Curriculum Vitae.....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2011

eElak

Øhm... 

jeg har læst mig til at det er vigtigt at der ikke er nogle "huller" i ens CV.... Så al beskæftigelse fra man stopper i folkeskolen skal på.. 

Men jeg har også hørt det modsatte.... 

ARGH!!

Jeg har lige rettet mit CV og stort set alle mine jobs er med... det samme med uddannelser. For ellers ville der være huller, og derved virker det som om at jeg skjuler noget.. 

Jeg har også skrevet på at jeg har en søn.. eller.. det er på selve ansøgningen til stedet.. og hvorfor skulle jeg ikke det? Så længe jeg ikke skriver andet end at jeg bor i XXXXX med min søn på snart 2 år, så kan jeg ikke se at det skader... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

ekzunz

Baagøe skriver:

Nå, unge dame... Hvordan gik det så idag? Har tænkt på dig og forsøgt at sende dig mine bedste og mest positive tanker

Jeg synes faktisk at det gik ret godt. De positive tanker har virket

Jeg var til samtale i 1 time og 45 min - så kemien fejlede umiddelbart ikke noget. Men arbejdstiden er 8.30 - 16.30 - og der er ca. 35 km - det hænger bare slet ikke sammen. Børnehaven lukker kl. 16.45, og selv om Per kunne hente, så ville de alligevel betyde at ungerne skulle være i børnehave fra 7  - 16.45 hver dag - og jeg ville først være hjemme efter kl. 17 - det hænger bare ikke sammen. Og så synes jeg heller ikke helt at hans beskrivelse af jobbet hænger sammen med det stillingsopslag jeg modtog, så jeg tror jeg meddeler ham imorgen at jeg trækker mig.

Jeg har jo lovet mig selv at det skal føles rigtigt, og det gør det altså ikke...

Anmeld

10. januar 2011

ekzunz

Fines mor skriver:

Er den med gode og dårlige ikke ved at uddød? *G* Ellers bør den da snart være det hi hi. SOm 3-5 år GAB

Helt død er den åbenbart ikke - jeg skulle ihvertfald svare på det... Jeg hader bare de spørgsmål, men dem slipper man åbenbart ikke sådan for

Anmeld

10. januar 2011

ekzunz

KaLee skriver:

Øhm... 

jeg har læst mig til at det er vigtigt at der ikke er nogle "huller" i ens CV.... Så al beskæftigelse fra man stopper i folkeskolen skal på.. 

Men jeg har også hørt det modsatte.... 

ARGH!!

Jeg har lige rettet mit CV og stort set alle mine jobs er med... det samme med uddannelser. For ellers ville der være huller, og derved virker det som om at jeg skjuler noget.. 

Jeg har også skrevet på at jeg har en søn.. eller.. det er på selve ansøgningen til stedet.. og hvorfor skulle jeg ikke det? Så længe jeg ikke skriver andet end at jeg bor i XXXXX med min søn på snart 2 år, så kan jeg ikke se at det skader... 

Jeg endte vist med at skrive "samboende med børn" - vi har jo en masse, og det kan vist godt virke afskrækkende hvis jeg skrev 5.... Men jeg synes godt man kan skrive det på hvis man har et mere normalt antal børn...

Jeg ved faktisk ikke hvorfor, men jeg skrev ikke alle mine jobs på. Jeg stoppede med det job jeg tiltrådte i 1997 - og så er der faktisk et par småjobs jeg ikke har skrevet på. Jeg havde en 1/2 års periode hvor jeg havde 2 forskellige jobs, som bare ikke var mig (kørende sælger) og dem har jeg altså udeladt. Jeg har også et par merkonomfag som jeg ikke har skrevet på, for jeg kan ikke helt huske hvornår det var osv...

Anmeld

10. januar 2011

Fines mor

Znuzke skriver:

Helt død er den åbenbart ikke - jeg skulle ihvertfald svare på det... Jeg hader bare de spørgsmål, men dem slipper man åbenbart ikke sådan for

Det er bare så misbrugt, og de ved folk ikke har tænkt så meget over det :-) Alle kan finde gode ting om sig selv, men svage sider er altid vanskelige, det kommer jo også an på i hvilke situationer man er svag:-)

Anmeld

10. januar 2011

ekzunz

Fines mor skriver:

Det er bare så misbrugt, og de ved folk ikke har tænkt så meget over det :-) Alle kan finde gode ting om sig selv, men svage sider er altid vanskelige, det kommer jo også an på i hvilke situationer man er svag:-)

Ja, jeg synes også man burde finde på noget bedre at spørge om.... Jeg har jo googlet en hel del inden denne samtale, da jeg jo er temmelig rusten, og der er åbenbart også meget delte meninger om hvorvidt det er relevant eller ej, og også om hvordan man skal definere sine svage sider. For nogle er det et tegn på selvindsigt, og at man ved hvor man kan forbedre sig.... Og andre siger man skal sige de svage ting som samtidig kan være en stærk side....

Anmeld

11. januar 2011

Fines mor

Znuzke skriver:

Ja, jeg synes også man burde finde på noget bedre at spørge om.... Jeg har jo googlet en hel del inden denne samtale, da jeg jo er temmelig rusten, og der er åbenbart også meget delte meninger om hvorvidt det er relevant eller ej, og også om hvordan man skal definere sine svage sider. For nogle er det et tegn på selvindsigt, og at man ved hvor man kan forbedre sig.... Og andre siger man skal sige de svage ting som samtidig kan være en stærk side....

Lige netop, man kan jo godt have svage sider, som også kan have en styrke - bare måske ikke lige i de sammenhæng,som er her og nu:-) Så for mig er den lidt død!!

Anmeld

11. januar 2011

Pige2009

Znuzke skriver:

Jeg synes faktisk at det gik ret godt. De positive tanker har virket

Jeg var til samtale i 1 time og 45 min - så kemien fejlede umiddelbart ikke noget. Men arbejdstiden er 8.30 - 16.30 - og der er ca. 35 km - det hænger bare slet ikke sammen. Børnehaven lukker kl. 16.45, og selv om Per kunne hente, så ville de alligevel betyde at ungerne skulle være i børnehave fra 7  - 16.45 hver dag - og jeg ville først være hjemme efter kl. 17 - det hænger bare ikke sammen. Og så synes jeg heller ikke helt at hans beskrivelse af jobbet hænger sammen med det stillingsopslag jeg modtog, så jeg tror jeg meddeler ham imorgen at jeg trækker mig.

Jeg har jo t mig selv at det skal føles rigtigt, og det gør det altså ikke...

Det lyder som en god plan. Jeg må indrømme, at Laura er blevet inkarneret DP-barn efter jeg har fået arbejde. Hun er i DP fra 7-16.15 hver dag, men jeg har bare ikke andre muligheder, når jeg er alene med hende, og faderen er utilregnelig

Du er jo så en erfaring rigere på samtalefronten, hvilket garanteret også har givet dig en masse i dit videre forløb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.