Carina87 skriver:
Nu har jeg jo ikke den store erfaring, men i følge min mor, veninde, matas og kære børn, skal man have uldindlæg inderst - altså tættest på brystet, da pointen med uldet er, at det trækker det fugtige VÆK fra huden, hvor engangs lader det stå og "soppe" ved huden. Og det giver træls rød hud og ubehagelige sår.
Så kan man have engangs udover uldet for ikke at blive våd på bh og bluse. Jeg har købt to par uld, så jeg har noget at skifte med når det andet skylles op. De tørrer utroligt hurtigt siges der
Undskyld hvis jeg forvirrer, men det lyder altså ret logisk i mit hovede at uldet skal tættest på kroppen
Ja vil også mene at ulden skal ind mod huden, hvilket også er med til at forebygge brystbetændelse og ømme brystvorter da fugten (og dermed bakterievækst) trækkes væk fra huden.
Jeg brugte stort set kun uldindlæg ved den første og var rigtig glade for dem. Jeg havde to sæt og vaskede dem af og til i lanolinsæbe. På grund af uldens/lanolinens mange fantastiske egenskaber kom de ikke til at lugte - ihvertfald ikke af andet end uld og får
Brugte nogle gange engangsindlæg hvis jeg skulle have en stram trøje på, hvor omridset af de lidt tykker uldindlæg kan anes,men synes de var ubehagelige at have på, når jeg var vandt til den bløde uld. Så ellers brugte jeg kun dem af uld og har aldrig oplevet at jeg læggede, selvom jeg også til tider havde gang i en hvis overproduktion.
Anmeld