Når man ikke er enige om antal børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.092 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

Anonym trådstarter

Min mand og jeg har to skønne børn med relativt kort mellemrum imellem. Vi har fået dem mens vi begge var i midten af 20'erne, så vi har lidt tid at løbe på endnu.
min mand mener vi er færdige med at få børn, og snakker tit om han har fortrudt vi ikke rejste mere rundt og nød livet før vi fik børn. Nu vil han så gerne have tiden til det i den anden ende, og ønsker derfor ikke flere børn.
Jeg kan på nogen punkter godt forstå ham, men jeg føler slet ikke jeg er færdig med at få børn, og tanken om jeg ikke skal have flere børn gør ondt langt ind i hjertet
Jeg prøver på at kaste tanken om flere børn væk ved at sælge ud af babytøj, udstyr osv. men det virker ikke. Jeg føler slet ikke jeg er færdig med at få børn, og min mand er stadig helt afvisende over for flere børn
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre og tanken om flere børn -ikke lige nu- men måske om 3-4 år kan jeg bare slet ikke slippe, jeg tænker meget over det
Er der nogle som har stået i samme situation? Har gode råd eller lignende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

FamilienSørensen

Anonym skriver:

Min mand og jeg har to skønne børn med relativt kort mellemrum imellem. Vi har fået dem mens vi begge var i midten af 20'erne, så vi har lidt tid at løbe på endnu.
min mand mener vi er færdige med at få børn, og snakker tit om han har fortrudt vi ikke rejste mere rundt og nød livet før vi fik børn. Nu vil han så gerne have tiden til det i den anden ende, og ønsker derfor ikke flere børn.
Jeg kan på nogen punkter godt forstå ham, men jeg føler slet ikke jeg er færdig med at få børn, og tanken om jeg ikke skal have flere børn gør ondt langt ind i hjertet
Jeg prøver på at kaste tanken om flere børn væk ved at sælge ud af babytøj, udstyr osv. men det virker ikke. Jeg føler slet ikke jeg er færdig med at få børn, og min mand er stadig helt afvisende over for flere børn
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre og tanken om flere børn -ikke lige nu- men måske om 3-4 år kan jeg bare slet ikke slippe, jeg tænker meget over det
Er der nogle som har stået i samme situation? Har gode råd eller lignende?

Jeg står ikke i en situation hvor man ikke kan gå på kompromis for vi er selv uenig om alt det her med hvor mange børn og hvor stort mellemrum, men vi er begge klar til at rokke os og gå på kompromis.

Er den eneste grund til din mand ikke vil have flere børn, fordi han gerne vil ud og opleve mere?. Og er han da slet ikke til at hugge og stikke i?. Jeg kan forstå at din situation gør dig ked af det, bange og måske berøver dig din femininitet en smule. Hvis du ikke føler du er færdig med at få børn synes jeg at du skal snakke rigtig meget og rigtig længe med din mand om det, hvis han virkelig elsker dig så går han på kompromis, jeg mener virkelig at det burde være sådan, og jeg synes at du skal sige det til ham kontant!

Livet er for kort til ikke at bestræbe og virkelig kæmpe for det man vil i livet

Håber at alt går godt

Anmeld

5. januar 2011

K&S

Jacob&Kusuma skriver:

Jeg står ikke i en situation hvor man ikke kan gå på kompromis for vi er selv uenig om alt det her med hvor mange børn og hvor stort mellemrum, men vi er begge klar til at rokke os og gå på kompromis.

Er den eneste grund til din mand ikke vil have flere børn, fordi han gerne vil ud og opleve mere?. Og er han da slet ikke til at hugge og stikke i?. Jeg kan forstå at din situation gør dig ked af det, bange og måske berøver dig din femininitet en smule. Hvis du ikke føler du er færdig med at få børn synes jeg at du skal snakke rigtig meget og rigtig længe med din mand om det, hvis han virkelig elsker dig så går han på kompromis, jeg mener virkelig at det burde være sådan, og jeg synes at du skal sige det til ham kontant!

Livet er for kort til ikke at bestræbe og virkelig kæmpe for det man vil i livet

Håber at alt går godt

Det er vel ikke kun manden, der skal gå på kompromis, det er jo muligt, at han allerede er gået på kompromis og har fået 2 børn?

Jeg synes helt sikkert også, I skal snakke om det igen, så du kan få fortalt, hvor meget det betyder for dig med flere børn og så håbe på fælles fremtidsønsker, hvor I begge føler, I er "blevet hørt"

Katja

Anmeld

5. januar 2011

Rockertand

Tror da liiiiige, at der er noget, I skal have snakket om...

