Hjælp halsbrand...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.690 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

Tystys14

Ja som overskriften siger så lider jeg utroligt meget af halsbrand, og det ender tit med det er så slemt at jeg skal ... ikke så fedt, og jeg er ved at dø for at få det til at stoppe... min Jm sagde jeg skulle spise smuttede mandler, men det hjælper altså slet ikke... så har jeg prøvet med Cultura men det hjælper kun i meget kort tid... nogle der har et råd til hvad jeg kan gøre for at få det til at holde op? Er nu i 32+4 så der er lang tid endnu hvor jeg kan ende med at lide under det.

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

Valle81

Cho skriver:

Ja som overskriften siger så lider jeg utroligt meget af halsbrand, og det ender tit med det er så slemt at jeg skal ... ikke så fedt, og jeg er ved at dø for at få det til at stoppe... min Jm sagde jeg skulle spise smuttede mandler, men det hjælper altså slet ikke... så har jeg prøvet med Cultura men det hjælper kun i meget kort tid... nogle der har et råd til hvad jeg kan gøre for at få det til at holde op? Er nu i 32+4 så der er lang tid endnu hvor jeg kan ende med at lide under det.

På forhånd tak

Jeg havde selv held med at drikek en halv liter mathilde kakao inden jeg gik i seng, ellers kan du købe naturmedicin piller mod halsbrand i Matas ( en grøngul pakke - kan ikke huske hvad de hedder - noget med F mener jeg) Ellers ved jeg at nogle bruger Balancid>0(

Anmeld

4. januar 2011

Tystys14

Valle81 skriver:

Jeg havde selv held med at drikek en halv liter mathilde kakao inden jeg gik i seng, ellers kan du købe naturmedicin piller mod halsbrand i Matas ( en grøngul pakke - kan ikke huske hvad de hedder - noget med F mener jeg) Ellers ved jeg at nogle bruger Balancid>0(

Tusind tak  det skal prøves, hvis en cacao kan klare det er det det værd ellers må jeg jo gå på apoteket.  tusind tak.

Anmeld

4. januar 2011

Valle81

Cho skriver:

Tusind tak  det skal prøves, hvis en cacao kan klare det er det det værd ellers må jeg jo gå på apoteket.  tusind tak.

Det var så lidt:0)

Håber det hjælper:0)

Knus Christina

Anmeld

4. januar 2011

Muhmi

Lægen udskrev nogle tyggetab. til mig... Men de er godt nok klamme at tygge på og jeg synes slet ikke de hjælper... Jeg plejer at drikke en tår mælk når det er værst, så går det væk i et kvarters tid ca. men har ikke selv nogen kur, så følger med, hvis det er iorden hehe...

Skal hilses at siges at grunden til jeg døjer med halsbrand allerede (26+2) er fordi jeg i forvejen producerer alt for meget mavesyre... Så det har stået på i godt en måned nu... Alle kure er derfor meget velkomne...

Anmeld

4. januar 2011

SussieThyssen

Cho skriver:

På forhånd tak

Har du købt syreneutraliserende på apoteket?
Derudover hjælper det at drikke kamillete, og for nogle at spise æbler eller pærer, drikke danskvand uden citrus og holde sig fra krydrede og olieholdige ting.
Jeg har selv lidt ganske forfærdeligt af halsbrand med mine 3, men de nævnte ting hjalp altså mig.
Men tror det er meget forskelligt fra gravid til gravid.
Prøv dig frem, der er ikke meget andet at gøre.
Jeg ved ikke om man kan få Alminox mere, men de hjalp mig kolosalt.
Jeg lå på det nærmeste i blød i dem
Det eneste jeg kan trøste dig med, at så snart bebsen er ude, forsvinder det som dug for solen

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. januar 2011

Mor Christa

Heej. Åh hvor er jegked af at høre at du lider af halsbrand! det gjorde jeg ogs helt vildt sindssygt!
MEN !!! For mig fandtes der et wonder-middel  Alminox - min JM sagde det var helt OK at spise. Det er tyggetabeletter man kan købe på aboteket og også i håndkøb i forskellige brugser osv. De smager ikke ulækkert eller noget ligesom de mange andre tyggetabeletter jeg prøvede da jeg døjede med halsbrand. !!
Go for it.

Anmeld

4. januar 2011

Tystys14

TUSIND TAK alle sammen  nu har jeg nogle ting at prøve mig frem med.  Det er bare ikke sjovt at lide under.

Anmeld

4. januar 2011

Molly8

Jeg sværger også til kakaomælken  Nu ser det dog ud til, at halsbranden er forsvundet igen efter en månedstid. Var ellers bange for, at det ville vare reste af graviditeten..

Kh Molly

Anmeld

4. januar 2011

Tanja84

Ååååhhhh føler med dig. Led selv af rigtig slem halsbrand de sidste 2 mdr. i min graviditet. Men kakaomælk og vanilieis, virkede rigtig godt på mig - og altid godt med en god undskyldning for at proppe sig med de to ting

Ligeledes hjalp det at ligge lidt højt med hovedet, og på venstre side når jeg skulle sove (mit kom ofte når jeg skulle i seng).

Følte mig lidt som en sammenklappet klumpfisk når jeg skulle i seng. Hovedet højt, benene højt (grundet vand i benene), også ellers pakket med diverse puder i lænd og under maven. Bedst som man havde brugt et kvarter på at ligge sig til rette, ja så skulle man tisse.... også var det ellers forfra

Håber du kan bruge nogen af alle de midler vi er kommet med, og nyde resten af graviditeten uden halsbrand 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.