Vandafgang - hoved ikke fast spm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2011

oerbaek

Marco2 skriver:

Ja, det var heldigt at det var i sengen. Som Anne skriver kan jeg da pludselig forestille mig mange pinlige scenarier 

AG

Altså jeg havde også mange forestillinger om at jeg stod midt i føtex og vandet så gik og så kunne man bare ligge der... det kunne være temmelig pinligt så var glad for at det var midt om natten og jeg lå i min seng

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

Mettemus

mimse skriver:

Hejsa

I dette tilfælde skal du ligge dig ned med det samme. Årsagen er, at hvis barnets hoved ikke sidder fast, er der risiko for, at navlestrengen kan blive klemt, når vandet fosser ud - og den dermed kan komme i klemme mellem barnets hoved og dit bækken. Så smid dig, hvor du end er... :-) Håber selvfølgelig ikke, det bliver nødvendigt for dig.

Mh. Mie :-)

Lige præcis - så prøv ikke at vær tapper eller udramatisk

Anmeld

4. januar 2011

DK

Hej AG!

Bimmerens hoved sidder heller ikke fast (eller det gjorde det ikke ved sidste JDM-besøg i alt fald). Men min JDM sagde at da hans hoved nu var så langt nede i bækkenet så behøvede jeg ikke længere smide mig på gulvet hvis vandet gik! Altså, så selv om det ikke stod fast, så ville der ikke være plads til at navlestrengen kunne komme forbi.Hun kaldte det hoved/bækken stilling.

Jeg havde ellers også fået at vide at jeg skulle smide mig straks, ved forrige JDM/læge besøg!

Men jeg tror at næste gang du skal til JDM vil hun tjekke igen, og så kan du jo spørge om det stadig er nødvendigt at smide dig!

Anmeld

4. januar 2011

Diana...

mimse skriver:

Hejsa

I dette tilfælde skal du ligge dig ned med det samme. Årsagen er, at hvis barnets hoved ikke sidder fast, er der risiko for, at navlestrengen kan blive klemt, når vandet fosser ud - og den dermed kan komme i klemme mellem barnets hoved og dit bækken. Så smid dig, hvor du end er... :-) Håber selvfølgelig ikke, det bliver nødvendigt for dig.

Mh. Mie :-)

Jep præcis det er også hvad vores jdm forklaret til dem i min gruppe hvis hoved ikke stod fast. 

Dog kan de være så langt nede at det vidst ikke har den store betydning så vidt jeg forstod. 

Anmeld

4. januar 2011

Diana...

piadas skriver:

ARRGH, sådan noget må du ikke skrive! Jeg troede dit vand, var gået!!

Jeg ved det faktisk ikke, men har tænkt det samme...jeg ville da være træt af at ligge på gulvet i Rema, hvis det gik lige der!

Så jeg ser lige med, hvis der er nogen, der ved det!

Jeg skal til jdm. på torsdag, så spørger jeg lige der...

He he ja jeg troet også lige at vandet var gået. 

Anmeld

4. januar 2011

AnneBJ

Hvordan tjekker JDM det i grunden? Ved vaginal undersøgelse, eller kan hun mærke det udenpå?

Anmeld

4. januar 2011

Marco2

AnneBJ skriver:

Hvordan tjekker JDM det i grunden? Ved vaginal undersøgelse, eller kan hun mærke det udenpå?

Det foregår udenpå.

Tager fat om barnets hoved/skuldre og rykker lidt med det, og mærker på den måde om hun kan rokke hovedet. Og kan hun det står barnet ikke fast …

So don't worry

AG

Anmeld

4. januar 2011

AnneBJ

Hehe nu er GU'er jo ikke sjove, men har indstillet mig på at jeg må lægge krop til nogle stykker under graviditeten og det er indtil videre kun blevet til én

Tror du også hun kan mærke det, når moderkagen ligger ud mod maveskindet? Jeg kan intet mærke selv, altså hvad der er op og ned, heller ikke selvom han sparker mig så hårdt at det gør ondt. Har ingen fornemmelse af, hvor "resten af ham" er henne, men er jo godt klar over det er foden der sparker mig... Måske er det bare rutinen jeg mangler

Marco2 skriver:

Det foregår udenpå.

Tager fat om barnets hoved/skuldre og rykker lidt med det, og mærker på den måde om hun kan rokke hovedet. Og kan hun det står barnet ikke fast …

So don't worry

AG

Anmeld

4. januar 2011

Marco2

AnneBJ skriver:

Tror du også hun kan mærke det, når moderkagen ligger ud mod maveskindet?

Ja, det kan hun. Med Emily lå moderkagen også ud mod maveskindet men JM kunne sagtens mærke det alligevel.

Som 1. gangs står de gerne fast noget før. Når jeg skal til JM den 17. skal min gerne stå fast. Men har læs mig frem til at 2. gangs fødende godt kan opleve at barnet står fast helt op til fødslen.

AG

Anmeld

4. januar 2011

AnneBJ

Marco2 skriver:

Ja, det kan hun. Med Emily lå moderkagen også ud mod maveskindet men JM kunne sagtens mærke det alligevel.

Som 1. gangs står de gerne fast noget før. Når jeg skal til JM den 17. skal min gerne stå fast. Men har læs mig frem til at 2. gangs fødende godt kan opleve at barnet står fast helt op til fødslen.

AG

Fedt! (er jo ikke fordi det er rart at blive undersøgt vaginalt, så super at slippe for det - lige med det  formål for øje i hvert fald)

Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.