Sees. skriver:

FULDSTÆNDIG ENIG!
Jeg har aldrig hørt om bogen - Hvad handler den om, og er den værd at læse?
Jeg nedskriver lige hvad der står på bagsiden:
"Ondskab" af Sophia Evensen
Forestil dig at du vågner op som 28årig og indser at hele dit liv har været én stor løgn. Din familie er ikke dem, du tror, de er. Dit ægteskab er ikke dit eget valg. Dit liv er i hænderne på mennesker, som misbruger og udnytter dig. Den person, du tror du er, er i virkeligheden blevet dikteret dig helt fra din barndom. Din identitet, dine tanker, dine holdninger, din tro. Hele din verden er blevet fordrejet.
Sådan vågnede Sophia Evensen endelig op til realiteterne en dag i august 2005. Hun havde en uge til at forberede sig på at miste alt, hvad hun ejede; karrieren, familien, ægteskabet og endda en lille datter. Med et hjernevasket sind og bagage som den udstedte datter af landets mest kendte, religiøse sektleder, begav hun sig ud på en rejse mod sand frihed. det viste sig at blive en næsten umulig kamp på liv og død i jagten efter det sande jeg.
Sophia Evensens sande historie er en vanvittig beretning om religiøs fanatisme, hjernevask, foruroligende afsløringer, skilsmisse, kærlighed, intriger og en kontroversiel kamp mellem gode og onde kræfter i opgøret mod forbryderen i hendes liv, hendes egen mor, Ruth Evensen. Som leder af frimenigheden Faderhuset, udløste Ruth Evensen en af landets største skandaler ved opkøbet og nedrivningen af den mest omstridte bygning i Danmark, Ungdomshuset Jagtvej 69 i København. Det er en bog om ondskab uden grænser. Ondskab med et eneste formål - at få den totale magt!
Jeg er kun nået til kapitel 9 og har haft den meget længe, et år eller to efterhånden og i begyndelsen er det spændende at læse om Sophias tanker, men på et tidspunkt mistede den mig alligevel - jeg kan ikke sige hvornår men det virker som om der går for meget ond, god, vrøvl ind over den.. så den mister den betydning den måske skulle have haft. Andre kan helt sikkert have en anden oplevelse af den, det skal jeg ikke kunne sige.. men tror kun jeg napper små bidder af den fremover hvis jeg ikke har andet at læse eller give mig til.