Af med bleen - næsten 4...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.329 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. januar 2011

birthee

Ja, jeg bliver nok nødt til at bede om lidt gode råd...

Min søn bliver 4 her til maj, og vi synes efterhånden det ville være rart hvis han ville slippe bleen - men det ser ikke sådan ud...

I sommers havde han 2 dage, hvor han var rigtig god til at komme og sige når han skulle på toilettet - det gik dog ret hurtigt i sig selv igen...

Han kommer ikke og siger når han skal tisse eller lave stort - og hvis man spørger ham om har har lavet stort - hvilket man godt kan lugte - siger han at det har han ikke...

Hvordan blev jeres børn "renlige" - og hvad gjorde I for at hjælpe det på vej???

Mvh. Birthe, der efterhånden er ret frustreret - for drengen vil heller ikke have skiftet ble

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

Corn

Det var os der tog beslutningen for barn nr. to.

Vi tog hans ble af ham, og efter 3-4 dage var det "værste" ovre

Anmeld

16. januar 2011

Lise

Vi startede i efteråret da min søn var 3 år og nogle mdr. Der var intet initiativ fra hans egen side, men vi prøvede...

I samarbejde med børnehaven blev vi enige om at vi startede med at tage bleen af ham på samme tid hver dag, f.eks. om morgenen eller når vi kom hjem om eftermiddagen, og så ville de gøre deres til at få ham på toilettet selvom han havde ble på. Det gik fint herhjemme - tror bare han holdte sig når han ikke havde bleen på, og i børnehaven tissede han på toilettet. Så efter 14 dage mente en pædagog at vi nu skulle gå "all in" fra mandag morgen, og lade ham møde op uden ble og med masser af skiftetøj. Og det gik sådan at han fint tissede på toilettet, men han nægtede at lave stort derude. Når han ikke kunne holde sig længere løb han på værelset f.eks. og sked i bukserne. Også selvom han sad på toilettet og tissede - så kunne han pludselig bare ville ned, hvorefter han strøg ind på værelset. Temmelig frustrerende!

Så sagde vi at så måtte han få ble på når vi vidste han skulle lave, og når han var færdig så af med den igen. Her testede vi ham så ved at lave et skema hvor han fik et klistermærke hver gang han havde lavet på toilettet, og når der var fem fik han en legetøjskædesav. I løbet af to dage havde han skidt fem gange på toilettet, og gik straks herefter igang med at lave i bukserne igen. Så han beviste lige for os at han godt kunne, men ikke gad...

Vi fortsatte med at sige at det var ok at have ble på hvis man ikke ville gå på toilettet, og lige pludselig efter relativ kort tid, ville han ikke have den på, og siden har der ikke været et eneste lorteuheld. Han tisser i bukserne sjældent (ca en gang om måneden).

Vi prøvede med at lokke med slik, klistermærker og legetøj, og jeg ved faktisk ikke hvad der virkede. Dog er jeg temmelig overbevist om at det at det var i samarbejde med børnehaven hjalp ekstremt meget.

Held og lykke med projektet.

Anmeld

17. januar 2011

nannanadja

min datter var omkring 3 år da vi tog bleen af, det var en sommerferie og vi snakkede om det sammen , jeg spurte hende nok hver time skal du tisse nogle gange skulle hunde og andre gange tissede hun i bukserne... det gik rigtig godt og hun var hurtig renlig. hun er 4 nu og har en ble på om natten, det er ikke altid hun er våd men for en sikkerhed har hun den på.

nu er det næste skridt så at sove uden ble

du kan jo præve her i ferien i uge 7 så har du en uge i ro og fred , uden stress og hvis han så tisser er han hjemme og kan få et bad efter

held og lykke

Anmeld

17. januar 2011

TbCp

Det lyder ligesom herhjemme... Liva bliver 4 til august og det ser slet ikke ud til at hun vil af med bleen. Vi har prøvet til flere gange men hun både tisser og laver stort i bukserne.
Den ene gang tissede hun i bukserne 4 gange inden for en time!

