Bare lige et hurtigt spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.158 visninger
17 svar
0 synes godt om
9. september 2008

Mathilde

Kan man kun blive gravid de få dage lige omkring ægløsning? Eller er der mulighed for at blive gravid hele tiden?

(H)Mathilde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2008

lonemus

Min læge har forklaret mig, at det faktisk kun er 3 dage om måneden du kan blive gravid - omkring dag 14-15 i en cyklus. Dem der bliver gravide på andre dage, har haft enten tidligere/senere ægløsning, end beregnet.

Sådan har jeg fået det forklaret.

Og husk, kun sex hver 2. dag under ægløsningen, ellers er sædcellerne ikke friske!!

Held og lykke med projektet :o)

Lone

Anmeld

9. september 2008

Mathilde

lonemus skriver:

Min læge har forklaret mig, at det faktisk kun er 3 dage om måneden du kan blive gravid - omkring dag 14-15 i en cyklus. Dem der bliver gravide på andre dage, har haft enten tidligere/senere ægløsning, end beregnet.

Sådan har jeg fået det forklaret.

Og husk, kun sex hver 2. dag under ægløsningen, ellers er sædcellerne ikke friske!!

Held og lykke med projektet :o)

Lone

Ih tusind tak for svar:)
Så blev jeg lidt klogere, men mener også at jeg har læst, at det kun er ved ægløsning man kan blive gravid...

Mange tak(L)

Anmeld

9. september 2008

Pia.

altså du kan blive gravid når du har ægløsning... men sæden kan leve i skeden i op til 3 døgn så det må jo være 3-5 dage man kan blive gravid... jeg har aldrig gjort det på bestemte datoer, men er alligevel blevet hurtigt gravid...

så bare i gang med jer... det er jo en skøn øvelse og en dejlig måde at lave sit ønskebarn på....

KNUS PIA.

fandt lige det her...

men det er jo hvad du allerede har fået fortalt...

Du bliver nemmest gravid i midten af din cyklus. Det vil sige at hvis du har en cyklus på f.eks. 28 dage, så vil ægløsningstidspunktet ligge ca 14 dage fra sidste menstruations første dag.

Anmeld

9. september 2008

Pia.

9. september 2008

twinboys

PiaR skriver:

altså du kan blive gravid når du har ægløsning... men sæden kan leve i skeden i op til 3 døgn så det må jo være 3-5 dage man kan blive gravid... jeg har aldrig gjort det på bestemte datoer, men er alligevel blevet hurtigt gravid...

så bare i gang med jer... det er jo en skøn øvelse og en dejlig måde at lave sit ønskebarn på....

KNUS PIA.

fandt lige det her...

Du bliver nemmest gravid i midten af din cyklus. Det vil sige at hvis du har en cyklus på f.eks. 28 dage, så vil ægløsningstidspunktet ligge ca 14 dage fra sidste menstruations første dag.

Nemlig...

Majbritt(H)

Anmeld

10. september 2008

Mathilde

PiaR skriver:

KNUS PIA.

fandt lige det her...

Tusind tak for svar søde Pia:)
Hold da op... det er da længe sæden kan overleve!

Anmeld

10. september 2008

Mathilde

PiaR skriver:

bare lige mig igen Mathilde.... klik lige ind her :)

http://www.jordemodernordjylland.rn.dk/For+borgere /Foer+graviditet/Hvornaarbliverjeggravid.htm

Knus Pia

Ja den giver mening:)
Nu ved jeg lige hvornår vi skal være ekstra "aktive":P

Mange tak(L)

Anmeld

10. september 2008

twinboys

Mathilde skriver:

PiaR skriver:

http://www.jordemodernordjylland.rn.dk/For+borgere /Foer+graviditet/Hvornaarbliverjeggravid.htm

Knus Pia

Mange tak(L)

God fornøjelse...:$

Majbritt(H)

Anmeld

10. september 2008

Mathilde

twinboys skriver:

Mathilde skriver:

PiaR skriver:

Knus Pia

Mange tak(L)

God fornøjelse...:$

Majbritt(H)

Hi hi:P

Tak skal du have(L)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.