Vandafgang - hoved ikke fast spm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.866 visninger
20 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

Marco2

Kom her til morgen til at tænke over det med vandafgang og hovedet ikke står fast.

Det gør "barn nr. 2 "s hoved ikke, så JM sagde at hvis min fødsel gik igang skulle jeg ligge mig ned, ringe til fg og de ville arrangere liggende transport. Men den har I sikkert hørt mange gange.

Mit spm er så er det jeg kommer til at tænke om det skal være "omgående"? Altså som at hvis jeg er ude at handle eller fx i bad skal jeg så ligge mig ned asap? Eller må jeg fx godt køre hjem hvis der ikke er langt eller gå op i soveværelset og få tøj på hvis jeg er i bad?

Eller skal jeg i bedste actionstil kaste mig ned på gulvet?  (ironi kan være anvendt)

Ag - åbenbart tænkende fra morgenstunden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

piadas

Marco2 skriver:

Kom her til morgen til at tænke over det med vandafgang og hovedet ikke står fast.

Det gør "barn nr. 2 "s hoved ikke, så JM sagde at hvis min fødsel gik igang skulle jeg ligge mig ned, ringe til fg og de ville arrangere liggende transport. Men den har I sikkert hørt mange gange.

Mit spm er så er det jeg kommer til at tænke om det skal være "omgående"? Altså som at hvis jeg er ude at handle eller fx i bad skal jeg så ligge mig ned asap? Eller må jeg fx godt køre hjem hvis der ikke er langt eller gå op i soveværelset og få tøj på hvis jeg er i bad?

Eller skal jeg i bedste actionstil kaste mig ned på gulvet?  (ironi kan være anvendt)

ARRGH, sådan noget må du ikke skrive! Jeg troede dit vand, var gået!!

Jeg ved det faktisk ikke, men har tænkt det samme...jeg ville da være træt af at ligge på gulvet i Rema, hvis det gik lige der!

Så jeg ser lige med, hvis der er nogen, der ved det!

Jeg skal til jdm. på torsdag, så spørger jeg lige der...

Anmeld

4. januar 2011

mimse

Hejsa

I dette tilfælde skal du ligge dig ned med det samme. Årsagen er, at hvis barnets hoved ikke sidder fast, er der risiko for, at navlestrengen kan blive klemt, når vandet fosser ud - og den dermed kan komme i klemme mellem barnets hoved og dit bækken. Så smid dig, hvor du end er... :-) Håber selvfølgelig ikke, det bliver nødvendigt for dig.

Mh. Mie :-)

Anmeld

4. januar 2011

karina pigen

Marco2 skriver:

jeg skal til jordmor idag, og han har ik sat sig fast heller så jeg kan lige stille spørgsmålet og vende tilbage,.. thihiii

1 dag til termin...

Anmeld

4. januar 2011

Multebær

mimse skriver:

Hejsa

I dette tilfælde skal du ligge dig ned med det samme. Årsagen er, at hvis barnets hoved ikke sidder fast, er der risiko for, at navlestrengen kan blive klemt, når vandet fosser ud - og den dermed kan komme i klemme mellem barnets hoved og dit bækken. Så smid dig, hvor du end er... :-) Håber selvfølgelig ikke, det bliver nødvendigt for dig.

Mh. Mie :-)

vildt. Det anede jeg ikke.

Anmeld

4. januar 2011

AnneBJ

Multebær skriver:

vildt. Det anede jeg ikke.

Jeg havde hørt noget om det, men ikke at det skulle være så "actionpræget"... det kan give mange sjove billeder i hovedet, og jeg kan finde på mange steder jeg ikk kunne tænke mig at være når vandet går...

Anmeld

4. januar 2011

oerbaek

Ved min 1 garviditet sad hovedet heller ikke fast og jeg skulle ligge mig ned lige der hvor jeg var hvis vandet gik

Heldigvis lå jeg i min seng da vandet gik så jeg ringede til fødegangen og de sendte en ambulance

Anmeld

4. januar 2011

Marco2

karina pigen skriver:

jeg skal til jordmor idag, og han har ik sat sig fast heller så jeg kan lige stille spørgsmålet og vende tilbage,.. thihiii

1 dag til termin...

Fanks! 

For mener min JM sagde at det var hvis der kom veer efter vandafgang at man så skulle være påpasselig for ikke at få navlestrengen klemt.

Men synes også det virker så voldsomt at kaste sig ned hvis man er nede at handle. Eller ligge der splitter-ravende-kong-Hans i brusekabinen når Falck kommer... 

Men min anden fødsel startede jo bare med veer, så forventer ikke vandafgang. Kom bare lige til at tænke over det 

AG

Anmeld

4. januar 2011

Marco2

AnneBJ skriver:

Jeg havde hørt noget om det, men ikke at det skulle være så "actionpræget"... det kan give mange sjove billeder i hovedet, og jeg kan finde på mange steder jeg ikk kunne tænke mig at være når vandet går...

Ja. lige netop 

Anmeld

4. januar 2011

Marco2

oerbaek skriver:

Ved min 1 garviditet sad hovedet heller ikke fast og jeg skulle ligge mig ned lige der hvor jeg var hvis vandet gik

Heldigvis lå jeg i min seng da vandet gik så jeg ringede til fødegangen og de sendte en ambulance

Ja, det var heldigt at det var i sengen. Som Anne skriver kan jeg da pludselig forestille mig mange pinlige scenarier 

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.