Fast rytme på søvnen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.854 visninger
16 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

Mia&Allan

Hvordan laver jeg en fast rytme med min lille trold? Altså så hun har en fast putte tid om aftenen.... Lige nu svinger den alt fra 19 til 23, men det er jo alt afhængig af hvordan hun sover om dagen og hvor meget... Skal jeg vække hende fra hendes lure om dagen og hvor meget skal de egentlig sove de kære små?

Min datte blir 3 mdr her d. 18. Det vigtigste for mig er nok at hun ihvertfald har en fast puttetid om aftenen, da jeg er begyndt at savne alene tid med min kære mand som arbejder om natten, så synes bare aldrig vi er alene mere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Fru'Rugaard

Jeg tror du skal vække hende om dagen så, men 2 timer syntes jeg i hvert fald hun skal sove, og hvis hun sover om eftermiddagen også, så lad hende sove en ½- hel time
Det er mit bud

Anmeld

12. januar 2011

SussieThyssen

Mia&Tonny skriver:

Hvordan laver jeg en fast rytme med min lille trold? Altså så hun har en fast putte tid om aftenen.... Lige nu svinger den alt fra 19 til 23, men det er jo alt afhængig af hvordan hun sover om dagen og hvor meget... Skal jeg vække hende fra hendes lure om dagen og hvor meget skal de egentlig sove de kære små?

Min datte blir 3 mdr her d. 18. Det vigtigste for mig er nok at hun ihvertfald har en fast puttetid om aftenen, da jeg er begyndt at savne alene tid med min kære mand som arbejder om natten, så synes bare aldrig vi er alene mere..

Tilpas rytmen, så hun får et ordentligt måltid omkring kl 18:30 til 19 og så er det i seng med godnatsang og den slags.
Hvis hun stadig spiser om natten, så lav så lidt ceremoni ud af det, blot fodres, ren ble i svag belysning og sove igen.
Når hun vågner så er det naturligvis morgenmad m.m. og kør en rytme i løbet af dagen, der passer så du kan ramme sovetiden kl 18:30

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. januar 2011

Maja88

siges der ikke, man først kan forvente en fast rytme fra de er 6-12 måneder.

Anmeld

12. januar 2011

Pige2009

Mia&Tonny skriver:

Da Laura var 3 mdr. sov hun fra 10-10.30 og igen fra 12.30-16.30. Hun blev så puttet ved 20-21 tiden hver aften.

Jeg ville ikke vække hende fra hendes søvn om dagen, men prøve at få hende til at sove f.eks. kl. 20 hver aften. Lav et fast putteritual med nattøj, en sang eller lign. og så i seng

Anmeld

12. januar 2011

Mia&Allan

SussieThyssen skriver:

Tilpas rytmen, så hun får et ordentligt måltid omkring kl 18:30 til 19 og så er det i seng med godnatsang og den slags.
Hvis hun stadig spiser om natten, så lav så lidt ceremoni ud af det, blot fodres, ren ble i svag belysning og sove igen.
Når hun vågner så er det naturligvis morgenmad m.m. og kør en rytme i løbet af dagen, der passer så du kan ramme sovetiden kl 18:30

Kærligst
Sussie

Super, det vil jeg prøve.... Hun vågner dog sjældent om natten for at spise længere - skønt

Anmeld

12. januar 2011

SussieThyssen

Mia&Tonny skriver:

Super, det vil jeg prøve.... Hun vågner dog sjældent om natten for at spise længere - skønt

Jamen det er jo alle tiders..så skal det nok komme til at køre.

Anmeld

12. januar 2011

Mia&Allan

Baagøe skriver:

Da Laura var 3 mdr. sov hun fra 10-10.30 og igen fra 12.30-16.30. Hun blev så puttet ved 20-21 tiden hver aften.

Jeg ville ikke vække hende fra hendes søvn om dagen, men prøve at få hende til at sove f.eks. kl. 20 hver aften. Lav et fast putteritual med nattøj, en sang eller lign. og så i seng

Det er intet problem at få hende til at sove når først hun er træt, men det er mere det med at få det til at passe med at hun skal være træt omkring kl 20... For har nemlig altid fået at vide at man ikke må vække spædbørn

Anmeld

12. januar 2011

Mia&Allan

Maja88 skriver:

siges der ikke, man først kan forvente en fast rytme fra de er 6-12 måneder.

Det håber jeg dælme ikke  Har da set der er en del herinde der har skrevet at de endelig har fået en fast rytme da deres små var omkring de 3 mdr..

Anmeld

12. januar 2011

Mia&Allan

SussieThyssen skriver:

Jamen det er jo alle tiders..så skal det nok komme til at køre.

Det håber jeg da

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.