Jer der blev sat igang ???? hjæælllpppp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

958 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

Fru Dinesen

Har lige nogle spørgsmål som jeg virkelig godt kunne tænke mig svar på 

håber nogle vil hjælpe 

Hvordan blev i sat igang ???? 

Hvorfor ???

Hvor langt var i jeres graviditet ???

hvor åbne var i ved første undersøgelse ???

Jeg er i uge 37 og bliver sat igang pga. vores lille Alberte er 33% over vægt + jeg har graviditet sykkersyge og et bækken der er gået amok  skal på syghuset i morgen med henblik på at blive sat igang efter samtalen men ved faktisk ik hvordan de vil gøre det ...... jeg er 1 cm åben 

Knusss Linda 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

morethanperfect

Fru Dinesen skriver:

håber nogle vil hjælpe 

Hvorfor ???

Jeg er i uge 37 og bliver sat igang pga. vores lille Alberte er 33% over vægt + jeg har graviditet sykkersyge og et bækken der er gået amok  skal på syghuset i morgen med henblik på at blive sat igang efter samtalen men ved faktisk ik hvordan de vil gøre det ...... jeg er 1 cm åben 

Knusss Linda 

Jeg blev sat igang den 6 nov. med ve drop , da mit vand var gået aftenen før..

Jeg var 40+ 4 .. Og jeg var 1 cm åben ved første undersøgelse .. Håber du kan bruge det til noget ..

Held og lykke

Anmeld

4. januar 2011

B&J

Jeg blev sat igang da mit vand gik den 1 og min dreng kom først den 4 og blev sat igang via stik piller og jeg havde 13 dage til jeg havde termin  og jeg var slet ikke åbnet..

Anmeld

4. januar 2011

lauras*mor*

Jeg fik en stikpille om formiddagen, lå en time med ctg, kom hjem, fik korte men alm styrke veer, blev stoppet om aftenen og gik selv i gang kl 4 om natten

Hvorfor ???

Fordi jeg har en søvnsygdom der gør at jeg skal sove ekstrem meget og hele tiden, må ikke tage min medicin når jeg er gravid, men gerne når jeg ammer.. Jeg lavede ikke andet end at sove, var begyndt at tabe mig fordi jeg ikke spiste men sov.. så egentlig mest for min egen skyld. Men selvfølgelig kun fordi at min datter havde  det godt i maven og kunne tåle at komme ud.. 

Jeg var 39+2 og fødte jo så 39+3

Jeg var kna 2 cm åben og med meget blød livmoderhals (havde haft veer i uge 32 også)

Held og lykke imorgen..

Anmeld

4. januar 2011

Fru Dinesen

Takkk for svar  

Andre der har prøvet det uden vandet var gået ????

Anmeld

4. januar 2011

Karo

Fru Dinesen skriver:

håber nogle vil hjælpe 

Hvorfor ???

Knusss Linda 

Jeg er blevet sat igang ved begge mine fødsler. Begge gange da jeg er gået 14 dage over tid (42+0)

Begge gange blev jeg først sat igang med en stikpille. Første gang satte den gang i veerne, men da jeg efter 24 timer stadig ikke havde udviget mig fik jeg en til. Efter et par timer forsøgte de at tage vandet uden held. Efter 30 timer med veer havde jeg kun åbnet mig 3 cm og fik derfor vedrop. Her tog det kun 40 minutter før jeg var fuldt åbnet og klar til at føde. Ved min anden graviditet var en stikpille nok. Den fik jeg kl. 9, vandet gik kl 14. og jeg fødte kl. 20.09

Begge gange havde jeg ikke åbnet mig ved den første undersøgelse. Jeg havde begge gange en cm livmoderhals tilbage.

Håber det var svar nok, ellers må du endelig spørge igen.

