Avs Avs Avs Avs succeshistorier tak!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.331 visninger
23 svar
0 synes godt om
5. januar 2011

Mor til prinsessen :-)

Hej alle..

Håber der sidder nogle som kan komme med deres succeshistorie, så jeg ved at der er en ende på dette amme helvede....

Jeg har SÅ ondt i mine brystvorter, og har haft det siden min datter blev født for 2 måneder siden...
Var til lægen i dag og hun sagde at mine brysvorter ikke var hærdet, huden var tynd....

Jeg har købt noget brystcreme jeg skal smøre et par gange om dagen.... Også er jeg startet op igen med en suttebrik, det brugte jeg i starten også fordi hun ikke rigtig kunne få fat.. Men DET er ikke problemet nu, problemet er mig sagde lægen .....

Har i nogle andre gode råd? Vil så forfærdelig gerne amme stadig,men det er sgu også svært når det gør såååå ondt!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

sne190810

Prøv at køb et kålhoved, riv nogle blade af og riv det med en gaffel (så saften kan komme frem) Læg det derefter ind i bh'en ..

Hos mig oplevede jeg at det gav mig en dejlig kølende effekt. Ellers så cremen Bethanol, osm også bruges til røde numser .. Den skal du vidst bare huske lige at vaske væk, inden du giver lillefisen mad.

Anmeld

5. januar 2011

linemus

Hvordan har du ondt? Er det selve brystvorterne eller ind i brystet? Er der sår på?

Det lyder ikke rart

Der er jo også ammerådgivningen, som du kan ringe el. skrive til for at få råd. http://www.fogf.dk/Ammeraadgivningen/index.php

Anmeld

5. januar 2011

TTM

Føler med dig, havde samme problem da jeg skulle amme..

(Sad og tuede når hun sugede pga smerten)

Men der er ikke noget andet og gøre, end bruge suttebrik, brystcreme (Husk og følg vejledningen) . Jeg måtte i perioeder malke ud og give hende med flaske/teske (Brugte en flaske hvor hun skulle arbejde, så hun stadig foretrak mit bryst bagefter)

Men mit endte efter konstant brug af ammebrik, da brystvorten fik lov og slappe heeeelt af.... Plus de fik så meget luft som muligt. (Svært, jeg ved det.... men det hjælper...)

Anmeld

5. januar 2011

Rockertand

YES - been there, done that....

Ved første barn gennemgik jeg helvede på jorden de første 14 dage med fuldtidsamning, hvor jeg hellere ville være dolket med en kniv end at amme, så ondt gjorde det. Til sidst blev det for meget for manden, at jeg tudede af smerte, når jeg ammede, så han skar igennem og købte modermælkserstatning, og så var dét løb kørt, jeg er ham evigt taknemmelig for at have taget beslutningen for mig, for jeg kunne ikke selv finde ud af det.

Ved andet barn startede det ud som første gang, men allerede på sygehuset bankede jeg i bordet og sagde til det emsige personale, at hvis dette her skulle fungere, så skulle de lytte til mig, og når jeg bad om erstatning, så skulle det være der uden diskussion. Det blev så en aftale, og jeg gav erstatning, lige så snart jeg kunne mærke symptomerne - og derhjemme trappede jeg så erstatningen ned i takt med, at jeg blev hærdet, og jeg endte med fuldtidsamning.

Anmeld

5. januar 2011

linemus skriver:

Hvordan har du ondt? Er det selve brystvorterne eller ind i brystet? Er der sår på?

Det lyder ikke rart

Der er jo også ammerådgivningen, som du kan ringe el. skrive til for at få råd. http://www.fogf.dk/Ammeraadgivningen/index.php

halløj... det er brystvorten som er øm, både når jeg ammer og ikke ammer. Også har jeg en stikkende fornemmelse i brystet som kommer og går... jeg har fået 14 dags kur for svamp, hjallp ikke, og før det fik jeg creme mod svamp... og ja det har heller ikke hjulpet...
Ringede til ammerådgivningen i g¨r, men de kunne ikke lige snakke der :-)

Og i dag var jeg til lægen, og ja har så ikke nået at ringe til dem da jeg også liiige har en pjevs til datter...

