Ruth Evensen's sang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2011

Rosa

Rose <3 skriver:

Nu er det jo ikke ALLE børn født i uge 24 der er dybt hjerneskadet resten af livet.

Bla. er der "mortilhasse" herinde, som fødte Hasse i uge 24, og han klare sig ganske udmærket.

(Og hvis man har opholdt sig på NEO, med et ftf. barn er der faktisk rigtig mange solskinshistorier)

Undskyld - det var ikke det jeg mente, men jeg kan godt se at det var det jeg skrev 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

Mira0911

Jeg opgav med det samme at høre den, den skrattede og hakkede helt vildt... Ja så var det jo nærmere støj end det var musik.... 

Anmeld

4. januar 2011

Amso

Rosa skriver:

Der er jo absolut heller ingen garanti for at de billeder faktisk er taget af en abort - det kunne være et hvilket som helst forskningsprojekt fra 70'erne som involverer fostre som kan være døde på helt naturlig vis og derefter er brugt til medicinsk forskning for at redde liv i sidste ende.

Men det skriver hun jo ikke, hun bruger de billeder hun vil, som hun lyster. 

Hun VED at folk vil blive stødt over denne video - og så er hun da ligeglad med hvor billederne kommer fra ja ( det kan vi ikke se jo )  Og den rør folk lige der hvor hun vil have det. Folk kan kalde hende det de vil - allerede ved denne debat har hun fået sat fokus på sit emne. En sejr i sig selv for hendes vedkommende  Folk bliver rasende over disse klip, og billeder, men det eneste hun vil sige ved det er højest sansynligt, at det er danmark de skal være rasende på.. Hun har bare sat fokus på hvad det er som der sker..

Er spændt på at høre om der kommer mere omkring det i TV. interview eller andet med hende de kommende dage eller uger. Har ikke hørt om hende før, så ved ikke hvad hun ellers har præsteret, men hun er vist ikke populær i forvejen kunne jeg læse mig til..

Anmeld

4. januar 2011

Klumpe-dumpe

Rosa skriver:

Undskyld - det var ikke det jeg mente, men jeg kan godt se at det var det jeg skrev 

Det er da helt okay.

Anmeld

4. januar 2011

Rosa

Amso skriver:

Hun VED at folk vil blive stødt over denne video - og så er hun da ligeglad med hvor billederne kommer fra ja ( det kan vi ikke se jo )  Og den rør folk lige der hvor hun vil have det. Folk kan kalde hende det de vil - allerede ved denne debat har hun fået sat fokus på sit emne. En sejr i sig selv for hendes vedkommende  Folk bliver rasende over disse klip, og billeder, men det eneste hun vil sige ved det er højest sansynligt, at det er danmark de skal være rasende på.. Hun har bare sat fokus på hvad det er som der sker..

Er spændt på at høre om der kommer mere omkring det i TV. interview eller andet med hende de kommende dage eller uger. Har ikke hørt om hende før, så ved ikke hvad hun ellers har præsteret, men hun er vist ikke populær i forvejen kunne jeg læse mig til..

Det var hende der med sin sekt-agtige kirke fik ungdomshuset på Jagtvej revet ned - ikke fordi de skulle bruge huset, men fordi "det var deres"... 

Anmeld

4. januar 2011

Hasselnødden

Jeg har aldrig fået en abort eller været i den situation hvor jeg skulle vælge, men er bestemt stadigvæk berørt af den video hun har lavet.

For det må gå direkte i hjertet på dem der har skulle træffe dette valg på et tidspunkt i deres liv og ja, er enig i at abort ikke er en prævention, men derimod en mulighed. Nogen misbruger bare denne. Hvor andre er nødsaget til at vælge graviditeten fra pågrund af omstændigheder ingen altid er herre over.

Jeg syntes det er en grim video, rent følelsesmæssigt. Tænk sig at følge hende i Faderhuset, underlagt hendes regler, love og normer. Forvildede mennesker der har taget plads i det forkerte hjem. Intet godt kan komme ud fra dette tyranni. (imho)

Har I læst bogen "Ondskab" skrevet af hendes datter?

Anmeld

4. januar 2011

Amso

Rosa skriver:

Det var hende der med sin sekt-agtige kirke fik ungdomshuset på Jagtvej revet ned - ikke fordi de skulle bruge huset, men fordi "det var deres"... 

