Tager I jobbet med hjem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

700 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. september 2008

linemus

Jeg kom til at tænke på det i dag, mens jeg skrællede kartofler, for jeg stod selv og tænkte og tænkte og vendte og drejede dagens oplevelser. Lige nu studerer jeg jo og føler aldrig jeg har rigtig fri, for har jeg nogle ledige timer om aftenen f.eks. så ved jeg hvad de skal bruges til. Jeg glæder mig sådan til at blive færdig med skolen og komme ud og få et arbejde, hvor jeg har fri, når jeg tager hjem og ikke har det evige pres på mine skuldre.

Så hvordan har I det, når I får fri? Lægger I alle tanker og problemer på dørtærsklen og tager glade og frie hjem til lillefar?

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2008

bette

jeg stopper iik med at tænke før jeg bobler i min seng:$

Anmeld

9. september 2008

Marco2

Det gør jeg nu.

Før jeg fik Emily følte jeg at jeg arbejdede 24-7. Det første jeg gjorde om morgenen var at tænde PC for at tjekke mails og det var det sidste jeg gjorde inden jeg gik i seng. Kunne godt have mailkorrespondance med en kunde ved 22-tiden en fredag aften :(

Den dag jeg skulle føde Em, sad jeg og arbejdede mellem veerne.... men da jeg til sidst have kraftige veer (viste sig senere at jeg der var 3 cm åben) lukkede jeg compen for at koncentrere mig om den forestående fødsel.

Men det er totalt ændret nu. Nu VIL jeg have fri, når jeg har fri. Så jeg lægger tankerne på bordet nede på kontoret før jeg går ud af døren, for så at hellige min opmærksomhed mod min lille trold.

Har været der hvor man knokler min 10 timer om dagen, og det VIL jeg ikke mere. Og det bør heller ikke være nødvendigt.

Så her holder jeg fri når jeg har fri!

AG

Anmeld

10. september 2008

Lise

Naaaa...tjaaa....joooo... jeg arbejder jo fuld tid og studerer cand.merc.aud deltid, så jeg har vel aldrig rigtigt fri.. Jeg forsøger virkelig at give Simon max opmærksomhed fra jeg kommer hjem fra work til han bobler kl 20, og hvis energien er der, så finder jeg bøgerne frem og læser til jeg falder i søvn derefter...

Lise - halvfuld og bagud i pensum

Anmeld

10. september 2008

Loggidut

Naaaaa ikke helt, og dog.

altså Spæncom er sådan et sted man lever med, også i hverdagen især når man bygger om!
der er altid et eller andet beslag en smed skal lave for en, eller et stykke træ man kan få på spændet, eller en maskine man kan låne eller noget cement man kan købe der i gennem, altså et rigtigt fuskersted...så her har både Michael og jeg levet side om side med arbejdspladsen konstant!

normalt plejer vi jo at sætte os ned og få snakket om hvad der er sket på jobbet, over en kop kaffe...og når det er drøftet, nævner vi det egentlig ikke rigtigt mere.

men ligge tingene på hylde kan vi ikke, Michaels kolegaer kommerher jævnt tit, og mine kollegaer er da også dukket op et par gange, mest for enten at smide nogle ting af vi skulle bruge, eller hente nogle ting vi havde lånt, som de så skulle låne...

så mit svar er nok mest nej...jeg kobler ikke helt fra!

dahm, et rodet indlæg!

Anmeld

10. september 2008

Susan1978

Ja jeg gør meget.

Nogle dage er jeg desværre nødt til at arbejde over som fx i mandags hvor jeg arbejdede fra 20 til 23, bare for at have en chance for at følge med i bunkerne..

og det sker desværre lidt for tit..

så ja jeg har tit mit arbejde med hjem.

Susan

Anmeld

10. september 2008

Plysbjørnen

Nej det ved den søde grød jeg ikke gør, det eneste jeg skal huske at få med hjem fra arbejde er min hjerne, som hænger ude i garderoben fra jeg kommer til jeg går... Mit arbejde er så kedeligt at man end ikke behøver hjerne...

Betina

Anmeld

10. september 2008

Anja

Ja, det gør jeg - når jeg ellers arbejde :)) !

Synes det er helt umuligt at lægge mit job fra mig når jeg tager hjem. For det første har jeg ofte lidt forberedelse og dernæst er der også børn man ikke helt kan slippe - ofte fordi de har problemer i hjemmet ....

Anmeld

10. september 2008

Nadi

Det kommer an på om et har været en hektisk dag eller der er sket noget, så skal jeg lige have vendt det med mig selv om min mand. Men ellers så prøver jeg at lægge det på dørtærsken når jeg kommer hjem, og når jeg er færdig uddannet så SKAL jeg lægge det på dørtærsken når jeg kommer hjem. Men det kan måske mærkes på humøret hvis der er sket noget, og hvis det ikke kunne det så var vi jo ikke mennesker.

-Nadia

Anmeld

10. september 2008

Helle30

Jeg tager mit arbejde med hjem hver dag.
Dels fordi Sofie jo skal hentes senest kl. 16.15 og tiden mellem undervisning og afhentning ofte er optaget af møder. - dels fordi min skole ikke rummer arbejdspladser til lærerens forberedelse. - Ej heller en stabil netforbindelse, telefoner hvor man i ro kan tale fortroligt om div. børn eller mulighed for opbevaring af personlige opslagsværker/mapper/materialer mv.
Desuden har jeg ofte behov for at ringe sammen med forældre til mine elever, og det må jeg gøre, når disse har tid - altså mest i aftentimerne.

Ovennævnte er arbejde i bogstavelig forstand. Derudover har jeg altid et par notesbøger liggende - èn i køkkenet og én på natbordet. Jeg kan aldrig vide, hvornår jeg får én eller anden idé, og jeg er nød til at skrive dem ned, så jeg ikke glemmer, hvad jeg måske er kommet på midt om natten.
Jeg har mindst 8 kolleger, der gør det samme. - Altså er jeg ikke helt gak-gak;)

- Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.