Fast rytme på søvnen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

misslea

Mia&Tonny skriver:

Hvordan laver jeg en fast rytme med min lille trold? Altså så hun har en fast putte tid om aftenen.... Lige nu svinger den alt fra 19 til 23, men det er jo alt afhængig af hvordan hun sover om dagen og hvor meget... Skal jeg vække hende fra hendes lure om dagen og hvor meget skal de egentlig sove de kære små?

Min datte blir 3 mdr her d. 18. Det vigtigste for mig er nok at hun ihvertfald har en fast puttetid om aftenen, da jeg er begyndt at savne alene tid med min kære mand som arbejder om natten, så synes bare aldrig vi er alene mere..

Hejsa...

Wilma har faktisk en rimelig fast rytme, og har haft den siden hun var omkring 2 mdr. (hun blir 3 mdr idag)

Kl. ca. 22 får hun babs, derefter en ren ble, hygge på puslebordet og så sætter vi os ind i vores eng, hvor hun får en flaske, bliver bøvset og svøbt. Derefter sidder en af os med hende i armene til hun kort tid efter sover. Så bliver hun lagt i sin seng, og sover så fra ca. 22.45-9 næste morgen, uden at vågne!

Kl. ca 10.30 får hun sin formiddagslur på 2-3 timer!

Og kl. ca. 15 får hun sin eftermiddagslur på 2-4 timer (den varrierer meget, men afhænger tit af, hvor længe hun har sovet om formiddagen).

Om aftenen tager hun en eller to mindre lure på en lille times tid... ofte ligger hun på sofaen og sover

Og så starter hele møllen forfra kl. ca. 22

Det er selvfølgelig lidt sent, at hun sover, men det er først dér, at hun sover natten igennem...!! De gange hun er faldet i søvn ved 21.30 tiden, så vågner hun 22.30 for at få den sidste omgang mad!!

Jeg tror, at det stille og roligt ændre sig... lige pludselig vil hun blive træt tidligere på aftenen, og så bliver hun puttet dér...!! Jeg glæder mig selvfølgelig til at få lidt aften med min mand, men på den anden side, så hygger vi os også alle 3, og putter i sofaen sammen... så, det gør mig egentlig ikke så meget!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Mia&Allan

misslea skriver:

Hejsa...

Wilma har faktisk en rimelig fast rytme, og har haft den siden hun var omkring 2 mdr. (hun blir 3 mdr idag)

Kl. ca. 22 får hun babs, derefter en ren ble, hygge på puslebordet og så sætter vi os ind i vores eng, hvor hun får en flaske, bliver bøvset og svøbt. Derefter sidder en af os med hende i armene til hun kort tid efter sover. Så bliver hun lagt i sin seng, og sover så fra ca. 22.45-9 næste morgen, uden at vågne!

Kl. ca 10.30 får hun sin formiddagslur på 2-3 timer!

Og kl. ca. 15 får hun sin eftermiddagslur på 2-4 timer (den varrierer meget, men afhænger tit af, hvor længe hun har sovet om formiddagen).

Om aftenen tager hun en eller to mindre lure på en lille times tid... ofte ligger hun på sofaen og sover

Og så starter hele møllen forfra kl. ca. 22

Det er selvfølgelig lidt sent, at hun sover, men det er først dér, at hun sover natten igennem...!! De gange hun er faldet i søvn ved 21.30 tiden, så vågner hun 22.30 for at få den sidste omgang mad!!

Jeg tror, at det stille og roligt ændre sig... lige pludselig vil hun blive træt tidligere på aftenen, og så bliver hun puttet dér...!! Jeg glæder mig selvfølgelig til at få lidt aften med min mand, men på den anden side, så hygger vi os også alle 3, og putter i sofaen sammen... så, det gør mig egentlig ikke så meget!

Tillykke med den smukke prinsesse

Jeg synes bare det har været svært at finde ud af hvad der er bedst at gøre, om de egentlig bare skal ha lov at sove det de synes de har behov for og så må vi indordne os under det? Eller om det er fint nok at man begynder og gerne vil ha lidt fast rytme på hverdagen...

Men umiddelbart synes jeg også det lyder til at min bisse, hun sover en del mere end andre  Men det har hun gjort lige fra starten...

Anmeld

13. januar 2011

Pige2009

Mia&Tonny skriver:

Det er intet problem at få hende til at sove når først hun er træt, men det er mere det med at få det til at passe med at hun skal være træt omkring kl 20... For har nemlig altid fået at vide at man ikke må vække spædbørn

Jeg har heller aldrig vækket Laura andet end de første 3 uger for at spise Måske har jeg bare været heldig med hende

Anmeld

13. januar 2011

Mia&Allan

Baagøe skriver:

Jeg har heller aldrig vækket Laura andet end de første 3 uger for at spise Måske har jeg bare været heldig med hende

Idag har hun fået lov at sove og gøre som det passede hende, og havde hun ikke haft bøvl med maven så tror jeg det havde passet med puttetid kl 20... Men sådan er det jo...

Anmeld

15. januar 2011

Pige2009

Mia&Tonny skriver:

Idag har hun fået lov at sove og gøre som det passede hende, og havde hun ikke haft bøvl med maven så tror jeg det havde passet med puttetid kl 20... Men sådan er det jo...

Ja, ikke to dage er ens med sådan en størrelse. Håber I får lavet et godt og virkningsfuldt ritual

Anmeld

15. januar 2011

Mia&Allan

Baagøe skriver:

Ja, ikke to dage er ens med sådan en størrelse. Håber I får lavet et godt og virkningsfuldt ritual

Mange tak

Anmeld

15. januar 2011

Pige2009

Mia&Tonny skriver:

Mange tak

Velbekomme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.