Sakris skriver:
Idag er min datter 9 dage gammel. Hun spiser rigtig godt, og er en rigtig lille sugemalle! Hun har sindsygt stærke kæber og jeg har - selvfølgelig, fordi det stadig er nyt - hamrende ondt døgnet rundt! Jeg har lige tre spørgsmål angående amning:
1)
Pga. hendes "grundighed" i udsugning af mælk, foreslog de på patienthotellet at jeg skulle bruge suttebrikker, indtil det blev bedre. Det har hjulpet en del. Igår havde vi besøg af SP og hun mente jeg hurtigst muligt skal vende mig af med dem igen, fordi de ikke er naturlige. Jeg har en gang igår og en gang idag prøvet at fjerne brikken. Men det er simpelthen så smertefuldt at jeg sidder på nåle og stortuder!
Er der andre der har brugt suttebrikker under alle amninger, og var det senere muligt at vende sig af med dem, hvis jeg nu beslutter mig for at bruge dem nogle uger endnu?
2)
Under min sidste amning var mælken lyserød, fordi hun simpelthen fik suget? blod med ud. Jeg har ikke lyst til at lægge hende til det bryst, men har istedet overvejet at malke ud næste gang, og give det på flaske, bare for at give brystet ro et par timer. Hun var nemlig bestemt ikke begejstret for blod-mælken og koplede sig fra med det samme!
3)
Om natten vælter det simpelthen ud med mælk. Et ammeindlæg er total vådt efter ingen tid, så derfor ligger jeg en stofble ind under bh'en. Men også den er helt gennemblødt ved den efterfølgende amning. Det er somom fugten bare får det til at blive endnu mere ømt. Hvad gjorde i andre i starten indtil mælken havde reguleret sig ordentligt?
Hej,
Først tillykke med din lille datter!
Jeg brugte ammebrikker, til de første to, og jeg bruge det igen her til nr. 3. Jeg fik også afvide at jeg skulle smide de suttebrikker, men med nr. 1 fik jeg dem aldrig smidt, ammede hende til hun var 9 mdr. Nr 2 fik jeg smidt dem, jeg husker ikke efter hvor lang tid. Med nr 3 bruger jeg dem stadigvæk og hun er nu 2½ mdr, og jeg ved ikke om jeg får dem smidt, vi får se!
Jeg synes det gør lige så ondt, hvis ikke mere ondt at malke ud!
Det er vigtigt at du holder brysterne tørre, jeg har også meget mælk, så det strømmer ud, jeg bruger de ammeindlæg fra pigeone, de er de eneste har virket for mig, og jeg har prøvet adskillige mærker!
Pøj pøj med det hele, og spørg endelig igen hvis der er mere jeg skal uddybe!
Knus Siber, med Alma 180505, Johanna 090707 og Astrid 221010