Hvornår kommer den lille i seng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.935 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. januar 2011

fit_fys

Hej!

Jeg har en lille dreng på tre måneder, og jeg har lidt svært ved at finde ud af hvornår han skal i seng. Er han overhovedet klar til en fast sengetid endnu?

Indtil videre tager han sig en lur eller toi løbet af aftenen på ca. 1/2 time, får så en flaske MME kl 23 og sover først kl 24. Han sover til kl 5-6 ca hvor jeg giver ham bryst og så igen fra 6 til ca 9. Skal jeg, ved at lægge ham i seng tidligere, prøve at få ham til at sove mere om aftenen, eller er det fint sådan her?

Hvad gør i og hvad er jeres erfaringer?

Knus Tine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

LinLin

Altså min den første sov igennem fra 3 mdr (22-7!)

Nr to er 4 mdr og sover ikke igennem... Han sover fra 19/20 til ved 4-tiden. Får mad og sover så igen to timer.

SYnes ikke jeg gør noget anderledes

Anmeld

9. januar 2011

CHD

Da min dreng var 8 uger gammel begyndte vi at lægge ham i seng kl. 20. Efter en måneds tid blev det til kl. 19. Det har vi holdt fast i og nu er han  6 mdr.

Jeg nyder at have aftenen for mig selv. Der skal også være plads til voksentid en gang i mellem. Og hvis en dag har været hård at komme igennem, så er det fedt at kunne tælle ned til kl. 19

Jeg håber I finder en løsning, der passer til jer. Børn er jo aldrig ens, og jeg kan forstå på andre at vi har været meget heldige med Sebastian og hans aftenrytme. Han lærte det med det samme

Held og lykke

Carina

Anmeld

9. januar 2011

merle2010

vores datter sov fra 22 - 08 da hun var 3 mdr... nu er hun 8 mdr og ligger vågen det halve af natten, og får oven i købet også flaske i løbet af natten... jeg tænker drømmende tilbage på dengang hun sov igennem

Anmeld

9. januar 2011

fit_fys

Tak for jeres svar...

Jeg synes egentlig at han følger en fin rytme, for vi sover selv fra kl 24 til 8-9, og skal kun op en enkelt gang i det tidsrum. Men spørgsmålet er bare, om han ville få mere ud af at blive lagt i seng tidligere. Jeg ved at babyer i starten følger deres egen rytme, men er det ikke ved at være tid til at vi giver ham en fast rytme så han også har mulighed for at få sovet mere om aftenen og natten?

Anmeld

9. januar 2011

Palaja

Da min datter var omkring 2,5 måned begyndte jeg at "tvinge" lidt soverytme ind i hende, da hun ellers også powernappede sig igennem aftenen indtil kl 24, hvilket jeg var ret træt af. Så vi begyndte at lave putteritual og den var hun heldigvis med på - jeg troede ellers ikke hun kunne  Vi går i soveværelset kl 19.30, hun får mad og godnatsang, kommer i vuggen og så ligger hun der og snakker lidt og er som regel faldet i søvn ved 20-tiden. Det er SÅ dejligt at have lidt aften for sig selv.

Hun er 4,5 måned nu, og sover ca fra 20-8 med alt fra 0-2 mellemlandinger. 

Anmeld

9. januar 2011

fit_fys

Palaja skriver:

Da min datter var omkring 2,5 måned begyndte jeg at "tvinge" lidt soverytme ind i hende, da hun ellers også powernappede sig igennem aftenen indtil kl 24, hvilket jeg var ret træt af. Så vi begyndte at lave putteritual og den var hun heldigvis med på - jeg troede ellers ikke hun kunne  Vi går i soveværelset kl 19.30, hun får mad og godnatsang, kommer i vuggen og så ligger hun der og snakker lidt og er som regel faldet i søvn ved 20-tiden. Det er SÅ dejligt at have lidt aften for sig selv.

Hun er 4,5 måned nu, og sover ca fra 20-8 med alt fra 0-2 mellemlandinger. 

Uuhh, det lyder da som et drømmescenarie!  Hvor meget er hun vågen i løbet af dagen?

Anmeld

9. januar 2011

Palaja

T.K. skriver:

Uuhh, det lyder da som et drømmescenarie!  Hvor meget er hun vågen i løbet af dagen?

Ja, det kom også helt bag på mig at det bare lykkedes stort set med det samme. Jeg troede der skulle mere skrig og skrål til  Men ikke med hende åbenbart.

Hun sover en times tid om formiddagen, 3-5 timer til middag og 1-2 powernaps i løbet af aftenen og så sover hun igen kl 20. Men hun rykker med lurene, tidspunkterne er forskellige fra dag til dag, alt afhængig af hvornår vi står op, hvor længe hun sover til middag osv. Nogle dage sover hun ikke ret meget, og jeg må stå og vippe barnevognen hver halve time og andre dage sover hun nærmest hele tiden syns jeg. Det er meget forskelligt.

Men sengetid om aftenen er altid kl 20.

Du kan lige så godt begynde at "træne" synes jeg. Det tog kun os en uges tid så var det kørt ind. Men det er selvfølgelig forskelligt fra barn til barn.

Anmeld

9. januar 2011

Mussen2

Fra de er 3 mdr. kan man med stor fordel begynde at give dem enfast putterutine. De elsker det forudsigelige. Min datter, har siden hun var 3 mdr. kommet i seng ved 19 tiden. I dag er hun halvandet.

Anmeld

9. januar 2011

fit_fys

Palaja skriver:

Ja, det kom også helt bag på mig at det bare lykkedes stort set med det samme. Jeg troede der skulle mere skrig og skrål til  Men ikke med hende åbenbart.

Hun sover en times tid om formiddagen, 3-5 timer til middag og 1-2 powernaps i løbet af aftenen og så sover hun igen kl 20. Men hun rykker med lurene, tidspunkterne er forskellige fra dag til dag, alt afhængig af hvornår vi står op, hvor længe hun sover til middag osv. Nogle dage sover hun ikke ret meget, og jeg må stå og vippe barnevognen hver halve time og andre dage sover hun nærmest hele tiden syns jeg. Det er meget forskelligt.

Men sengetid om aftenen er altid kl 20.

Du kan lige så godt begynde at "træne" synes jeg. Det tog kun os en uges tid så var det kørt ind. Men det er selvfølgelig forskelligt fra barn til barn.

Ok, hun lyder til at være lidt af en syvsover

Men jeg går igang med træningen så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.