babyivente skriver:
Da jeg fødte for 8 år siden i Horsens SKULLE man blive min 7 dage, Men jeg udskrev mig selv på 5 dagen. Lå på 8 mands stue så ro var ikke eksisterende og alt hvad vi trængte til var at komme hjem.
Skal have PKS om onsdagen og er lovet hvis alt går efter planen at jeg kommer hjem fredag.
TIl dig der har bestemt at du vil have KS fordi du ikke vil have smerter... så vil jeg nok IKKE vælge et KS. Det kan volde problemer i årevis bagefter, og man kan få store smerter ved senere graviditeter. Ved en vaginal fødsel er man godt nok smerte plaget i nogen timer men SÅ skulle det gerne være det. Et kejsersnit er heller ikke uden risiko det er trods alt en operation. Jeg ved godt det har været oppe i medierne at man kunne "bestille" KS, men min erfaring er at det kan man ikke mere, de er ikke nødvendige i mange tilfælde når det er bestilt, og man laver ikke en OP på folk der ikke har brug for det. Så tror du skal finde nogle bedre argumenter end du ikke vil have ondt, for så siger fødselslægen til dig at det IKKE er løsningen !!
Det er bare min erfaring både personligt OG fagligt !
Hej,
Synes nu jeg kan læse om mange herinde er får deres vilje mht. PKS, og en del af dem med stort set samme argument. Hvis tanken om smerter ved fødselen fylder så meget at det er et problem, så lader det til at der bliver givet tilladelse til det.
Der er efterhånden mange der vælger PKS ubegrundet, og tallet er vist nok stigende.. Jeg ved godt der er en øget risiko, idet det jo er operation..men jeg kan også læse mig til at den risiko stadigvæk er meget lille. Ved en vaginal fødsel er der vel også en risiko for komplikationer, omend den nok er meget mindre..
Det er jo min egen krop, så burde vel selv kunne bestemme
Knus D.
Anmeld