Anmeld

4. januar 2011

Stine Raaholt

blev sat i gang da jeg skulle have min datter - var 14. dage over tid. fik en stikpille og blev sendt hjem, fik at vide, at hvis der ikke skete noget skulle jeg have en stikpille mere dagen efter og hvis der stadig ikke skete noget, så ville jeg få ve-drop - det var selvfølgelig hvis alt virkede ok derinde... - hvis hun dalede i aktivitet eller lignende, så ville de starte ve-drop op tidligere...

ved ikke om det er standard procedure, men har hørt samme metode hos veninder.

jeg gik i gang 3-4 timer efter første stikpille og fødte samme aften... men det er vidst meget individuelt, hvordan man reagerer

rigtig meget held og lykke

mvh Stine

Anmeld

4. januar 2011

tinasmor

håber nogle vil hjælpe 

Hvorfor ???

Knusss Linda 

Jeg blev sat i gang fordi vandet var gået:

vandet gik, jeg ringede til hospitalet, de bad mig komme. Først troede de ikke på det, men da de tjekkede kunne de godt se at alt vandet var gået. Jeg var omkring dagen før min terminsdato. Jeg var slet ikke åben. Så skulle sygeplejesken vurderer om jeg skulle komme tilbage næste dag for at få en pille (til at sætte i gang) Tiden var på det tidspunkt ca 17. Hun kunne ikke rigtig bestemme sig, men besluttede sig til sidst for, at jeg skulle have pillen nu. Så den fik jeg.

Så tog vi hjem, lidt over 20 begyndte jeg at få det dårligt (ondt) og kun 15 min efter gik veerne for alvor i gang. Jeg havde slet ikke nogen overgang (altså med små plukveer) de kom med 3 min. mellemrum og gjorde nas. Efter et par timer ringede min kæreste til sygehuset, med de bad os vente. Omkring midnat ringede han igen fordi jeg havde så mange smerter at han ikke følte han kunne komme i kontakt med mig (jeg kunne dog sagtens høre ham, men havde bare ikke overskud til at snakke eller overholde aftale- som gik ud på, at jeg skulle klemme hans finger når der var en ve så han kunne se tiden mellem dem) men de overlappede bare hinanden så jeg orkede ikke noget.

De lod mig komme kl 24. Håbede jo jeg var vild udspilet efter så mange smerter og i så lang tid (det var jo reelt kun 4 timer, men følte som ti gange så mange)

Kaste lidt op, og så op på briksen. 0 cm udvidetHvad!!! Det kan bare ikke passe. Flere timer gik og et par cm mere åbent. Ej hvor var jeg sur på min krop. Råbte et par gange op efter den epodoral som jeg desperat ville have. Kl 05 kom ridderen på den hvide hest- aka dokteren som skulle ligge den. Åh ve og vel hvor skønt. Frem og tilbage med massere af læger pga hjerterytme fejl hos baby. Tale om akut kejsersnit kl 07.50. Jeg fik 10 min, til selv at presse ellers ville de åbne mig. Jeg pressede alt jeg havde lært, og så kom hun.

Min dejlige lille datter

Anmeld

4. januar 2011

tinasmor

Hov så lige at du bliver sat i gang i morgen. ville lige ønske dig rigtig meget held og lykke og god fødsel. og husk at selv om mange snakker om at det er hårdt at føde ved at blive sat i gang, så er det jo ikke altid sådan.  Jeg synes min fødsel var hård men ingen jeg har jo IKKE prøvet en alm. fødsel så måske den bare er lige så hård bare på en anden måde. Nogle som bliver sat i gang har jo også en god og nem fødsel og føder nærmest som var det en "alm" fødsel, altså som var man ikke sat i gang.

Anmeld

4. januar 2011

PernilleB

Jeg blev sat igang med stikpiller, der blødgøre livmormunden. Det var 10 dage før termin, da jeg ikke kunne holde til det mere med min gigt. Jeg fik afvide det er den mest "ikke virkende" metode, så det var kun derfor de gik med på den, men den virkede på mig, fik en pille fredag eftermiddag, og en lørdag morgen og fik aldrig en 3

der var jeg 3 cm, og så tog de vandet... og bum bum, 17 timer efter var anja kommet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.