billige ammeindlæg hos....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.299 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. januar 2011

Lene76

Babysam i Århus 5 pk for 100 af Pigion, mega gode efter min mening...... jeg "plejer" at bruge dem under dem jeg har i uld så man aldrig går og er våd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

AnneBJ

Da jeg spurgte i Ønskebørn/Kære børn her i Kolding ang. uldindlæg sagde damen at jeg slet ikke behøvede noget under dem. Hvis jeg blot brugte to par, kunne det ene par sagtens nå at tørre mens jeg brugte det andet par.

Men du bruger altså engangs, mellem brystet og uldindlægget? For det har jeg også hørt, men har jo ikke rigtig vidst hvad jeg skulle "handle ind til" efter hende den anden forvirrede mig...

Anmeld

11. januar 2011

Angelspot

Øhh må lige høre engang (er jo helt ny på området)

Skal man have flere indlæg? Er det så kun hvis man lækker meget og hvornår skal man bruge dem af uld?

Anmeld

11. januar 2011

Lene76

Min søn som er 3½ nu, brugte jeg kun dem fra Pigion i starten det var sommer og varmt...... men omkring okt hvor kulden kom begynde jeg at bruge dem jeg har i uld.

Da jeg ved de 2 forrige børn har haft mælk nok til hele amtet så har jeg valgt at bruge et engangs under mine uld for ik at gå rundt med våde pletter på blusen.....

Da jeg havde ammet i ca 6 mdr var mælkeproduktionen ik så vildt mere som de første par mdr. der brugte jeg så dem jeg har i uld/ silke.

Syntes dem i uld er kanon når der er koldt udenfor..... men husk lige og hold fødderne varme osse.... da det ellers godt kan sætte sig til en rigtig træls omgang brystbetændelse.

Kender flere som kun har brugt de der engangs så man behøves ik og ha flere slags el dem i uld.

Hmm Anne ville hende i butikken ha at du havde 2 par i uld på af gangen el??? det kræver forresten lidt mere plads og ha uld på i ammebhen end alm engangs....

Anmeld

11. januar 2011

AnneBJ

Lene76 skriver:

Min søn som er 3½ nu, brugte jeg kun dem fra Pigion i starten det var sommer og varmt...... men omkring okt hvor kulden kom begynde jeg at bruge dem jeg har i uld.

Da jeg ved de 2 forrige børn har haft mælk nok til hele amtet så har jeg valgt at bruge et engangs under mine uld for ik at gå rundt med våde pletter på blusen.....

Da jeg havde ammet i ca 6 mdr var mælkeproduktionen ik så vildt mere som de første par mdr. der brugte jeg så dem jeg har i uld/ silke.

Syntes dem i uld er kanon når der er koldt udenfor..... men husk lige og hold fødderne varme osse.... da det ellers godt kan sætte sig til en rigtig træls omgang brystbetændelse.

Kender flere som kun har brugt de der engangs så man behøves ik og ha flere slags el dem i uld.

Hmm Anne ville hende i butikken ha at du havde 2 par i uld på af gangen el??? det kræver forresten lidt mere plads og ha uld på i ammebhen end alm engangs....

Nej, hun ville bare have jeg skulle købe to sæt, så når det ene sæt var vådt kunne jeg lægge det til tørre og tage det andet i brug... Men det lyder umiddelbart ret upraktisk, for hvad så hvis man er ude eller lignende... Tror jeg nøjes med eet sæt uldindlæg, det er jo trods alt sidst i marts...
Og så må jeg hellere lade være at købe 5 pakker engangs, for hvis nu jeg ikke bryder mig om mærket er det mange at brænde inde med...

Tak for vejledning

Anmeld

11. januar 2011

Lene76

AnneBJ skriver:

Nej, hun ville bare have jeg skulle købe to sæt, så når det ene sæt var vådt kunne jeg lægge det til tørre og tage det andet i brug... Men det lyder umiddelbart ret upraktisk, for hvad så hvis man er ude eller lignende... Tror jeg nøjes med eet sæt uldindlæg, det er jo trods alt sidst i marts...
Og så må jeg hellere lade være at købe 5 pakker engangs, for hvis nu jeg ikke bryder mig om mærket er det mange at brænde inde med...

Tak for vejledning

Det var så lidt  

VIl lige anbefale dig dem fra Pigion, de er dejlig tynde og kan næsten ik ses igennem t-shirts osv..... du ska bare lige være opmærksom på at der er 2 modeller

Anmeld

11. januar 2011

AnneBJ

Lene76 skriver:

Det var så lidt  

VIl lige anbefale dig dem fra Pigion, de er dejlig tynde og kan næsten ik ses igennem t-shirts osv..... du ska bare lige være opmærksom på at der er 2 modeller

Hvad er forskellen på de to modeller?

Har også kun hørt godt om Pigeon, så dem havde jeg regnet med at starte med

Anmeld

12. januar 2011

CA

Nu har jeg jo ikke den store erfaring, men i følge min mor, veninde, matas og kære børn, skal man have uldindlæg inderst - altså tættest på brystet, da pointen med uldet er, at det trækker det fugtige VÆK fra huden, hvor engangs lader det stå og "soppe" ved huden. Og det giver træls rød hud og ubehagelige sår.

Så kan man have engangs udover uldet for ikke at blive våd på bh og bluse. Jeg har købt to par uld, så jeg har noget at skifte med når det andet skylles op. De tørrer utroligt hurtigt siges der 

Undskyld hvis jeg forvirrer, men det lyder altså ret logisk i mit hovede at uldet skal tættest på kroppen 

Anmeld

12. januar 2011

Marco2

Jeg brugte kun engangs-indlæg fra Pigeon ved min den første.

Synes de der uld nogen hurtigt kom til at lugte efter de var brugt og skyllet nogle gange. Og dem fra Pigeon er altså bare rigtig gode.

Så jeg har ikke så meget erfaring i uldindlæggene da jeg hurtigt smed mine ud.

Så det kan da være jeg lige skal en tur i BabySam, selvom jeg ikke ret gerne handler der …

AG

Anmeld

12. januar 2011

Diana...

Jeg brugte også kun engangs indlæg jeg har aldrig prøvet uld så aner ikke hvordan de fungere. 

Skal man kun skylde dem efter brug? De må da blive lidt klamme til sidst så. Altså jeg ville ikke kunne nøjes med 2 sæt ild første gang da jeg måtte skifte MANGE gange i løbet af en dag første gang. 

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.