Jeg synes jo heller ikke det skal blive et nederlag for hende.

Så synes det er rigtig svært at finde ud af hvordan man lige skal gribe det an.

Anmeld

17. januar 2011

MissGeoh

birthee skriver:

Ja, jeg bliver nok nødt til at bede om lidt gode råd...

Min søn bliver 4 her til maj, og vi synes efterhånden det ville være rart hvis han ville slippe bleen - men det ser ikke sådan ud...

I sommers havde han 2 dage, hvor han var rigtig god til at komme og sige når han skulle på toilettet - det gik dog ret hurtigt i sig selv igen...

Han kommer ikke og siger når han skal tisse eller lave stort - og hvis man spørger ham om har har lavet stort - hvilket man godt kan lugte - siger han at det har han ikke...

Hvordan blev jeres børn "renlige" - og hvad gjorde I for at hjælpe det på vej???

Mvh. Birthe, der efterhånden er ret frustreret - for drengen vil heller ikke have skiftet ble

Min kærestes dreng gør PRÆCIST det samme.

Han siger ikke noget og når man spørger siger han nej.

Vi har prøvet og snakke med ham om at det er okay at tisse og lave pølser i bleen, men han skal sige det til os ellers får han jo av i numsen pga det. 

MEN han siger stadig ikke noget.

Og han bliver 4 her til marts. :/ 

Anmeld

17. januar 2011

SussieThyssen

Jeg følger lige lidt med på sidelinjen, for mine har været 100% renlige fra de var 3 år mht. stort og småt, undtagen min søn som var vådligger til han var ca 6 år.
Men jeg har aldrig haft nogen problemer ellers, desangående.
De har kommet på potten, så snart de kunne sidde op..og det er kommet helt af sig selv.
Men hvorfor ikke tage en god snak med jeres SP...jeg er da sikker på hun må være fyldt med gode råd.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. januar 2011

birthee

SussieThyssen skriver:

Jeg følger lige lidt med på sidelinjen, for mine har været 100% renlige fra de var 3 år mht. stort og småt, undtagen min søn som var vådligger til han var ca 6 år.
Men jeg har aldrig haft nogen problemer ellers, desangående.
De har kommet på potten, så snart de kunne sidde op..og det er kommet helt af sig selv.
Men hvorfor ikke tage en god snak med jeres SP...jeg er da sikker på hun må være fyldt med gode råd.

Kærligst
Sussie

Jeg får SP til ham, når den lille er kommet til verden, så er det 4 års besøg til ham, og tjek af den lille... Så vil helt sikkert vende det med hende der, hvis han ikke er kommet af med bleen inden...

Idag har han været på toilet 3 gange herhjemme, 1 gang imorges og 2 gange efter vi er kommet hjem fra børnehaven... så håber det vender lige pludselig...

Anmeld

17. januar 2011

sandratobias

Står i samme situation... 

Tobias blir 4 til April... 

Nogle dage er det godt nok bedre end andre... Han han indimellem alt afhængigt af hva han laver godt skynde sig hvis han ska tisse... Men ska han lave så er problemet der... Det gør han i sine boxershorts... 
Hver gang han når og komme på wc så får han en lille belønning (f.eks. et stykke vingummi eller sådan)

Men kigger lige med på tråden..

Anmeld

17. januar 2011

Rockertand

Min datter var 2½, da vi tog bleen af hende. Vi udnyttede simpelthen, at det var sommer, og der var da en hel del uheld (de fleste udenfor) de første par dage, men derefter gik det stærkt, og indenfor 1 uge var hun renlig - de første par uger brugte vi dog lang tid på badeværelset med at synge og læse historier, mens hun sad på toilettet, så hun syntes, at det var hyggeligt, når hun derud (og hun kunne også finde på at sige, at hun skulle, selvom det ikke var tilfældet). Hun har aldrig villet bruge potte, hun valgte selv, at hun ville sidde på toilet "lisom store pir".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.