Hej
Nu er alle unger jo forskellige, men min erfaring er nu, at de gerne vil have mad, som smager af noget. Her har jeg brugt forskellige krydderrier og urter og diverse næsten helt fra begyndelsen. En anden ting er, at mine aldrig har giddet at spise det samme to dage efter hinanden. Variation har været vigtig. Men det har du jo prøvet. et tredje tips fik jeg fra SP. Det var at blande grønsagsmosen i grøden. Som hun sagde: Barnet ved jo ikke, at det ikke "passer sammen". Og her gik det ned på højkant. Særlig grød med gulerodsmos.... 
Ellers tænker jeg, at det vigtigste næsten er at tage vare på deres nysgerrighed i forhold til at smage og glæde over at spise. Så vil man nemmere kunne udvide repertoiret af ting, de kan lide, efterhånden. Hvis man læser babymadsråd fra forskellige lande vil man se, at det slet ikke er alle steder man lægger så meget vægt på grønsagsmosen som her hjemme. Og det betyder ikke, at de fleste i de lande er nogen kræsenpinde og fejlernærede.... Der er mange veje til Rom, så mit råd til dig er ikke at stresse. Det går sig helt sikkert til over tid.
Krydser fingre for dig!
Anmeld