Så har jeg været på sygehuset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

642 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. september 2008

Plysbjørnen

til lægesamtale igen igen... Og jeg blev scannet da min egen læge i tirsdags mente at lillebror lå på tværs... Ind til videre har han dog fået vendt sig i hovedstilling, men ligger meget højt efter deres mening... Så enden af det hele blev at jeg skal til scanning igen tirsdag d. 23 sep. (37+0) og der bliver der så taget beslutning til hvad der videre skal ske...
Han spurgte hvad jeg ønskede hvis lillebror vendte rigtigt til den tid, så sagde jeg som det var at det var jo var ham der var lægen og tja jeg kunne jo ønske kejsersnit nok så meget hvis ikke han ville det... så det var ham der bestemte... (det svar passede ham vist meget godt)...

Betina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2008

birgittemarie

Søde Betina! Jeg forstår altså ikke, hvorfor du ikke forlanger et kejsersnit. Det er du altså i din gode ret til!

Men godt, alt var i orden ellers...

Kh Birgitte

Anmeld

12. september 2008

Plysbjørnen

birgittemarie skriver:

Søde Betina! Jeg forstår altså ikke, hvorfor du ikke forlanger et kejsersnit. Det er du altså i din gode ret til!

Men godt, alt var i orden ellers...

Kh Birgitte

har jeg gjort, men lægen siger som end nej... Han nægter det så længe der ikke forelægger en medicinsk god grund til det...

Sådan er holdningen her på Sønderborg Sygehus... Hvis ikke lillebror enten forsøger at komme med måsen eller siden først får jeg det ikke...

Hvad skal jeg så gøre??? Sige jeg nægter at føde?!?!?

Betina

Anmeld

12. september 2008

Anja

Det var da ærgeligt at han ligger rigtigt nu, du havde jo lige fået nye forhåbninger omkring muligheden for et pks :S

Men tilgengæld fik du jo set, at lillebror har det fint inde i maven, det er jo det vigtigste :)

Synes dog stadigt, at det er en lidt mærkelig læge, der ligefrem nægter dig det ks. Troede bestemt, at man selv måtte vælge OGSÅ selv om ens valg faktisk går mod det de anbefaler .... (?) Men på den anden side, så er det jo dem, der har forstand på det. Jeg har i al fald valgt at se sådan på det og nu ser jeg frem for alt bare frem til at den fødsel er overstået så jeg kan nyde den lille baby :)

Anmeld

12. september 2008

Plysbjørnen

Troede bestemt, at man selv måtte vælge OGSÅ selv om ens valg faktisk går mod det de anbefaler ....

Sådan er det også nogen steder at man har det de kalder MotherChoise, bare ikke her...

Det var da ærgeligt at han ligger rigtigt nu, du havde jo lige fået nye forhåbninger omkring muligheden for et pks

Ja det er da træls, men så vidt jeg kunne forstå på lægen så hvis ikke han kommer længere ned ja så bliver det vist også PKS, for han sagde at det ikke var sikkert at lillebror ville gå forbi aret... Men jeg kan ikke helt blive klog på det... Men jeg er vel klogere når jeg kommer hjem fra sygehuset d. 23. sep.

Betina

Anmeld

12. september 2008

BellaT

Godt nok en dum overlegen læge du har fået dig>(.
Nå, men Phillip kom aldrig ned forbi det tidligere ar inde i livmoderen. Så måske du er heldig;).

Knus fra Helle...

Anmeld

12. september 2008

Muffinmus

Jamen det er da bare godt at han ligger rigtigt. At du så ender med at øde som du måske ikke har lyst til er noget endet. Men lad os se om han står fast næste gang:)
De vil i øvrigt måske til at forbyde alle PKAS alle steder hvis der ikke foreligger medicinsk grund simpelthen fordi det er det bedste for barnet og fordi mange selv godt kan alligevel... Det er i hvert fald deres urgumentation. Så Tror det vil komme på de fleste sygehus over de næste par år...

