Uddannelse, børn og su?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.913 visninger
18 svar
0 synes godt om
10. januar 2011

Bryndis

Hej

Jeg vil super gerne i gang med en uddannelse efter barsel. Jeg er ikke 100% afklaret med hvad jeg vil være endnu.

Men er der nogen der kan fortælle mig hvad man ca kan få i elevløn og su som mor til to? Jeg er 22 og ikke enlig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

afrobabies

Bryndis skriver:

Hej

Jeg vil super gerne i gang med en uddannelse efter barsel. Jeg er ikke 100% afklaret med hvad jeg vil være endnu.

Men er der nogen der kan fortælle mig hvad man ca kan få i elevløn og su som mor til to? Jeg er 22 og ikke enlig.

Jeg mener ikke at der bliver taget hensyn til at man har børn, og når du bor sammen med en, så afhænger det i hvert fald af om i er gift...

Anmeld

10. januar 2011

Sofia

Hvis du skal på SU og har et barn får du den normale SU sats, som er ca. 5300 før skat i mdr. Du kan få SU-lån på ca. 2700 i mdr. og når du så er forsørger kan du få et ekstra lån på 1400 ca i mdr. Lånet skal så betales tilbage når du er færdig med din uddannelse. Hvis din samlevende er SU modtager også, kan du få forsørgertillæg på 2200 i mdr. før skat

Men tjek evt. su.dk

Det hele fremgår meget nemt på siden

Held og lykke, håber du finder den rette uddannelse.

Anmeld

10. januar 2011

lauras*mor*

hvis det er videregående uddannelse du tænker på så er satser således:

su (før skat): 5.486 kr.

su lån (frivilligt): 2.807 kr.

suplerende su lån til forsøgere: 1.405 kr.

Er din partner også på su kan du få yderligere (før skat): 2.192 kr.

Du kan se det hele på su.dk

elevløn ved jeg ikke noget om, men google er din ven.. :-) hvis du er fyldt 25 kan du være voksenlæring som vidst får lidt mere i indkomst, men den løn tager intet hensyn til børn osv.

Su'en bliver IKKE påvirket hvis man er gift.. Det er kun kontanthjælp der gør det.. Vi er gift og vi er begge på su og får helt alm su..

Anmeld

10. januar 2011

TbCp

Sofia skriver:

Hvis du skal på SU og har et barn får du den normale SU sats, som er ca. 5300 før skat i mdr. Du kan få SU-lån på ca. 2700 i mdr. og når du så er forsørger kan du få et ekstra lån på 1400 ca i mdr. Lånet skal så betales tilbage når du er færdig med din uddannelse. Hvis din samlevende er SU modtager også, kan du få forsørgertillæg på 2200 i mdr. før skat

Men tjek evt. su.dk

Det hele fremgår meget nemt på siden

Held og lykke, håber du finder den rette uddannelse.

Det har jeg rodet lidt rundt i det der med det ekstra lån hvis man er forsørger...

Hvordan skal det forståes... hvis nu man er gift så kan man ikke få det eller hvordan? ved du det?

Anmeld

10. januar 2011

Sofia

TbCp skriver:

Det har jeg rodet lidt rundt i det der med det ekstra lån hvis man er forsørger...

Hvordan skal det forståes... hvis nu man er gift så kan man ikke få det eller hvordan? ved du det?

Jeg tror ikke det har noget at sige hvad din ægteskabelige status er, tror altid du kan få ekstra lån hvis du er forsørger Men jeg er ikke sikker.

Anmeld

10. januar 2011

TbCp

Sofia skriver:

Jeg tror ikke det har noget at sige hvad din ægteskabelige status er, tror altid du kan få ekstra lån hvis du er forsørger Men jeg er ikke sikker.

Det må jeg få undersøgt

Anmeld

10. januar 2011

Bryndis

lauras*mor* skriver:

hvis det er videregående uddannelse du tænker på så er satser således:

su (før skat): 5.486 kr.

su lån (frivilligt): 2.807 kr.

suplerende su lån til forsøgere: 1.405 kr.

Er din partner også på su kan du få yderligere (før skat): 2.192 kr.

Du kan se det hele på su.dk

elevløn ved jeg ikke noget om, men google er din ven.. :-) hvis du er fyldt 25 kan du være voksenlæring som vidst får lidt mere i indkomst, men den løn tager intet hensyn til børn osv.

Su'en bliver IKKE påvirket hvis man er gift.. Det er kun kontanthjælp der gør det.. Vi er gift og vi er begge på su og får helt alm su..

Det er godt nok ikke meget man kan få. Jeg har ingen chance for at kunne leve for det når jeg har hus, bil og to børn.

Anmeld

10. januar 2011

lauras*mor*

Bryndis skriver:

Det er godt nok ikke meget man kan få. Jeg har ingen chance for at kunne leve for det når jeg har hus, bil og to børn.

Din mand/kæreste tjener vel også noget ikk? Jeg var inde og kigge på min egen su og kan se jeg får 7678 kr før skat, så ved sq ikke lige hvad de laver på hjemmesiden.. der står det er før skat det beløb jeg skrev til dig..

Men det er ikke meget man får i su, det har du helt ret i..

Anmeld

10. januar 2011

lauras*mor*

TbCp skriver:

Det kan man sagtens... Su'en bliver på ingen måde berørt ved at man er gift.. men har hørt flere der siger det gør.. men det er altså bare rygter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.