Hvor længe på hospitalet efter PKS?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2011

SussieThyssen

Tingene har ikke ændret sig siden jeg fik Nickolai ved PKS for 13 år siden, kan jeg se.
Jeg lå i 5 dage.
Kunne godt have været taget hjem på 4 dagen, men det havde været så anstrængende at have den stuekammerat jeg havde, så jeg hvar helt udmattet og trængte til en nats uforstyrret ro.
Og det fik jeg så lov til.
Desuden så havde jeg ret mange efterveer, som var meget smertefulde, så de lod mig blive en ekstra nat, men så blev vi også sparket ud næste formiddag LOL

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

Chamomile

Jeg fik kejsersnit fredag aften, og var hjemme før kl. 12 mandag.

Anmeld

17. januar 2011

FrkDitte

Tulle Mus skriver:

Jeg fik aks en lørdag kl 23.44 og tog hjem onsdag eftermiddag, jeg var ved og tage hjem tirsdag, men ville gerne lige blive en ekstra dag, da jeg havde voldsom kvalme..

Hvorfor tænker du på kejsersnit når du ikke er gravid endnu?? Vil du ikke føde selv??

Jeg har besluttet mig for at det skal foregå ved kejsersnit. Men det kan jo nå at ændre sig.

D.

Anmeld

17. januar 2011

lisesp83

Vi var hjemme dagen efter pks.

Anmeld

17. januar 2011

saxa

Fik AKS en fredag - kom hjem mandag. Anden gang fik jeg ligeledes et AKS og kom hjem dagen efter

Hvordan kan det være du vil have ks når den tid kommer

Anmeld

17. januar 2011

FrkDitte

saxi skriver:

Fik AKS en fredag - kom hjem mandag. Anden gang fik jeg ligeledes et AKS og kom hjem dagen efter

Hvordan kan det være du vil have ks når den tid kommer

Jeg er bare en af dem der ikke har nogen medicinsk grund til at vælge PKS. Jeg ser ikke nogen grund til at ligge med smerter, når nu der er en  anden udvej  (ved godt der også er smerter efter kejsersnit..)

Men som sagt, måske det ændrer sig, når jeg engang bliver gravid..

Jeg kan godt være lidt et kontrol-freak med min krop..måske det er derfor.

Knus D.

Anmeld

18. januar 2011

saxa

FrkDitte skriver:

Jeg er bare en af dem der ikke har nogen medicinsk grund til at vælge PKS. Jeg ser ikke nogen grund til at ligge med smerter, når nu der er en  anden udvej  (ved godt der også er smerter efter kejsersnit..)

Men som sagt, måske det ændrer sig, når jeg engang bliver gravid..

Jeg kan godt være lidt et kontrol-freak med min krop..måske det er derfor.

Knus D.

Det er også fair nok.. Undrede mig bare over, hvorfor..  

Anmeld

18. januar 2011

babyivente

Da jeg fødte for 8 år siden i Horsens SKULLE man blive min 7 dage, Men jeg udskrev mig selv på 5 dagen. Lå på 8 mands stue så ro var ikke eksisterende og alt hvad vi trængte til var at komme hjem.

Skal have PKS om onsdagen og er lovet hvis alt går efter planen at jeg kommer hjem fredag.

TIl dig der har bestemt at du vil have KS fordi du ikke vil have smerter... så vil jeg nok IKKE vælge et KS. Det kan volde problemer i årevis bagefter, og man kan få store smerter ved senere graviditeter. Ved en vaginal fødsel er man godt nok smerte plaget i nogen timer men SÅ skulle det gerne være det. Et kejsersnit er heller ikke uden risiko det er trods alt en operation. Jeg ved godt det har været oppe i medierne at man kunne "bestille" KS, men min erfaring er at det kan man ikke mere, de er ikke nødvendige i mange tilfælde når det er bestilt, og man laver ikke en OP på folk der ikke har brug for det. Så tror du skal finde nogle bedre argumenter end du ikke vil have ondt, for så siger fødselslægen til dig at det IKKE er løsningen !! Det er bare min erfaring både personligt OG fagligt !

Anmeld

18. januar 2011

FrkDitte

babyivente skriver:

Da jeg fødte for 8 år siden i Horsens SKULLE man blive min 7 dage, Men jeg udskrev mig selv på 5 dagen. Lå på 8 mands stue så ro var ikke eksisterende og alt hvad vi trængte til var at komme hjem.

Skal have PKS om onsdagen og er lovet hvis alt går efter planen at jeg kommer hjem fredag.

TIl dig der har bestemt at du vil have KS fordi du ikke vil have smerter... så vil jeg nok IKKE vælge et KS. Det kan volde problemer i årevis bagefter, og man kan få store smerter ved senere graviditeter. Ved en vaginal fødsel er man godt nok smerte plaget i nogen timer men SÅ skulle det gerne være det. Et kejsersnit er heller ikke uden risiko det er trods alt en operation. Jeg ved godt det har været oppe i medierne at man kunne "bestille" KS, men min erfaring er at det kan man ikke mere, de er ikke nødvendige i mange tilfælde når det er bestilt, og man laver ikke en OP på folk der ikke har brug for det. Så tror du skal finde nogle bedre argumenter end du ikke vil have ondt, for så siger fødselslægen til dig at det IKKE er løsningen !! Det er bare min erfaring både personligt OG fagligt !

Hej,

Synes nu jeg kan læse om mange herinde er får deres vilje mht. PKS, og en del af dem med stort set samme argument. Hvis tanken om smerter ved fødselen fylder så meget at det er et problem, så lader det til at der bliver givet tilladelse til det.

Der er efterhånden mange der vælger PKS ubegrundet, og tallet er vist nok stigende..  Jeg ved godt der er en øget risiko, idet det jo er operation..men jeg kan også læse mig til at den risiko stadigvæk er meget lille. Ved en vaginal fødsel er der vel også en risiko for komplikationer, omend den nok er meget mindre..

Det er jo min egen krop, så burde vel selv kunne bestemme  

Knus D.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.