Uddannelse, børn og su?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2011

TbCp

lauras*mor* skriver:

Det kan man sagtens... Su'en bliver på ingen måde berørt ved at man er gift.. men har hørt flere der siger det gør.. men det er altså bare rygter...

Super tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

Bryndis

lauras*mor* skriver:

Din mand/kæreste tjener vel også noget ikk? Jeg var inde og kigge på min egen su og kan se jeg får 7678 kr før skat, så ved sq ikke lige hvad de laver på hjemmesiden.. der står det er før skat det beløb jeg skrev til dig..

Men det er ikke meget man får i su, det har du helt ret i..

Jo det gør han da men jeg vil ikke at han skal stå for at betale det hele. Det får jeg det bare skidt med.

Må bare vente med at tage en uddannelse til jeg bliver 25. Så kan jeg blive voksen elev.

Anmeld

10. januar 2011

lauras*mor*

Bryndis skriver:

Jo det gør han da men jeg vil ikke at han skal stå for at betale det hele. Det får jeg det bare skidt med.

Må bare vente med at tage en uddannelse til jeg bliver 25. Så kan jeg blive voksen elev.

herhjemme er vi begge på  su (så vi får jo lidt ekstra), men vi har det helt fint.. vi har både opsparing, et lån hver vi betaler af på og har bil.. vi har dog ikke hus men en lejlighed.. Vi har endvidere også en god sjat penge til os selv om mdr.. Jeg klager bestemt ikke i hvertfald..

Anmeld

10. januar 2011

louise8723

Bryndis skriver:

Elevløn er jo først når du har taget grund uddannelsen, så lige meget hvad skal du jo have su som ligger på det førnævnte

Anmeld

10. januar 2011

Sofia

Bryndis skriver:

Vi er begge på SU herhjemme, husk fx også at du kan få friplads eller i hvert fald delvis friplads i vuggestue/børnehave, fordi jeres samlede indtægt bliver lavere. Vi kan godt få det til at løbe rundt, ud fra det budget jeg har lavet fra når babyen kommer til verden. Og vi sidder i en ret dyr lejlighed til ca. 9500 i måneden inkl forbrug. Håber du kan få det til at lykkes, evt. med en nedgang i det private forbrug, ville være synd hvis du må vente med at uddanne dig. Held og lykke

Anmeld

10. januar 2011

Bryndis

Sofia skriver:

Vi er begge på SU herhjemme, husk fx også at du kan få friplads eller i hvert fald delvis friplads i vuggestue/børnehave, fordi jeres samlede indtægt bliver lavere. Vi kan godt få det til at løbe rundt, ud fra det budget jeg har lavet fra når babyen kommer til verden. Og vi sidder i en ret dyr lejlighed til ca. 9500 i måneden inkl forbrug. Håber du kan få det til at lykkes, evt. med en nedgang i det private forbrug, ville være synd hvis du må vente med at uddanne dig. Held og lykke

Kan man godt få delvis friplads hvis det kun er den ene part som er på su?

Ja jeg vil også så gerne i gang med en uddannelse snart så jeg ikke skal vente alt for længe.

Anmeld

10. januar 2011

Sofia

Kan man godt få delvis friplads hvis det kun er den ene part som er på su?

Ja jeg vil også så gerne i gang med en uddannelse snart så jeg ikke skal vente alt for længe.

Der er nogle beløbsgrænser, så om du kan få delvis friplads afhænger af hvor stor jeres samlede indkomst er. Hvis jeres samlede årsindtægt er under 151.000 ca, får du fuld friplads i Århus, og hvis den er mellem 151.000 og ca. 470.000, delvis friplads. Så du må prøve at regne lidt på det

Anmeld

10. januar 2011

Bryndis

Sofia skriver:

Der er nogle beløbsgrænser, så om du kan få delvis friplads afhænger af hvor stor jeres samlede indkomst er. Hvis jeres samlede årsindtægt er under 151.000 ca, får du fuld friplads i Århus, og hvis den er mellem 151.000 og ca. 470.000, delvis friplads. Så du må prøve at regne lidt på det

Okey det må jeg lige prøve og regne lidt på.

Tak for svar

Anmeld

10. januar 2011

Sofia

Bryndis skriver:

Okey det må jeg lige prøve og regne lidt på.

Tak for svar

Det var så lidt, det hjælper jo i hvert fald betydeligt i det samlede budget! Og husk også på, at jo før du kommer igang med uddannelsen, jo før bliver du også færdig og får en højere indtægt!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.