den skide jul

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.748 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. september 2008

Anonym trådstarter

Sagen er den at julen jo nærmere sig med hastige skridt, og i år er det første gang jeg ikke skal have mit barn juleaften.

Havde ellers aftalt med min mor og nogle andre voksne at vi skulle holde jul sammen for jeg føler ikke jeg kan overskue at skulle fejre julen sammen med en masse børn og ikke have mit barn. Min bror og hans fam +(hele hans sviger fam, og det hav af børn der kommer). Ydremere er jeg kun inviteret med af pligt, og ikke fordi de har lyst til at se mig. Så nu er jeg blevet uvenner med min mor over at jeg ikke kommer med der.
Men ved at det vil blive et helvede for mig at komme igennem aften, når ungerne render rundt om mig samtidig med savnet af mit eget barn, viden om at jeg i bund og grund kun er inviteret af pligt.

Er jeg helt galt på den når jeg har meldt fra og har sagtat jeg så hellere vil sidde alene - eller ?

Håber at i vil kunne give mig nogle svar

Ked af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2008

twinboys

Åhhh ingen skal da sidde alene i julen... Det er da der hele familien er samlet og alle nyder de gode stunder...

Jeg kunne ikke forstille mig at jeg skulle sidde selv eller mine kærste mennesker...

Forstår da godt at det kan være hårdt ikke at have sit barn i julen og skal se og høre andre børn... Men du har jo selv været med til at bestemme at i på skift skal have barnet og det er jo også bedst for alle parter...

Men op med snuden og vend dig til at livet skal gå videre og du ikke altid kan styrre uden om alle de andre lækre unger der findes på din "vej"..

Og så glæd dig over at det er din tur næste år...

Majbritt(H)

Anmeld

10. september 2008

A.

Anonym skriver:

Sagen er den at julen jo nærmere sig med hastige skridt, og i år er det første gang jeg ikke skal have mit barn juleaften.

Havde ellers aftalt med min mor og nogle andre voksne at vi skulle holde jul sammen for jeg føler ikke jeg kan overskue at skulle fejre julen sammen med en masse børn og ikke have mit barn. Min bror og hans fam +(hele hans sviger fam, og det hav af børn der kommer). Ydremere er jeg kun inviteret med af pligt, og ikke fordi de har lyst til at se mig. Så nu er jeg blevet uvenner med min mor over at jeg ikke kommer med der.
Men ved at det vil blive et helvede for mig at komme igennem aften, når ungerne render rundt om mig samtidig med savnet af mit eget barn, viden om at jeg i bund og grund kun er inviteret af pligt.

Er jeg helt galt på den når jeg har meldt fra og har sagtat jeg så hellere vil sidde alene - eller ?

Ked af det

det er jo kun din beslutning om du vil med eller ej ..kan godt forstår at deter hård holde jul udendit barn...
hvorfor tror du at du er inviteret af pligt??

Anmeld

10. september 2008

Balderson

"Du har jo selv været med til at bestemme at i på skift skal have barnet og det er jo også bedst for alle parter...

Men op med snuden og vend dig til at livet skal gå videre og du ikke altid kan styrre uden om alle de andre lækre unger der findes på din "vej"..

Og så glæd dig over at det er din tur næste år..."

Det kan ikke sige bedre Majbritt... Jeg er helt enig...

Anmeld

10. september 2008

twinboys

Balderson skriver:

"Du har jo selv været med til at bestemme at i på skift skal have barnet og det er jo også bedst for alle parter...

Og så glæd dig over at det er din tur næste år..."

Det kan ikke sige bedre Majbritt... Jeg er helt enig...

Smiler...:)

Anmeld

10. september 2008

Nadi

Jeg synes det helt klart er dit egent valg, og hvis du har det bedst med at sidde alene og hygge dig så er det dét du skal gøre. Men du skal nok bare være helt afklaret med hvad det vil sige så du ikke pludselig føler dig ensom og ked af det.

Og jeg kan sagtens forstå dig, jeg tror godt jeg kunne finde på det samme, hvis ikke jeg havde lyst eller behov for at være sammen med andre. For man kunne jo måske godt spørge et hold venner eller nogle veninder om de havde lyst til at lave noget, hvis de er i samme situation eller ikke rigtig har noget familie at være sammen med.

Op med humøret og glæd dig til at få dit barn hjem igen :D

-Nadia

Anmeld

10. september 2008

Anonym trådstarter

Der hvor jeg er inviteret med til jul er langt ude i min svigerindes familie. Og derfor har jeg ikke lyst til at sidde med et pokerfjæs på, og lade som om det er verdens bedste aften, hos folk som jeg faktisk ikke kender.

Fik af vide af min mor at de havde inviteret mig med fordi jeg da ikke skulle være alene. Men jeg er skuffet over at min mor har brudt sin aftale om at vi bare skulle være os, da hun ved hvor svært det er for mig - jeg ville meget gerne sidde og hygge med min storebror og svigerinde og deres 4 børn. Men det kan bare ikke lade sig gøre - desværre.

Jeg vil da også undersøge om der er mange andre muligheder for at holde jul sammen med andre voksne og som en af de andre forslog evt i en hjælpeorg. Men hvis alternativet er at skulle være sammen med dem som jeg pt er inviteret hjem til, så ville jeg vælge at sidde alene på nuværende tidspunkt.

Håber det giver en forklaring på hvorfor jeg er ked.

