Tør man håbe? Er det virkelig nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.142 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. januar 2011

MaybeBaby

Er ny herinde så først og fremmest hej til jer alle!

Jeg smed mine p-piller i slut november, og det varede ikke længe før min menstruation kom. Da den var overstået tænkte min kæreste og jeg absolut ikke i ægløsning osv. Vi ville bare nyde hinanden. Og der var bestemt heller ikke bid første gang, hvilket også ville have været fjolle-hurtigt!

Så gik 2. cyklus efter p-pillesmidningen igang og jeg havde opdaget at jeg var gået fra p-pillens 28 dage til nu 24 dage før menstruationen kom. Kæresten og jeg hyggede, som vi plejede. Ikke nogle stramme skemaer over sex, men nu vidste jeg da, at ægløsningen var omkring d. 25. december plus minus nogle dage.

Og nu sidder jeg her 2 dage over tid  og er næsten bange for at glæde mig til noget som helst. Der har ikke været mens.-tegn som krampe i maven eller vildt lyst til slik og chokolade mere end en helt almindelig ikke-skruk person. Så er det nu? Er jeg allerede gravid? Eller ændrer længden på min cyklus sig bare fra 24 til 28 dage igen? Og hvis den gør, så har jeg liiiige et par alvorsord jeg vil tage med min krop!!!

Har besluttet at jeg i hvert fald ikke vil gå i uvished længere og i morgen skal der tisses på papir!  Ved godt at det kan være for tidligt alt afhængigt af undfangelsensøjeblikket osv., men man må vel prøve? Tænk hvis der dukker to fine streger op! Og ved da også at selvom den bliver negativ nu, så kan den være positiv om en uge.

Og med alt dette udenomssnak vil jeg bare spørge om, hvor længe der går fra I er gået over tid, til I tager en test?

/Mette - der lige i disse timer virkelig tænker: MaybeBaby!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

Maalene

Uhh, hvor er det SPÆNDENDE

Håber virkelig for jer, at det allerede er lykkedes jer - det kunne jo være fantastisk

Men mensperioden kan nok godt stadig nå at ændre sig, da det jo kun er 2 mdr. siden du smed p-pillerne - men hvorfor skulle den dog det?

Tror mange tester på dagen for forventet mens - så synes virkelig bare du skal få testet i morgen og husk at komme med en update til os nysgerrige

Held og lykke med testningen i morgen

Anmeld

9. januar 2011

NilleG

jeg tester hele tiden, da jeg ikke kan vente men er sesværre blevet skuffet alle gangene.. Jeg har ikke brugt nuvaring i over 3 måneder og min mens har varet alt mellem 22-30 dage imellem.. Såå.. Men krydser fingre for dig!!

Anmeld

9. januar 2011

MaybeBaby

Maalene skriver:

Uhh, hvor er det SPÆNDENDE

Håber virkelig for jer, at det allerede er lykkedes jer - det kunne jo være fantastisk

Men mensperioden kan nok godt stadig nå at ændre sig, da det jo kun er 2 mdr. siden du smed p-pillerne - men hvorfor skulle den dog det?

Tror mange tester på dagen for forventet mens - så synes virkelig bare du skal få testet i morgen og husk at komme med en update til os nysgerrige

Held og lykke med testningen i morgen

Mange mange tak Og skulle den være negativ, så er det jo bare på den igen så at sige  Selvom jeg nu nok ville ende med at blive lidt skuffet. Vildt så hurtigt det går med ønsketænkningen, når kroppen virker til at være beboet  Nu må vi se...

Anmeld

9. januar 2011

MaybeBaby

NilleG skriver:

jeg tester hele tiden, da jeg ikke kan vente men er sesværre blevet skuffet alle gangene.. Jeg har ikke brugt nuvaring i over 3 måneder og min mens har varet alt mellem 22-30 dage imellem.. Såå.. Men krydser fingre for dig!!

Ja, jeg må tilstå, at det har været mange gange, hvor jeg har tænkt, at det må være fordi, at menstruationen kommer lige om lidt. Men plejer at kunne mærke mens. godt 5 dage før and nothing yet...