Hehe det er lige med at nå det hele

Anmeld

5. januar 2011

Vingummien

Ved ikke om man kan kalde det en succeshistorie, da jeg aldrig har haft ondt da jeg ammede. Han fløj lige op og begyndte at spise med det samme han blev født, og gjorde det uden smerter i 3 mdr, og så var det det, så gad han ikke ammes mere.

Men vil sige at hvis du ikke kan få det til at stoppe, så skal du nok gøre op med dig selv om du vil blive ved, det skal jo være en hyggestund

Anmeld

5. januar 2011

ProjektBaby nu med håb skriver:

Føler med dig, havde samme problem da jeg skulle amme..

(Sad og tuede når hun sugede pga smerten)

Men der er ikke noget andet og gøre, end bruge suttebrik, brystcreme (Husk og følg vejledningen) . Jeg måtte i perioeder malke ud og give hende med flaske/teske (Brugte en flaske hvor hun skulle arbejde, så hun stadig foretrak mit bryst bagefter)

Men mit endte efter konstant brug af ammebrik, da brystvorten fik lov og slappe heeeelt af.... Plus de fik så meget luft som muligt. (Svært, jeg ved det.... men det hjælper...)

tak... ja det er ikke så tit de ser dagens lys hehe... jeg har også sovet med ammebh meget længe... indti for en uge tænkte jeg nix, og det er såååå rart!!
rart at høre dit endte.... så er der håb!

Anmeld

5. januar 2011

Tulipan skriver:

Ved ikke om man kan kalde det en succeshistorie, da jeg aldrig har haft ondt da jeg ammede. Han fløj lige op og begyndte at spise med det samme han blev født, og gjorde det uden smerter i 3 mdr, og så var det det, så gad han ikke ammes mere.

Men vil sige at hvis du ikke kan få det til at stoppe, så skal du nok gøre op med dig selv om du vil blive ved, det skal jo være en hyggestund

hun får også flaske engang imellem fordi hun ikke altid vil tage bryst... Men nogle gange gør det ikke ondt i brystet,m også er det faktisk rigtig hyggeligt... og det er det når jeg ved at det kan fungere så vil jeg gerne blive ved.... Men største delen af tiden gør det ondt :-(

Anmeld

6. januar 2011

Rockertand skriver:

YES - been there, done that....

Ved første barn gennemgik jeg helvede på jorden de første 14 dage med fuldtidsamning, hvor jeg hellere ville være dolket med en kniv end at amme, så ondt gjorde det. Til sidst blev det for meget for manden, at jeg tudede af smerte, når jeg ammede, så han skar igennem og købte modermælkserstatning, og så var dét løb kørt, jeg er ham evigt taknemmelig for at have taget beslutningen for mig, for jeg kunne ikke selv finde ud af det.

Ved andet barn startede det ud som første gang, men allerede på sygehuset bankede jeg i bordet og sagde til det emsige personale, at hvis dette her skulle fungere, så skulle de lytte til mig, og når jeg bad om erstatning, så skulle det være der uden diskussion. Det blev så en aftale, og jeg gav erstatning, lige så snart jeg kunne mærke symptomerne - og derhjemme trappede jeg så erstatningen ned i takt med, at jeg blev hærdet, og jeg endte med fuldtidsamning.

ja hun får også flaske et par gange om dagen, og har gjort det længe....

Men kan du huske hvor mange flaser i døgnet du gav dit barn, og hvornår brysterne var hærdet? 
Nogle gange gør det ikke ondt på mig, derfor jeg ikke har lyst til at stoppe med at amme, da jeg tror på det KAN lykkes hver gang....
Det kunne være rigtig dejligt at amme fuldtid, hvis vi kan nå det inden hun skal begynde på grød hehe...

Ja der er mange som mener at erstatningen er bare SÅ skidt for børnene, så det er godt du skar igennem :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.