Bivirkninger ved antidepressiv medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2012

Anonym

Mathias Villads skriver:

Okay.. Jeg har taget pillerne i 1½ uge og har meget gavn af dem.. inden kunne jeg slet ikke trække vejret, da jeg havde så mange angst symptomer dagligt..

Jeg har indtil nu ikke taget noget på, men tabt mig... håber det fortsætter, da jeg meget gerne vil smide 10 kilo endnu.. Men det gør mig, da lidt angst at så mange har taget mange kilo på... Jeg må vist holde meget øje med, hvad jeg spiser....

Hvilke angst symptomer havde du udover vejtrækningsbesvær? Hvad hedder de piller du får?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

kirsti

Hvis man ikke er tryg ved at skulle tage pillerne skal man ikke læse bivirkningerne. Bivirkningerne kan være alt fra halicunationer, anoreksi, selvmordsforsøg, vægtøgning/tab, til mindre slemme som hovedpine, kvalme, tør mund 

Jeg har aldrig haft bivirkninger af dem men de har hjulpet meget!

Anmeld

16. januar 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Anonym skriver:

Hvilke angst symptomer havde du udover vejtrækningsbesvær? Hvad hedder de piller du får?

De hedder paroxetin.. og tager 20mg..

Jamen det startede med vejrtrækningsproblemer, så fik jeg hjertebanken, ekstra slag, trykken i brystet, føllingsforstyrrelser i ansigtet, problemer med min højre arm... svimmelhed... ja mange forskellige..

Jeg har dødsangst.. og har haft angstanfald..

Jeg startede til psykolog pga vejrtrækningsproblemerne og pludselig kom de væltende... derfor blev jeg anbefalet medicinen oveni.. og nu har jeg en god hverdag igen , efter så kort tid på pillerne... håber jeg kan trappe ud af dem om et halvt år igen.... og vil jo så ikke tage på imens....

Anmeld

16. januar 2012

Louiiiise

Mathias Villads skriver:

Må jeg spørge, hvorfor du tog på?

Jeg er startet på medicin og hunde angst for at tage på, da jeg lige har smidt 30 kilo...

Jeg tog på pga. Medicinen. Hvorfor, det er jo en af bivirkningerne :/ Efter jeg stoppede med medicin, tabte jeg mig igen Uden overhovedet at ændre på min livstil Så der er desværre stor chance for at du vil tage kilo på :/ 

Anmeld

6. marts 2012

Nattøs

Louiiiise skriver:

Jeg har været på antidepressiv medicin i halvandet år, endelig kommet ud af dem.

Jeg havde som bivirkninger

- onde drømme, hvis jeg tog pillerne om aften

- Mega meget hovedpine

- Kvalme

- Tog 5-10 kg på

- svedeture

- Hvis jeg glemte dem en dag, blev jeg sindsyg dårlig.

Det var hvis disse bivirkninger, jeg havde dem da jeg tog dem i halvandet år. Jeg er sååå overlykkelig for at komme ud af dem.

Har prøvet nedtrapning to gange, men de er super svære at komme ud af. Men havde bestemt mig for at jeg skulle ud af dem, inden jeg skulle være gravid. Så måtte tage kampen op

Jeg ville ønske at jeg havde startet med en masse psykolog hjælp og gruppe terapi, inden jeg overhovedet begyndte på medicin. Hvis jeg falder ned i et hold nogensinde igen, vil jeg ALDRIG på antidepressiv medicin igen. Det har jeg lovet mig selv, tror ikke på at en pille kan redde mit liv.

Lov mig at være ærlig omkring det at tage medicin, du behøver ikke være flov. Hvis du har spørgsmål eller vil snakke, så endelig skriv en mail.

Jeg synes bare det er såå nemt for læge bare at give en pille, istedet for at få snakket om tingene, det er squ det der hjælper.

det samme som hende  plus så fik jeg meget angst. kunne ikke pludselig klare at handle ind og være alene hjemme

Anmeld

6. marts 2012

aarhusmor

Jeg har lidt om antidepressiver og bivirkninger på en blog:

http://funktionellelidelser.blogspot.com/

Anmeld

5. april 2012

Anonym

Mennesker med angst reagerer forskelligt på antidepressiv medicin. Nogle kan tåle nogle typer eller mærker af antidepressiv medicin, som andre ikke kan tåle. Ofte må man prøve sig lidt frem indtil, man finder den antidepressiv medicin, som virker bedst for den enkelte.

Det mest tankevækkende er, at man endnu ikke ved, hvorfor medicinen virker. Det er først når man kender årsagen, at man vide, hvorfor en type antidepressiv medicin virker, som den gør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.