Hvordan er det nu med befugtningen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.681 visninger
15 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

Anonym trådstarter

Ja, jeg har så været så uheldig at jeg hele to gange på en uge, har været ude for at kondomet forsvandt op i mig, og der gik lidt tid før det kom ud igen (af sig selv, kunne ikke selv få fat i det), næsten tom.

Så jeg har et spørgsmål når min ægløsningstidspunkt er omkring de 3 jan. (tror jeg), hvornår er det så mest sandsynlig at befrugtningen (hvis det skulle være sket) kunne have fundet sted?, før ægget frigjorde sig, eller kort efter og er der overhovedet en risiko for at jeg kunne være gravid? Jeg kan simpelthen ikke huske det, og vi var sammen både natten til den 1. jan og igen her den 3. jan, hvilket ifølge mine beregninger ikke var så hensigtmæssigt når vi nu beskyttede os mod netop det at få et barn mere. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

Frk.S

Hvis du har haft ægløsning omkring d. 3. januar, og i både har været "ubeskyttet" d. 1. jan. og d. 3. jan, så er der da en sandsynlighed for at du er blevet gravid. 

Måske skal din kæreste bruge nogle lidt mindre kondomer?

Anmeld

4. januar 2011

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Hvis du har haft ægløsning omkring d. 3. januar, og i både har været "ubeskyttet" d. 1. jan. og d. 3. jan, så er der da en sandsynlighed for at du er blevet gravid. 

Måske skal din kæreste bruge nogle lidt mindre kondomer?

Hehe.. det er jo først når han er kommet problemet er opstået. 

Men tak for svaret

Anmeld

4. januar 2011

LotteN

ned på apoteket og køb en fortrydelsespiller, så er du på den sikre side i hvert fald

Anmeld

4. januar 2011

oo

ajajaj, det lyder da ikke særlig rart at kondomet bare forsvinder op i dig  han skal da holde fast om roden på tisseren + kondom når han trækker sig ud!!

men ja, jeg ville også rende ned og få en fortrydelsespille, så er den skid da slået

Anmeld

4. januar 2011

Maalene

Anonym skriver:

Ja, jeg har så været så uheldig at jeg hele to gange på en uge, har været ude for at kondomet forsvandt op i mig, og der gik lidt tid før det kom ud igen (af sig selv, kunne ikke selv få fat i det), næsten tom.

Så jeg har et spørgsmål når min ægløsningstidspunkt er omkring de 3 jan. (tror jeg), hvornår er det så mest sandsynlig at befrugtningen (hvis det skulle være sket) kunne have fundet sted?, før ægget frigjorde sig, eller kort efter og er der overhovedet en risiko for at jeg kunne være gravid? Jeg kan simpelthen ikke huske det, og vi var sammen både natten til den 1. jan og igen her den 3. jan, hvilket ifølge mine beregninger ikke var så hensigtmæssigt når vi nu beskyttede os mod netop det at få et barn mere. 

Mener en fortrydelsespille skal tages senest 48 timer efter "uheldet", så måske det er for sent med det?

Men vil også sige, at der er en rimelig god chance for, at du kan være blevet gravid, da sædet kan overleve op til 5 dage oppe i dig...

Er det helt skidt, hvis du er blevet gravid?

Håber på det bedste for jer

Anmeld

4. januar 2011

Kløver

Anonym skriver:

der er jo altid risiko, selv under menstruation kan man ikke være 100 % sikker hvis man har ubesjyttet sex, så hvis din mens udebliver ville jeg tage en test

Anmeld

4. januar 2011

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

der er jo altid risiko, selv under menstruation kan man ikke være 100 % sikker hvis man har ubesjyttet sex, så hvis din mens udebliver ville jeg tage en test

Jeg tror jeg tager en uanset hvad om 14 dages tid, havde min mens de første to mdr. med den første. 

Anmeld

4. januar 2011

Anonym trådstarter

LotteN skriver:

ned på apoteket og køb en fortrydelsespiller, så er du på den sikre side i hvert fald

Jeg har det ikke godt med fortrydelsespiller grundet noget fra min fortid, så vil helst undgå den for alt i verden. 

Anmeld

4. januar 2011

Anonym trådstarter

Maalene skriver:

Mener en fortrydelsespille skal tages senest 48 timer efter "uheldet", så måske det er for sent med det?

Men vil også sige, at der er en rimelig god chance for, at du kan være blevet gravid, da sædet kan overleve op til 5 dage oppe i dig...

Er det helt skidt, hvis du er blevet gravid?

Håber på det bedste for jer

Ja, det var sådan noget som de tal jeg ikke kunne huske noget om. Det ville ikke være særlig smart lige nu, men jeg kan heller ikke få en abort, så vi er lidt splittede på det spørgsmål desværre. Nu ser vi hvad der sker om 14 dages tid og så må vi tage den derfra. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.