navn, mellemnavne og efternavn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2011

SussieThyssen

AnneBJ skriver:

Inden 6 mdr.

I øvrigt mener jeg det er en skrøne det med Frederik og Margrethe, men har ikke fundet belæg for min påstand endnu, jeg leder videre, og indtil videre kan jeg da konstatere at det koster en bøde at være for sent ude

Da jeg er kordegn, så ved jeg at det er sådan.
har skam selv været med til at udstede navneattester med de navne. 
Men i tilfælde af at barnet er forældreløst og er anbragt i familiepleje eller på børnehjem er det værgerne der bestemmer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

AnneBJ

SussieThyssen skriver:

Da jeg er kordegn, så ved jeg at det er sådan.
har skam selv været med til at udstede navneattester med de navne. 
Men i tilfælde af at barnet er forældreløst og er anbragt i familiepleje eller på børnehjem er det værgerne der bestemmer.

Jamen så er der jo ingen grund til at diskutere videre, selvom jeg kan læse mig til andre ting

Anmeld

15. januar 2011

Pige2009

Babyklar skriver:

Er der nogen lov om hvor mange mellem navne man må have? .

vi har nemlig 1 fornavn 3mellem navne og 1 efternavn . Må man det?

og det er bestemt ikke fordi vi tror det er et kongebarn at der er så mange. vi har begge bare ønsker om at få mellemnavne med. hvis i forstår.

Der findes vist ingen lov der forhindrer det. Jeg ville blot tænke over om det dog var nødvendigt med alle de navne? For jeg synes hurtigt, det bliver alt for tungt med mere end 3 navne alt i alt

Anmeld

15. januar 2011

SussieThyssen

AnneBJ skriver:

Jamen så er der jo ingen grund til at diskutere videre, selvom jeg kan læse mig til andre ting

Vil da tro, at med tiden er blevet mere large med det, ligesom med så meget andet.
Men i to tilfælde har jeg sammen med præsten måttet udfylde en navneattest med navnet Margrethe til en lille pige, fordi pigens forældre ikke henvendte sig trods skriftlige og personlige henvendelser.
I grunden en underlig situation at stå i
Jeg har også hørt lidt om, at man i visse tilfælde går ind og ser på, hvad der er det mest populære drenge/pigenavn i den periode, og så får barnet det navn, og det er måske nok så rimeligt, for man kan jo roligt sige, at navnet Margrethe ikke hører til de mest brugte navne lige pt. og heller ikke har været det i ret lang tid.

Anmeld

15. januar 2011

AnneBJ

SussieThyssen skriver:

Vil da tro, at med tiden er blevet mere large med det, ligesom med så meget andet.
Men i to tilfælde har jeg sammen med præsten måttet udfylde en navneattest med navnet Margrethe til en lille pige, fordi pigens forældre ikke henvendte sig trods skriftlige og personlige henvendelser.
I grunden en underlig situation at stå i
Jeg har også hørt lidt om, at man i visse tilfælde går ind og ser på, hvad der er det mest populære drenge/pigenavn i den periode, og så får barnet det navn, og det er måske nok så rimeligt, for man kan jo roligt sige, at navnet Margrethe ikke hører til de mest brugte navne lige pt. og heller ikke har været det i ret lang tid.

Har du været ude for det "for nylig"? Hvis jeg må være nysgerrig?

Anmeld

15. januar 2011

SussieThyssen

AnneBJ skriver:

Har du været ude for det "for nylig"? Hvis jeg må være nysgerrig?

Ikke jeg personligt for nyligt, det er vel 5 år siden jeg sidst hørte om det..men jeg kan da spørge en af mine præstevenner, hvis du gerne vil have det

Anmeld

15. januar 2011

AnneBJ

SussieThyssen skriver:

Ikke jeg personligt for nyligt, det er vel 5 år siden jeg sidst hørte om det..men jeg kan da spørge en af mine præstevenner, hvis du gerne vil have det

Nej det gør ikke noget, ellers tak! Fik bare indtryk af, at det var en 10-15 år siden at man gjorde sådan

Anmeld

15. januar 2011

SussieThyssen

AnneBJ skriver:

Nej det gør ikke noget, ellers tak! Fik bare indtryk af, at det var en 10-15 år siden at man gjorde sådan

LOL
nej så længe er det ikke...men nu vil jeg også vide om der skulle være lavet om på det siden sidst jeg hørte om sådan en sag...så jeg spørger Johanne i morgen...hvis jeg kan fange hende efter højmessen.
Skal nok vende tilbage

Anmeld

15. januar 2011

AnneBJ

SussieThyssen skriver:

LOL
nej så længe er det ikke...men nu vil jeg også vide om der skulle være lavet om på det siden sidst jeg hørte om sådan en sag...så jeg spørger Johanne i morgen...hvis jeg kan fange hende efter højmessen.
Skal nok vende tilbage

Okay, tak for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.