Til Jer med lidt større børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

235 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. september 2008

Rasmine

Hvordan er forholdet mellem Jeres ældste og den lille? Her svinger det MEGET! Mille kan det ene øjeblik være ih og åh så sød mod Rasmus, det næste øjeblik kan hun vende på en tallerken og slå ham i hovedet med ét eller andet. Jeg ved godt at der prøves grænser af, og det er jo ikke nemt at være den lille/vel heller ikke den store, men synes godt nok det er slemt for tiden. Hvad gør I hvis den store har været "slem"? Skælder ud, sætter til timeout, eller prøver at forklare for 117'ende gang, eller hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2008

Lene76

hehe samme problem.... dog er vi i en go periode nu hvor lillebror bare er den sødeste i verden.... ;)

Men tit er det osse viktor der kommer og driller imens hun leger også blir damen tosset... men meget forskelligt hva vi siger og gør. men tror altså det er meget normalt det med at prøve hinanden af....

(H)Lene

Anmeld

15. september 2008

Anja

Vi er smadder heldige på det punkt. Jonas ELSKER sin lillebror. Han har endnu aldrig været hård over for ham - allerhøjest irettesat ham ved at sige NEJ meget højt til ham, når han tager noget af hans legetøj eller river ham i håret.

Vi har gjort - og gør stadig - meget ud af at forklare Jonas, at Elias er for lille til at forstå tingene, men at man stadig skal sige nej og skælde ham lidt ud for, at han kan lære, hvad han må og ikke må. Hvis der er en konflikt - som Jonas udtrykker det: "Elias driller", så irettesætter vi Elias mens Jonas hører på det, så han er med på, at Elias får besked på, at han skal lade være .... og to sek efter er Jonas henne og kysse eller kramme ham (L) Jonas kan SLET ikke have at Elias er ked af det, så selv om han lige har gjort noget, der var uretfærdigt for Jonas, så skal han straks trøstes og nusses i godt humør igen :))

Så kan kun sige, at vi har været vildt heldige ind til videre og er nu spændte på, hvordan det kommer til at gå med et mere i huset ganske snart .....

Anmeld

15. september 2008

Lulle25

Her hos os går det også rigtig fint, min store pige der er 7 år elsker sin lillesøster, men nogen gange kan hun godt få for meget, hvis Mathilde vil med ind på hendes værelse;)

Men ja det går overvejende godt, selvom Mathilde er en meget stor morpige, og det fortsår Cecilie ikke helt,men hun kunnealdrig finde på at gøre hende ondt(L)

Anmeld

15. september 2008

Rasmine

Hvad er det nu aldersforkellen på Jeres unger er?
-Her er det 3 år.
Rasmus ææælsker Mille, men det er bestemt ikke gengældt.

Mette - som godt nok håber det bare er en periode

Anmeld

15. september 2008

Anja

Jonas er lige blevet 4 år i august ... og ja, Elias er fra 28. juni 07 så 2 år og 10 mdr i forskel ....

Anmeld

15. september 2008

Loggidut

hmmm, bacon, her falder jeg sørme nok lidt igennem, jeg har jo kun de store som forguder deres søster, og beskytter hende konstant!

men da kasper og Chrstian var små...ja der var det noget andet...Christian bankede kasper gang på gang...og kasper sad bare og fandt sig i det...indtil jeg sagde til ham at det altså var i orden at give igen...og så vendte bøtten...heldigvis!

altså, de små er slet ikke så søde, kære, nuser og pusse nusse, som vi tit vil gøre dem til.

jeg havde heldigvis en dpér dengang som kunne advare mig mod de faldgrupper som måtte komme...og det var blandt andet den der med, at hvis du kommer ind på et værelse og ser den store klappe lillebror/søster oven i hovedet...så tænk dig om før du gør noget...for du kan nemlig ikke vide om lillebror/søster netop har væltet det legotårn som den store har brugt tre timer på at bygge!

jeg har tænkt over den sætning millioner af gange...og den har reddet kaspers bagdel mange gange...og har reddet mig fra en del søskende-problemer...

for det er sandt, Tif kan sagtens gøre ting for direkte at prøve grænser af nu, og jeg er bare lykkelig over at jeg ikke har et barn på 4 ved siden af igen.

aj en smørre, og jeg har ikke engang det du efterlyste...:D

Anmeld

15. september 2008

Rasmine

så tænk dig om før du gør noget...for du kan nemlig ikke vide om lillebror/søster netop har væltet det legotårn som den store har brugt tre timer på at bygge!

Ja, det nemlig det!
Rasmus ved også godt, at hvis han hiver damen i håret, så kommer der en reaktion.

Men for lige at tage igår:
Rasmus står og kigger på at Mille fjoller med sådan en figur fra McD. Hun går hen og "pikker" ham ligeså stille i panden, for så sekundet efter at knalde igennem med det der næb, som sad på figuren.
>(
For satan da, så står man der...

Anmeld

15. september 2008

Loggidut

ja det er self. heller ikke altid den lilles skyld...det ved jeg kun alt for godt, men jeg ville nok tage tingen fra hende, sætte hende på en stol, og så sige, ved du hvad...du kan desværre ikke lege mere med Rasmus når du gør sådan noget.

det er jo ikke okay at klaske ham med fuld overlæg, når de bare leger, men det er jo en spilleregel hun også skal forholde sig til i børnehaven...så jeg kan sgu godt forstå du bliver fortvivlet...men de der ting sker bare...de er jo søskende!

stakkels dig bacon!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.