årh det hende..!! Hehe.. Der kan man bare se.. Så er det vist ikke noget at sige til hun ikke er så populær..

Anmeld

4. januar 2011

Low

Sees. skriver:

Præcis - Det er det jeg mener!
Hvis abort ikke var lovligt, så havde vi mange forsømte børn her i landet, som ikke kunne få et værdigt liv. (Ikke hermed sagt at du ikke ville kunne give et barn et værdigt liv)

Abort skal ikke være en prævention, men det skal være en mulighed!

Jeg ved godt hvad du mener . Jeg var også selv klar til at ligge mit fest liv på hylden og jeg er også sikker på jeg ville kunne tage mig at barnet og give det et godt liv MEN jeg blev overtalt fra det . Et eller andet sted er det er det også godt nok MEN jeg fortryder det inderligt og så hjælper denne sang ikke på det

Anmeld

4. januar 2011

Sees

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Jeg har aldrig fået en abort eller været i den situation hvor jeg skulle vælge, men er bestemt stadigvæk berørt af den video hun har lavet.

For det må gå direkte i hjertet på dem der har skulle træffe dette valg på et tidspunkt i deres liv og ja, er enig i at abort ikke er en prævention, men derimod en mulighed. Nogen misbruger bare denne. Hvor andre er nødsaget til at vælge graviditeten fra pågrund af omstændigheder ingen altid er herre over.

Jeg syntes det er en grim video, rent følelsesmæssigt. Tænk sig at følge hende i Faderhuset, underlagt hendes regler, love og normer. Forvildede mennesker der har taget plads i det forkerte hjem. Intet godt kan komme ud fra dette tyranni. (imho)

Har I læst bogen "Ondskab" skrevet af hendes datter?

FULDSTÆNDIG ENIG!

Jeg har aldrig hørt om bogen - Hvad handler den om, og er den værd at læse?

Anmeld

4. januar 2011

Hasselnødden

Sees. skriver:

FULDSTÆNDIG ENIG!

Jeg har aldrig hørt om bogen - Hvad handler den om, og er den værd at læse?

Jeg nedskriver lige hvad der står på bagsiden:

"Ondskab" af Sophia Evensen

Forestil dig at du vågner op som 28årig og indser at hele dit liv har været én stor løgn. Din familie er ikke dem, du tror, de er. Dit ægteskab er ikke dit eget valg. Dit liv er i hænderne på mennesker, som misbruger og udnytter dig. Den person, du tror du er, er i virkeligheden blevet dikteret dig helt fra din barndom. Din identitet, dine tanker, dine holdninger, din tro. Hele din verden er blevet fordrejet.

Sådan vågnede Sophia Evensen endelig op til realiteterne en dag i august 2005. Hun havde en uge til at forberede sig på at miste alt, hvad hun ejede; karrieren, familien, ægteskabet og endda en lille datter. Med et hjernevasket sind og bagage som den udstedte datter af landets mest kendte, religiøse sektleder, begav hun sig ud på en rejse mod sand frihed. det viste sig at blive en næsten umulig kamp på liv og død i jagten efter det sande jeg.

Sophia Evensens sande historie er en vanvittig beretning om religiøs fanatisme, hjernevask, foruroligende afsløringer, skilsmisse, kærlighed, intriger og en kontroversiel kamp mellem gode og onde kræfter i opgøret mod forbryderen i hendes liv, hendes egen mor, Ruth Evensen. Som leder af frimenigheden Faderhuset, udløste Ruth Evensen en af landets største skandaler ved opkøbet og nedrivningen af den mest omstridte bygning i Danmark, Ungdomshuset Jagtvej 69 i København. Det er en bog om ondskab uden grænser. Ondskab med et eneste formål - at få den totale magt!

Jeg er kun nået til kapitel 9 og har haft den meget længe, et år eller to efterhånden og i begyndelsen er det spændende at læse om Sophias tanker, men på et tidspunkt mistede den mig alligevel - jeg kan ikke sige hvornår men det virker som om der går for meget ond, god, vrøvl ind over den.. så den mister den betydning den måske skulle have haft. Andre kan helt sikkert have en anden oplevelse af den, det skal jeg ikke kunne sige.. men tror kun jeg napper små bidder af den fremover hvis jeg ikke har andet at læse eller give mig til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.