Gode cremer til rød numse ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2011

Shoppingmor

Vi bruger også tjæresalven fra apoteket, Inotyol, som klart er den mest effektive

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

Mormilla

Vi bruger altid e.vitamin salve. Den er bare super til at fjerne rød numse. Man bruger den os til brandsår...

Anmeld

15. januar 2011

nvm

dorthemus skriver:

Tjæresalven Inotyol er god, men er numsen MEGET rød er det gode gamle husråd med kogte klude direkte på numsen det bedste

kan du forklare nærmere med de klude, min datter på 2mdr har meget meget rød numse. har fået cream fra apoteket på recept fra lægen, men synes ikke den virker. de forslog også kogte klude. jeg har prøvet og skifte ble mærke og jeg er gået over til engangsvaskeklude igen istedet vådservietter.

jeg startede på det med de klude igår aftes, dog har det ikke vist forbedring endnu. jeg gjorde sådan at jeg klippede en stof ble i stykker, og puttede stykkerne ned i et sylteglas, hælte kogt vand over. og tar en hver gang jeg skifter ble, vrider den og ligger på numsen under ble'en. er det korekt?

Anmeld

15. januar 2011

Mira0911

Tjæresalve er godt når numsen er rød.. men SLET ikke når den er hudløs, væsker og bløder, der synes jeg zinksalve er noget bedre og mildere... 

Anmeld

15. januar 2011

L.J.L

Mormilla skriver:

Vi bruger altid e.vitamin salve. Den er bare super til at fjerne rød numse. Man bruger den os til brandsår...

E-vitamin salve er en mirakelkur mod røde numser og revnede brystvorter, og fåes i Matas. Bruger aldrig andet herhjemme!

Anmeld

15. januar 2011

Mormilla

linselouise skriver:

E-vitamin salve er en mirakelkur mod røde numser og revnede brystvorter, og fåes i Matas. Bruger aldrig andet herhjemme!

Ja det er super!!! Os hvis man har et lille sår eller de bette har. Så er de væk den næste dag

Anmeld

15. januar 2011

Mullebergen

Zafir skriver:

Helt sikkert Weleda calendula numse salve. Det er sååååå fantastisk. Klarer alle røde numser i et Snup

Enig her -Eller Aderma Eryase 

Anmeld

15. januar 2011

Mullebergen

nvm skriver:

kan du forklare nærmere med de klude, min datter på 2mdr har meget meget rød numse. har fået cream fra apoteket på recept fra lægen, men synes ikke den virker. de forslog også kogte klude. jeg har prøvet og skifte ble mærke og jeg er gået over til engangsvaskeklude igen istedet vådservietter.

jeg startede på det med de klude igår aftes, dog har det ikke vist forbedring endnu. jeg gjorde sådan at jeg klippede en stof ble i stykker, og puttede stykkerne ned i et sylteglas, hælte kogt vand over. og tar en hver gang jeg skifter ble, vrider den og ligger på numsen under ble'en. er det korekt?

Det er ganske enkelt. Du klipper en stofble i små stykker og hælder kogende vand ud over dem.

Når de er kølige nok, vrider du så meget vand ud af dem som muligt og ligger dem i en lille boks med låg. Ved hvert bleskift ligger du et stykke på den røde numse og lader den ligge der, naturligvis.

De kogte stykker kan bruges i 24 timer, så skal der laves nye.

Det lyder simpelt og det er det også men det virker! 

Anmeld

15. januar 2011

nvm

MatildeS skriver:

Det er ganske enkelt. Du klipper en stofble i små stykker og hælder kogende vand ud over dem.

Når de er kølige nok, vrider du så meget vand ud af dem som muligt og ligger dem i en lille boks med låg. Ved hvert bleskift ligger du et stykke på den røde numse og lader den ligge der, naturligvis.

De kogte stykker kan bruges i 24 timer, så skal der laves nye.

Det lyder simpelt og det er det også men det virker! 

hun er nemlig ild rød nu.. det sååå synd for hende

Anmeld

15. januar 2011

dorthemus

nvm skriver:

Ja det er præcis sådan jeg gør det og det synes jeg virker efter et par gange..jeg har dog ikke prøvet at Runas numse har været så rød at den væsker

Det er en god ide at bruge skumvaskeklude istedet for vådservietter der godt kan irritere huden.

Måske du skal prøve et par dage mere med kludene?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.