Anmeld

9. januar 2011

CamillaValby

MaybeBaby skriver:

Er ny herinde så først og fremmest hej til jer alle!

Jeg smed mine p-piller i slut november, og det varede ikke længe før min menstruation kom. Da den var overstået tænkte min kæreste og jeg absolut ikke i ægløsning osv. Vi ville bare nyde hinanden. Og der var bestemt heller ikke bid første gang, hvilket også ville have været fjolle-hurtigt!

Så gik 2. cyklus efter p-pillesmidningen igang og jeg havde opdaget at jeg var gået fra p-pillens 28 dage til nu 24 dage før menstruationen kom. Kæresten og jeg hyggede, som vi plejede. Ikke nogle stramme skemaer over sex, men nu vidste jeg da, at ægløsningen var omkring d. 25. december plus minus nogle dage.

Og nu sidder jeg her 2 dage over tid  og er næsten bange for at glæde mig til noget som helst. Der har ikke været mens.-tegn som krampe i maven eller vildt lyst til slik og chokolade mere end en helt almindelig ikke-skruk person. Så er det nu? Er jeg allerede gravid? Eller ændrer længden på min cyklus sig bare fra 24 til 28 dage igen? Og hvis den gør, så har jeg liiiige et par alvorsord jeg vil tage med min krop!!!

Har besluttet at jeg i hvert fald ikke vil gå i uvished længere og i morgen skal der tisses på papir!  Ved godt at det kan være for tidligt alt afhængigt af undfangelsensøjeblikket osv., men man må vel prøve? Tænk hvis der dukker to fine streger op! Og ved da også at selvom den bliver negativ nu, så kan den være positiv om en uge.

Og med alt dette udenomssnak vil jeg bare spørge om, hvor længe der går fra I er gået over tid, til I tager en test?

/Mette - der lige i disse timer virkelig tænker: MaybeBaby!?

Først og fremmest velkommen til 

Jeg ville sige at du lige skal se tiden an, din menustration efter ppille stop kan være meget varierende.

Men jeg  for at den er der.

Anmeld

9. januar 2011

Carina1977

Jeg testede da jeg var gået 2 dage over tid. Inderst inde vidste jeg godt at den ville blive positiv, da jeg altid har en meget præcis cyklus på 28 dage. Alligevel blev jeg chokeret da den var positiv

Jeg synes da helt klart at du skal teste imorgen. Det lyder til at du tager det meget afslappet. Så er det somregel også nemmere at blive gravid

Håber den er der

Anmeld

9. januar 2011

B&J

Velkommen til

og håber da du har en lille spir i maven jeg testede da jeg var gået 2uger over tit og havde lige smidt p-pillerne i 3mdr og mit var totalt ureglmessigt (staves)

for den lille spir

Anmeld

9. januar 2011

MaybeBaby

Carina1977 skriver:

Jeg testede da jeg var gået 2 dage over tid. Inderst inde vidste jeg godt at den ville blive positiv, da jeg altid har en meget præcis cyklus på 28 dage. Alligevel blev jeg chokeret da den var positiv

Jeg synes da helt klart at du skal teste imorgen. Det lyder til at du tager det meget afslappet. Så er det somregel også nemmere at blive gravid

Håber den er der

Mange tak for kommentaren Tror bestemt at jeg tager testen i morgen. Come what may, ikk? Og ellers må jeg jo lige prøve igen en uge efter, hvis den nu er negativ og menstruationen stadig bliver væk

Anmeld

9. januar 2011

Lotus86

Altså du kan jo sagtens være gravid, men altså når det kun er 2 mdr. siden du droppede dine p-piller, så er der desværre meget stor sandsynlighed for, at din krop stadig driller. Fra jeg smed mine p-piller og til jeg blev gravid gik der 7 måneder, og der var min cyklus ikke ens en eneste måned, den svingede fra 28-50 dage, men igen, det kan jo sagtens stadig være, så tis du hellere på en pind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.