Jeg har problematikken inde på livet i form af vores bedste venner, hvor manden er helt færdig med børn, og det er kvinden bestemt ikke. Det er et lidt gammeldags forhold, hvor han så har dikteret, at sådan er det, mens det piner hende helt ind i hjertet. Det bliver en sorg, hun skal lære at leve med resten af livet (han er ikke lydhør for hendes følelser i dén retning), og det gør frygteligt ondt på hende. Lige i deres forhold bliver der ikke tale om, at hun vælger at gå fra ham - men det kan der bliver tale om i så mange andre forhold, og derfor er I nok nødt til at få en eller anden form for afklaring på området, da det kan æde én op i løbet af årene.

Anmeld

5. januar 2011

FamilienSørensen

K&S skriver:

Det er vel ikke kun manden, der skal gå på kompromis, det er jo muligt, at han allerede er gået på kompromis og har fået 2 børn?

Jeg synes helt sikkert også, I skal snakke om det igen, så du kan få fortalt, hvor meget det betyder for dig med flere børn og så håbe på fælles fremtidsønsker, hvor I begge føler, I er "blevet hørt"

Katja

Jamen selvfølgelig Katja

Anmeld

5. januar 2011

Anonym trådstarter

Tak for svar.
Det der er sværest er at han er så afvisende. Hver gang jeg forsøger at snakke med ham om det afviser han det fuldstændig og siger han ikke vil have flere børn
Jeg har længe haft en drøm og en stor dejlig familie med 4 børn, min mand har altid kun ønsket sig to som vi har nu. Jeg troede faktisk vi var blevet enige om at det så måtte blive 3 børn inden vi gik i gang med første babyprojekt, men nu har han trukket i land
Hvis bare han ville give mig et 'måske' eller 'lad os se hvordan det hele ser ud om et par år', men han er fuldstændig afvisende

Anmeld

12. januar 2011

camillahej

Altså prøv at fortæl ham der er noget i skal snakke om og så sig det virkelig går dig meget på at du så gerne vil ha flere børn.

Da jeg fortalte min kæreste jeg var skruk sagde jeg det til ham og sagde at det virkelig skulle være snart og det betød alt og at jeg ikke kunne noget som helst i min hjerne hvis vi ikke gjorde mig gravid snart.. Det gik han med til med det samme da han så hvor meget det gik mig på.. Men min  kæreste vil ha en kæmpe familie så det nok ikk ham man lige kan samligne med, og vi har jo heller ingen børn endnu er ingen gang blevet gravid

Anmeld

12. januar 2011

Mi

Min holdning er helt klart at man ikke skal have flere børn end man ønsker sig, så hvis din mand kun vil have to børn, ja så skal han ikke føle sig presset til at få flere.

Hvis han alligevel gav efter for pres fra din side, så kan det også påvirke parforholdet. Måske vil han kun have to børn, fordi han syntes at jeres liv og forhold ikke kan magte mere pres fra flere små børn. Han glæder sig måske til at i skal til at nyde hinanden, uden at der er børn at tage hensyn til, og hvis i får flere børn, så skubbes det længere ud i fremtiden.

Jeg ville blive meget ked af det, hvis jeg følge mig presset til at få flere børn, nu hvor jeg føler at jeg er SÅÅÅÅÅ færdig med det.

Det er ikke så støttende og hjælpende desværre  Men tror at du må opgive din drøm.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

30. juni 2011

Marcus´s mor

Nu stopper livet jo ikke fordi man får børn, tværdigmod, det er skønt at have børn og de sætter gang i familien og hverdagen, samt ferier og oplevelser.

Vi har vores børn med alle steder og de bremser os ikke fra nogle oplevelser overhovedet..

Håber i kan få snakket om det, og får en klarhed om det, men heldige er i at have 2 børn allerede..

Anmeld

30. juni 2011

Ka+Ma=Be

K&S skriver:

Katja

Jeg synes, at det er en meget vigtig pointe

Jeg står nemlig i den modsatte situation - jeg vil gerne bare have et barn og min kæreste vil gerne have 2. Jeg har sagt, at vi må se tiden an og at vi nok bedre kan vurdere det, når den første er kommet ud

Det kan jo være, at man ændrer holdning med tiden. Man må se på fordele og ulemper ved det hele og hvad det er man ønsker med sin tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.