Anmeld

13. september 2008

Loggidut

jammen Trold, det er din fødsel, og dine ønsker...du skal altså have din mening ud, ellers brænder du bare inde med det.

kan du huske hvor hård tynens fødsel var ved hende...fordi ingen lyttede og forstod hende?

nu får du lige et godt og grundigt velplaseret spark...og så få sagt din mening...smør tykt på, sig du går ned med flaget...

er du voldsom bange for at føde selv?
og har du haft nogen at snakke naturlig fødsel med?

Anmeld

13. september 2008

Plysbjørnen

Loggidut skriver:

jammen Trold, det er din fødsel, og dine ønsker...du skal altså have din mening ud, ellers brænder du bare inde med det.

kan du huske hvor hård tynens fødsel var ved hende...fordi ingen lyttede og forstod hende?

nu får du lige et godt og grundigt velplaseret spark...og så få sagt din mening...smør tykt på, sig du går ned med flaget...

er du voldsom bange for at føde selv?
og har du haft nogen at snakke naturlig fødsel med?

Sloggi jeg ved godt at det er min fødsel, men nej jeg bestemmer ikke selv... Lægen har loven på hans side til at sige nej til at give mig et kejsersnit hvis ikke jeg har en medicinsk god grund... tro mig sidste gang vi var på sygehuset (ikke i fredags, men for 4 uger siden) vrælede jeg som en stukken gris, de er ligeglade... Sønderborg sygehus er et af de få sygehuse der står meget hårdt på at nægte PKS, hvis der ikke er behov for det...

Læste for et stykke tid siden at Hvidover er ved at komme med også... Grunden til at de nægter det er at det er mere risikabelt for både mor og barn at få et kejsersnit...

Nej er ikke voldsomt bange for at føde selv (længere), det jeg er mest bange for er at miste kontrollen når det bliver til akut, at miste tidsfornæmmelsen, at miste moderfølelsen (som er væk efter en fuldnarkose), det er den bedste måde jeg kan forklare hvad det er jeg er bange for, og som lægen siger at det klare han nemt med en epidural (og det kan da også være rigtigt nok)...
Sidste gang endte jeg jo med ve-drop, for at se om det kunne presse Laura ned på bækken bunden (for det kom hun nemlig aldrig pga forkert hovedstilling), og ja den blev i løbet af ca 2 timer skruet op til 3-dobbelt styrke...

Nej har ikke rigtigt snakket med nogen som sådan om en naturlig fødsel, andet end den Ledende Jordemoder, som gav op efter en times overtalelses forsøg...

Betina - som det svære bor i den forkerte Sygehus Region med hensyn til Mothers Choise.

Anmeld

13. september 2008

Loggidut

ok, jeg kan godt se du har nogle punkter, som kan være svært at komme igennem, og måske er det ikke helt smart at forsøge at overtale dig, for det er jo ikke overtalelse, men snak der skal til...

det er lidt sjovt du skriver de der ting som du er bange for, for det er nemlig nogle af de samme ting jeg ville være bange for ved et kejsersnit.

jeg ville være bange for at det gik så "nemt" (helt forkert ord at bruge) at jeg ikke ville føle ret meget...jeg ville være ked af at skulle ligge bagefter og ikke kunne komme op og gå, ville være bange for at løfte mit barn, ja der er meget jeg ville være bange for, men det er nok mest fordi jeg ikke har prøvet...og det man ikke har prøvet er man nok tit nervøs for!

det jeg synes er positivt ved en alm. fødsel er jo netop det der med hurtigt at være igennem det, altså at man hurtigt kan komme på benene igen, og ikke skal have hjælp til alt muligt...

men igen, det er jo fordi jeg ikke selv har været i din situation!

ville det ikke være en mulighed med noget fødselsforberedelse, hvor du kan snakke med andre mødre, og lytte til deres nervøsitet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.