænke på, kan det være hendes ører?
Nogen gange kan det osse tage lang tid for hende at falde i søvn i vores seng, men hun falder da i søvn.
Så, kan det være det?

Rikke - Mor til Maja på 9½ måned.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

Tulle28

Fru'Rugaard skriver:

Hejsa!
Jeg har oprettet et par tråde ang. min datters søvn, fordi at hun har problemer med at falde i søvn i hendes egen seng, men barnevognen er intet problem!
Så kom jeg til at tænke på, kan det være hendes ører?
Nogen gange kan det osse tage lang tid for hende at falde i søvn i vores seng, men hun falder da i søvn.
Så, kan det være det?

Rikke - Mor til Maja på 9½ måned.

Det kan det sagtens være. Min datter sover fint om dagen i barnevognen, men har problemer om aftenen, ligesom din datter. Og hun har fået konstanteret væske i ørerne. Hun sover med hovedgærdet hævet og vi skal til kontrol igen i marts.

Men vi er efterhånden desperate! Da hun var mindre var det så nemt, men hver aften går med skrig og skrål og kl. ca. 23/24.00 kommer hun ind i vores seng, fordi vi bare ikke orker mere. I nat har jeg ammet hende 7 gange og hun vågnede kl. 04.15 og syntes det var morgen Hun har lige fået en tand og jeg kan se at hendes tandkød er helt rødt, så jeg tror snart der kommer flere. Og det er det jeg synes der er så svært, for er det seperationsangst, ondt for ører og/eller tænder eller er det ren og skær afprøvelse af os? Jeg har svært ved at finde en strategi for, hvad vi skal gøre.

Håber der kommer nogle guldkorn i din tråd

og du er ihvertfald ikke alene!

Anmeld

16. januar 2011

Fru'Rugaard

Tulle28 skriver:

Det kan det sagtens være. Min datter sover fint om dagen i barnevognen, men har problemer om aftenen, ligesom din datter. Og hun har fået konstanteret væske i ørerne. Hun sover med hovedgærdet hævet og vi skal til kontrol igen i marts.

Men vi er efterhånden desperate! Da hun var mindre var det så nemt, men hver aften går med skrig og skrål og kl. ca. 23/24.00 kommer hun ind i vores seng, fordi vi bare ikke orker mere. I nat har jeg ammet hende 7 gange og hun vågnede kl. 04.15 og syntes det var morgen Hun har lige fået en tand og jeg kan se at hendes tandkød er helt rødt, så jeg tror snart der kommer flere. Og det er det jeg synes der er så svært, for er det seperationsangst, ondt for ører og/eller tænder eller er det ren og skær afprøvelse af os? Jeg har svært ved at finde en strategi for, hvad vi skal gøre.

Håber der kommer nogle guldkorn i din tråd

og du er ihvertfald ikke alene!

Jamen hun skriger ikke om aftenen eller noget, bare en smule pylret, men kan hun osse være om dagen, men det går over hvis hun får en kiks eller hvis vi leger med hende.
Din situation lyder træls, håber i får kæmpet jer igennem det
Syntes du jeg skal ringe til lægen?
Har snakket min SP, men hun siger bare at det er meget normalt?

Anmeld

16. januar 2011

Tulle28

Fru'Rugaard skriver:

Jamen hun skriger ikke om aftenen eller noget, bare en smule pylret, men kan hun osse være om dagen, men det går over hvis hun får en kiks eller hvis vi leger med hende.
Din situation lyder træls, håber i får kæmpet jer igennem det
Syntes du jeg skal ringe til lægen?
Har snakket min SP, men hun siger bare at det er meget normalt?

Det kan jo ihvertfald ikke skade at få tjekket hendes ører, du kan ringe direkte til en ørelæge og få en tid, du behøver ikke at gå gennem din egen læge. Medmindre din egen læge er specielt god til ører, ville jeg ikke gå til ham, de har som regel ikke det udstyr der kræves for at se og måle om der er væske.

Håber også snart I finder en løsning!

Anmeld

16. januar 2011

Fru'Rugaard

Tulle28 skriver:

Det kan jo ihvertfald ikke skade at få tjekket hendes ører, du kan ringe direkte til en ørelæge og få en tid, du behøver ikke at gå gennem din egen læge. Medmindre din egen læge er specielt god til ører, ville jeg ikke gå til ham, de har som regel ikke det udstyr der kræves for at se og måle om der er væske.

Håber også snart I finder en løsning!

Men, jeg forstår bare ikke hvorfor hun kun gider at sove i barnevognen, hvis det er øerne - Og som beskrevet, så kan der sagtens gå en time før hun falder i søvn inde hos os.

Anmeld

16. januar 2011

Fru'Rugaard

Fru'Rugaard skriver:

Men, jeg forstår bare ikke hvorfor hun kun gider at sove i barnevognen, hvis det er øerne - Og som beskrevet, så kan der sagtens gå en time før hun falder i søvn inde hos os.

Og godt nok i aften skriger hun medmindre jeg står op med hende, eller hvis hun får en kiks, eller noget.

Anmeld

16. januar 2011

jannebjerre

Måske hun trænger til at sove på sit eget værelse??
Hun har måske brug for den ro hun også får i barnevognen

Anmeld

16. januar 2011

Fru'Rugaard

jannebjerre skriver:

Måske hun trænger til at sove på sit eget værelse??
Hun har måske brug for den ro hun også får i barnevognen

Hun har sovet på hendes eget værelse siden hun var 4 mdr
Det her startede i starten af juleferien.

Anmeld

16. januar 2011

jannebjerre

Fru'Rugaard skriver:

Hun har sovet på hendes eget værelse siden hun var 4 mdr
Det her startede i starten af juleferien.

Nåååå det var bare fordi du skrev, det var nu hun skulle sove hos jer hun blev sur... Måske jeg bare er fatsvag  haha

Anmeld

16. januar 2011

Fru'Rugaard

jannebjerre skriver:

Nåååå det var bare fordi du skrev, det var nu hun skulle sove hos jer hun blev sur... Måske jeg bare er fatsvag  haha

Det er du bestemt ikke
Hun kan ikke finde ro i hendes egen seng, og efter en kamp med hende, tager jeg hende ind i vores seng, hvor hun så falder i søvn, men har stadig svært ved at falde i søvn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.