Mathilde skriver:Katjaro skriver:
Ja du har vel fundet ud af at det er svært at give det præcise bud på hvornår du har ÆL.
Jeg har f.eks. aldrig kunnet mærke min ÆL - men jeg fandt dog ud af at når jeg havde haft ÆL, så blev jeg øm i underlivet (bemærkede det selvfølgelig især i forbindelse med sex).
Rent faktisk kan sædceller (såfremt at de ellers er normale) leve op til 5 dage.
Har du selv styr på din ÆL?? Kan du mærke den (jeg kunne da jeg havde ÆL sidst i forbindelse med min inseminering faktisk mærke den, vist næsten første gang overhove :) )
Og mht. sex hveranden dag - hvis man ikke gider sex hver dag (og det gør jeg ikke længere :$) så vil hveranden dag være en god måde at sikre at der hele tiden er friske sædceller tilstede. Men såfremt at din kæreste ikke skulle have problemer med sædkvaliteten - så kan i dyrke sex lige så tosset i vil - uden at det går ud over kvaliteten.
Glæder mig til at høre når du har to streger :))
Knus Katja (H)
Jeg plejer at få nogle smerter i underlivet (kun i en af siderne) mellem mine menstruationer... Kan det være ægløsning? Det føles som milde mens.-smerter...
Wow vildt at de kan leve i op til 5dage! Ja sex hver dag er nok heller ikke lige mig. Så virker det næsten som pligt og romantikken forsvinder lidt...
Jeg tror ikke min kærestes sæd fejler noget. Ved da at han engang har gjort en pige gravid (ikke planlagt).
Jeg tror ikke helt jeg forstår det med at det går ud over kvaliteten, hvis man har sex hver dag(?)
Mange tak for dit svar(L)
Jeg er sikker på at det er din ÆL du mærker.
Prøv i en periode at notere hvornår du rent faktisk får ondt. Lidt lige som du velsagtens også notere din menstruations første dag. Så vil du med stor sandsynlighed observere at du får ondt ca. 14 dage
før næste menstruations første dag.
Har lige prøvet at google den med sex hver / hveranden dag. Og der er faktisk uenighed om hvorvidt det skader eller ej.
Nogle siger faktisk at sædkvaliteten forbedres ved hyppig ejakulation, da man så sikre sig at de sædceller der er til stede er helt friske.
Så klø i bare på, når i synes i har lyst.
man hører jo også om dem der bliver gravide selv om de kun har haft sex én gang på en måned .....
Så deeeet :)
Knus Katja
Anmeld