Hjælp til mad ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.169 visninger
17 svar
0 synes godt om
10. januar 2011

TR

Hej alle sammen ..

Nu har jefg virkelig sat mig for at jeg vil tabe mig, men hold op det svært ..

- Jeg kører hurtig træt i hva man skal finde på af mad og drikke .. især om aften har jeg STOR træng til sodavand og chips , alt usundt .. Men når jeg drikker eller spiser det får jeg det så dårligt med mig selv.

- Og med madpakker og aftensmad løber jeg hurtig træt i , jeg er meget kræsen ..

Sige til hvis i har nogle gode råd, på forhånd tak

Hilsen Tine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

mth1987

Kan du eventuel fortælle enten hvad du godt kan lide eller ikke kan, f.Eks groft brød, fisk div. Grøntsager osv. Så vil jeg gerne hjælpe dig med at finde på nogle lækre ting

Anmeld

11. januar 2011

TR

Jo da

Jeg kan godt lide Groft brød og grønsager ..

Men jeg er ikke glad for kød, kød påløg

- Så jeg spiser meget ost på rugbrød ..

Og nogle gange æg og Tunmus ..

Og synes det træls man ikke rigtig må drikke noget udover vand, det kan godt komme til at hænge en ud af halsen ..

1000 Taaak for din hjælp

Anmeld

11. januar 2011

B&J

hej hej...

håber du spiser 6 gange om dagen for det kan tit gøre du føler trængen til sukker....

og finde på af mad hvorfor spiser du ikke bare alm og bare i mindre mængder og ændre det feks. hvis man putter fløde i så brug crem fine... og put mere grønsager i baden eller til og kun 1 stykke kød...

og middagsmad 1½rugbrød med mager pålæg og der e rjo meget

og kun 2 stykker frugt om dagen og også vindruer du må have så mange som en håndfuld

Anmeld

11. januar 2011

Lucipher

Hej du.

Hvad med Go kur som ligger på tv2.dk. Den følger min far og han taber sig. Der er madplan og opskrifter til hele dagen.

Hilsen Julie

Anmeld

11. januar 2011

TR

hej hej...

håber du spiser 6 gange om dagen for det kan tit gøre du føler trængen til sukker....

og finde på af mad hvorfor spiser du ikke bare alm og bare i mindre mængder og ændre det feks. hvis man putter fløde i så brug crem fine... og put mere grønsager i baden eller til og kun 1 stykke kød...

og middagsmad 1½rugbrød med mager pålæg og der e rjo meget

og kun 2 stykker frugt om dagen og også vindruer du må have så mange som en håndfuld

Jeg må indrømme at jeg ikke spiser 6 gange om dagen , for så føler jeg at jeg ikke laver andet end at spise ..

- Jo det er jo bare at lave alm mad, men så tror jeg lidt min dovn skab kommer ind, for jeg magter ikk at så og bare lave mad til mig selv, så vil jeg bare gerne have noget hurtigt og nemt .. Så kan kan tit bare blive frugt og havergryn ..

- Og til middag spiser jeg ofte rugbrød med ost tomat og agurk. 

Anmeld

11. januar 2011

TR

Lucipher skriver:

Hej du.

Hvad med Go kur som ligger på tv2.dk. Den følger min far og han taber sig. Der er madplan og opskrifter til hele dagen.

Hilsen Julie

Tak for det , den må jeg lige ind og kigge på

Anmeld

11. januar 2011

B&J

TR skriver:

Jeg må indrømme at jeg ikke spiser 6 gange om dagen , for så føler jeg at jeg ikke laver andet end at spise ..

- Jo det er jo bare at lave alm mad, men så tror jeg lidt min dovn skab kommer ind, for jeg magter ikk at så og bare lave mad til mig selv, så vil jeg bare gerne have noget hurtigt og nemt .. Så kan kan tit bare blive frugt og havergryn ..

- Og til middag spiser jeg ofte rugbrød med ost tomat og agurk. 

det er en god ting hvis man vil tabe sig og man ikke får lyst til slik og chips.. er selv meget stor efter jeg spiser 6gange om dagen får jeg ikke lyst til de ting mere og det hjælper jo på vægt tabet

og ved det er kedeligt af lave mad til sig selv men det er tit vigtigt så man får de ting ind i kroppen man har behov for

Anmeld

11. januar 2011

TR

B&J skriver:

det er en god ting hvis man vil tabe sig og man ikke får lyst til slik og chips.. er selv meget stor efter jeg spiser 6gange om dagen får jeg ikke lyst til de ting mere og det hjælper jo på vægt tabet

og ved det er kedeligt af lave mad til sig selv men det er tit vigtigt så man får de ting ind i kroppen man har behov for

- Ja det er det os , men selvom jeg ikke er sulten er det bare som om at min krop lige pludselig går helt død hvis den ikke lige får lidt cola , eller et lille stykke slik eller hvad det nu kan være ..

- synes også man tit kører med de samme ting, drikker vand hele dagen, spiser rugbrød med ost  og en masse frugt , det gør for mit vedkommen at jeg opgiver at gå på kur, fordi det er sådan et " problem" for mig at finde på noget mad, når jeg er alene ..for jeg tænker meget over hva jeg stopper i munden. 

Anmeld

11. januar 2011

B&J

TR skriver:

- Ja det er det os , men selvom jeg ikke er sulten er det bare som om at min krop lige pludselig går helt død hvis den ikke lige får lidt cola , eller et lille stykke slik eller hvad det nu kan være ..

- synes også man tit kører med de samme ting, drikker vand hele dagen, spiser rugbrød med ost  og en masse frugt , det gør for mit vedkommen at jeg opgiver at gå på kur, fordi det er sådan et " problem" for mig at finde på noget mad, når jeg er alene ..for jeg tænker meget over hva jeg stopper i munden. 

morgenmad.

havergrød uden sukker eller øllebrød uden sukker eller en skive rugbrød med æg eller rugbrød med mager ost.

formiddag

en knækbrød med fiber min 8 og max 2fedt eller en bollde med de samme fiber og fedt eller et stykke frugt

middag.

1½skive rugbrød med mager pålæg + grønsager

eftermiddag

tit det samme som formiddag.

aftensmad.

2kartofler eller 120g ris/pasta sovs og et stykke kød.

sen aften

det samme som formiddag og eftermiddag

dog max 2 stykker frugt om dagen

går i motion center hver anden dag og den anden dag henter jeg min søn en tur på 4 km

drikke vare: Vand, mælk kakao man kan få en fra hirtshals med 0,3 gram fedt og kan ikke lige huske det andet men den er sund...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.