Anmeld

10. september 2008

Anne

Anonym skriver:

Der hvor jeg er inviteret med til jul er langt ude i min svigerindes familie. Og derfor har jeg ikke lyst til at sidde med et pokerfjæs på, og lade som om det er verdens bedste aften, hos folk som jeg faktisk ikke kender.

Fik af vide af min mor at de havde inviteret mig med fordi jeg da ikke skulle være alene. Men jeg er skuffet over at min mor har brudt sin aftale om at vi bare skulle være os, da hun ved hvor svært det er for mig - jeg ville meget gerne sidde og hygge med min storebror og svigerinde og deres 4 børn. Men det kan bare ikke lade sig gøre - desværre.

Jeg vil da også undersøge om der er mange andre muligheder for at holde jul sammen med andre voksne og som en af de andre forslog evt i en hjælpeorg. Men hvis alternativet er at skulle være sammen med dem som jeg pt er inviteret hjem til, så ville jeg vælge at sidde alene på nuværende tidspunkt.

Hejsa
Jeg synes de andre er lidt hårde ved dig, for ja du har selv valgt at dele ungerne jul/nytår, men faktisk er det jo også ens pligt at børnene oplever at holde jul emd begge sine forældre. Hvis jeg skulle vælge, så holder min søn altid jul hos mig, men sådan er det ikke.

Min søn har altid holdt jul med mig, fordi vi i de tre første år inviterede hans far med til jul, selv om vi ikke var sammen. Da han selv fik en kæreste stoppede det ret naturligt, og så måtte vi til at deles. jeg havde den vildeste mavepine over at skulle undvære Rasmus netop den aften, som rigtig mange i deres hoveder har gjrot til en af de hyggeligste på året.

Men men men vi holdt jul d. 23 med mine brødre, min farmor (Olde) og mine forældre og det var smadder hyggeligt. Faktisk meget bedre end den seneste jul, hvor vi juleaften var fem børn under fem år og 20 voksne. Det år jeg ikke havde Rasmus var en af de bedste juleaftener i mit liv. Jeg havde gjort det til sådan ngoet forfærdentligt oppe i mit hoved, men faktisk var det ritig hyggeligt at kunne spise middagen i fred og samtidig tale med min familie. Vi var bare mine forældre og to brødre. Naturligvis var det underligt, at han ikke var der, men slet slet ikke så slemt, som jeg havde frygtet. Jeg vil langt hellere undvære ham i julen end på hans fødselsdag.

Håber du kan bruge min erfaring til noget og husk på, at det er ÉN dag ud af et helt år.

Hvad siger din mor, hvis du konfronterer hende med din skuffelse?

KH
Anne

Anmeld

19. september 2008

H+S Skjolgborg.

Anonym skriver:

Ked af det

nej det er du ikke tro mig lige meget om du er sammen med din familie med eller uden børn ville du savne dit barn..
Jeg holdt jul uden min datter sidste år og jeg var ikke med på af skulle til min kærestes familie med masse af børn mennesker osv men hved du hva du hva det var sku en glæde tro jeg ville have sidde og hænge med mulden hele aften alene..
Hvis jeg var dig ville jeg tag med ++++ aften gå meget hurtigter hvis du prøver af være glad leg med børne snakke prøv af hygge dig...
ind af sidde alene...
Jeg have ingen af mine to børn dog kom trisheden af og til men tænkte så jubii har dem nytår + har dem jul næste år..(her i år min tur med julen)...
Syntes du skal tag med og hygge med din familie..
Knus fra henriette

Anmeld

19. september 2008

H+S Skjolgborg.

Anne skriver:

Anonym skriver:

Hejsa
Jeg synes de andre er lidt hårde ved dig, for ja du har selv valgt at dele ungerne jul/nytår, men faktisk er det jo også ens pligt at børnene oplever at holde jul emd begge sine forældre. Hvis jeg skulle vælge, så holder min søn altid jul hos mig, men sådan er det ikke.

Min søn har altid holdt jul med mig, fordi vi i de tre første år inviterede hans far med til jul, selv om vi ikke var sammen. Da han selv fik en kæreste stoppede det ret naturligt, og så måtte vi til at deles. jeg havde den vildeste mavepine over at skulle undvære Rasmus netop den aften, som rigtig mange i deres hoveder har gjrot til en af de hyggeligste på året.

Men men men vi holdt jul d. 23 med mine brødre, min farmor (Olde) og mine forældre og det var smadder hyggeligt. Faktisk meget bedre end den seneste jul, hvor vi juleaften var fem børn under fem år og 20 voksne. Det år jeg ikke havde Rasmus var en af de bedste juleaftener i mit liv. Jeg havde gjort det til sådan ngoet forfærdentligt oppe i mit hoved, men faktisk var det ritig hyggeligt at kunne spise middagen i fred og samtidig tale med min familie. Vi var bare mine forældre og to brødre. Naturligvis var det underligt, at han ikke var der, men slet slet ikke så slemt, som jeg havde frygtet. Jeg vil langt hellere undvære ham i julen end på hans fødselsdag.

Håber du kan bruge min erfaring til noget og husk på, at det er ÉN dag ud af et helt år.

Hvad siger din mor, hvis du konfronterer hende med din skuffelse?

KH
Anne

lige mine ord også..tro også det var slemt men endlig ret hyggeligt.. og kunne ædeeeeeeeeeeeeeee ja og drikke lidt*GH*...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.