Hvornår kommer den lille i seng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2011

Alberts/

min dreng er 4 mdr og har siden han var 3 mdr kommet i seng klokken 18 da han er helt  død der, så vågner han så klokken 19 og får vælling og sover sp igen klokken 20:00-20:30(:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

Mai-pigen

Min søn på 3 mdr, bliver også puttet ved kl.20.00, og jeg er også meget glad for at ha en lille smule voksentid om aftenen.. Desværre er vores nætter meget uforudsigelige, så jeg tør ikke gå for sent i seng! Jeg tror på at man skal begynde så småt at give baby nogle vaner ved 3 mdr.. Det har de, og forældrene godt af...

Anmeld

9. januar 2011

2babygirls

Her er det lidt forskelligt hvornår hun løber tør for batterier, afhængig af dagens lure.

Men vi er begyndt at putte hende omkring 18.30 og så kan hun sove alt fra 1-3 timer, og så prøver vi at putte hende igen ved 22 tiden og så sover hun gerne til kl 4.. før puttede vi hende kl 23 og så sov hun så til kl 5...

Men prøver gerne at fange hende inden hun bliver overtræt.

Anmeld

9. januar 2011

LR85

T.K. skriver:

Hej!

Jeg har en lille dreng på tre måneder, og jeg har lidt svært ved at finde ud af hvornår han skal i seng. Er han overhovedet klar til en fast sengetid endnu?

Indtil videre tager han sig en lur eller toi løbet af aftenen på ca. 1/2 time, får så en flaske MME kl 23 og sover først kl 24. Han sover til kl 5-6 ca hvor jeg giver ham bryst og så igen fra 6 til ca 9. Skal jeg, ved at lægge ham i seng tidligere, prøve at få ham til at sove mere om aftenen, eller er det fint sådan her?

Hvad gør i og hvad er jeres erfaringer?

Knus Tine

Jeg ved ikke, men har en lille 3 måneders overhoved faste sengetider eller nogen slags rytme?

Vi tog vores i seng når det passede os, og vores sengetider indtil han var 5-6 måneder, derefter begyndte han selv a finde lidt rytme og så var det oftest mellem 19-21.

Men først her nu hvor han er 10 måneder er det blevet mere eller mindre fast (plus/minus en halv time).

Anmeld

9. januar 2011

Palaja

T.K. skriver:

Ok, hun lyder til at være lidt af en syvsover

Men jeg går igang med træningen så

Ja, det er bare at prøve og se om I kan finde en rutine som passer til jeres barn og til jer. Held og lykke med det hele 

Anmeld

9. januar 2011

fit_fys

louiseandersen85 skriver:

Jeg ved ikke, men har en lille 3 måneders overhoved faste sengetider eller nogen slags rytme?

Vi tog vores i seng når det passede os, og vores sengetider indtil han var 5-6 måneder, derefter begyndte han selv a finde lidt rytme og så var det oftest mellem 19-21.

Men først her nu hvor han er 10 måneder er det blevet mere eller mindre fast (plus/minus en halv time).

Indtil videre har han ingen rigtig rytme, og ved som sagt ikke om han skal ha det nu. Men tror jeg så småt vil gå igang med at prøve at putte ham lidt tidligere... Han er fx faldet i søvn i sofaen nu, og kl er kun halv ni.... tror han får en flaske når han vågner og bliver så puttet i sin seng...  Det lille pus

Anmeld

9. januar 2011

LR85

T.K. skriver:

Indtil videre har han ingen rigtig rytme, og ved som sagt ikke om han skal ha det nu. Men tror jeg så småt vil gå igang med at prøve at putte ham lidt tidligere... Han er fx faldet i søvn i sofaen nu, og kl er kun halv ni.... tror han får en flaske når han vågner og bliver så puttet i sin seng...  Det lille pus

Ja du kan jo prøve a gøre som i finder det bedst.

Vi gik først i seng ved 22-23 tiden og derfor blev han lagt i seng der, men som andre skriver så er det rart med lidt alene-aften tid.

Så vigtigst a alt er nok hvad der passer jer bedst og hvad i har det godt med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.