kløende mave i graviditeten..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.477 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. september 2008

bette

kan det have noget med leveren at gøre?? jeg troede nemlig det kløede på min mave fordi huden blev strukket sådan ud(?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2008

Helle30

Jeg har hørt noget om leverbetinget graviditetskløe, og måske havde jeg det i mild form i håndfladerne og på fodsålerne sidste gang. Jeg aner ikke, om man kan få det på maveskindet.
Jeg ville nok sige, at din kløe skyldes tørhed som følge af maveskindets udstrækninger?

- Helle, som indtil videre har undgået kløe i denne gravi.

Anmeld

10. september 2008

Helle30

Ps. Fik også nogle knopper, der mindede om varmeknopper.

Anmeld

10. september 2008

Tikki

Har lige været til læge i dag - 24-ugers undersøgelsen - og jeg nævnte lige for lægen, at jeg klør på hænder og fødder samt lidt på maveskindet. Hun sagde, at huden kunne blive meget tør under gravididtet - det blev min hud også med Iza, men jeg fik kun lidt kløe på maven og ikke på hænder og fødder også som denne gang. Hun mente, det var for tidligt i graviditeten til at det kunne være noget leverhalløj - det er noget, der kan komme sidst i graviditeten....sagde hun.

I øvrigt har jeg også haft de der knopper, du nævner Helle - de klør og ligner soleksem eller ja, som du skriver varmeknopper. Underligt.

Nå, men i hvert fald klør jeg også og min læge tog det roligt...så mon ikke man kan smørre med lidt mandelolie - det er godt til meget tør hud ;)

Anmeld

11. september 2008

Juniors mor

I min sidste graviditet kløede jeg også på mave, hænder og fødder og min læge holdt mig derfor under observation for svangerskabsforgiftning med ekstra blodprøver. I uge 35 fik jeg konstateret svangerskabsforgiftning og indlagt til observation og i uge 37 blev jeg sat igang, da mit blodtryk var tårnhøjt og det begyndte at påvirke Julie.
Som de andre tror jeg også godt, at det kan være fordi maven vokser, men hvis du er nervøs så kan du da lige spørge om du ikke kan få tjekket dit levertal.....

-Helle, der ikke klør endnu....

Anmeld

11. september 2008

Tikki

jamen Bette - er du da gravid????? Så er der noget jeg helt er gået glip af :D I hvert fald tillykke, hvis du er :D

Anmeld

11. september 2008

Marco2

Ja, jeanette. Også min tanke. Har vi fået sat navn på en af de anonyme??
For så er det sørme da en lille elistig måde at få det sagt.

Men i så fald mange gange tillykke.

AG

Anmeld

11. september 2008

Plysbjørnen

ja det kan det godt... Jeg fik taget en blodprøve i tirsdags for det samme... Betina

Anmeld

11. september 2008

bette

Jeanette skriver:

jamen Bette - er du da gravid????? Så er der noget jeg helt er gået glip af :D I hvert fald tillykke, hvis du er :D

haha nej det er ik mig der er gravid.. der må jeg skuffe jer..

hihi hvor er i søde.(L)

ahh tror jeg venter 2 års tid endnu;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.