Status efter 3. jdm-besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

961 visninger
15 svar
0 synes godt om
3. januar 2011

Kit

Godt nytår piger. Så har jeg idag været til 3. jordemoderkonsultation og her er status.

Gestationsalder: 36+1

Mors vægt: + ca 7 kg

Blodtryk: 110/78

Urin: Blank

Ødem: %

Symfyse-fundusmål: 32 cm, som hos egen læge for 4 uger siden.

Fosterpræsentation: Hovedstilling

Fosterskøn: Livligt barn

Fosteraktivitet: +lyd + dgl. liv

Lillepigen fes rundt inde i maven, da jdm skulle komme med fosterskøn og fosterpræsentation. Hun kunne simpelthen ikke få ordentlig fat om baby og hidkaldte en jdm-kollega. Ingen af dem kunne få fat til at lave et fosterskøn, men blev enige om hovedstilling, muligvis som stjernekigger lige pt. De er lidt bekymrede for størrelsen på baby og synes hun er en lille en af slagsen. Da de målte mit SF-mål til 32 cm blev det besluttet, at jeg skal have en vægtscanning for at få en afklaring på babys størrelse.

Jeg har ikke en særlig stor mave, så de var vist begge lidt forbløffede over at baby kunne smutte så meget rundt på nuværende tidspunkt. Jeg fik besked på IKKE at være bekymret, da der var masser af liv og en rigtig god hjertelyd.

Hvordan står det til hos jer andre?

Kit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

AnneBJ

Hej Kit,

Sikke nogle fine tal, hvor godt med en livlig lille pige! Dejligt at de gjorde noget for at understrege du ikke skal bekymre dig - er sikker på hun er helt fin, men dejligt de lige tjekker op på det

Anmeld

3. januar 2011

DK

Hvor dejligt med masser af liv!

Jeg mener at barnet skal være mindre end 21 % under gennemsnittet før de er for alvor bekymrede. Og det er da alligevel meget!

Så glæde du dig bare til vækstscanningen! Det er pragtfuldt at måtte se dem mange gange!

Anmeld

3. januar 2011

Kit

Jeg glæder mig også til at se hende igen og til at høre, hvor stor de mener hun er. Meeen, tankerne fløj da lige lidt omkring med bekymringer til at starte med. Synes dog jeg er mere afklaret lige nu. Jeg kan jo mærke, at hun har det godt og møver sig rundt.

Anmeld

3. januar 2011

Multebær

Kit skriver:

Godt nytår piger. Så har jeg idag været til 3. jordemoderkonsultation og her er status.

Lillepigen fes rundt inde i maven, da jdm skulle komme med fosterskøn og fosterpræsentation. Hun kunne simpelthen ikke få ordentlig fat om baby og hidkaldte en jdm-kollega. Ingen af dem kunne få fat til at lave et fosterskøn, men blev enige om hovedstilling, muligvis som stjernekigger lige pt. De er lidt bekymrede for størrelsen på baby og synes hun er en lille en af slagsen. Da de målte mit SF-mål til 32 cm blev det besluttet, at jeg skal have en vægtscanning for at få en afklaring på babys størrelse.

Jeg har ikke en særlig stor mave, så de var vist begge lidt forbløffede over at baby kunne smutte så meget rundt på nuværende tidspunkt. Jeg fik besked på IKKE at være bekymret, da der var masser af liv og en rigtig god hjertelyd.

Kit

Hvor ser det bare flot ud med de tal Kit. tillykke med det. 

Anmeld

4. januar 2011

sandratobias

Tillykke med de flotte tal... 

Håber vægtscanningen går fint... Det er over 25% undervægt så begynder de og sku holde mere øje... Nu er jeg blevet holdt meget øje med da min søn blev født i uge 31+2... 

Min lille baby i mavsen er p.t 22% for lille... Og ved sidste vægtscanning målte de baby til 1468 gram... Og det var i uge 31+4... hende der scannede mig ville efter hendes bedømning lade det gå 14. dage imellem jeg blev tjekket for alt så godt ud... Baby følger sin egen lille kurve..  

Var ved læge i går hvor hun ville skyde baby til ca 1500 gram, og var i uge 32+1... 

Sandra - uge 32+2... 

Anmeld

4. januar 2011

Kit

sandratobias skriver:

Hej Sandra. Hvor er det dejligt, at alt med din lille bebs ser godt ud og den bare har valgt at følge sin egen kurve. Det er godt de følger den lille løbende og den bliver derinde længere end sin storebror.

Jeg glæder mig til at se vores lille pige i morgen og høre status på hendes vækst. Forhåbentlig drillede hun bare de to jordemødre igår med hendes moslen rundt, men der er da en lille bekymring i mit moderhjerte. Hun er jo vores lille mirakel og vi glæder os sådan til at hilse på hende. Når hun er færdigbagt og klar til det. 

Kit

Anmeld

4. januar 2011

IAH

Kit skriver:

Kit

Hej Kit

Det med vægten må du ikke hænge dig for meget i og heller det med mavens størrelse. Maver og bebser er bare forskellige..

Jeg var i Matas i går for at købe de sidste ting - og så spurgte matasdamen om det skulle pakkes ind som gave. Det kan åbenbart ikke ses rigtig på mig at jeg er mega-højgravid.. Jeg havde ikke overtøjet lukket.. Og min termin er jo på næste onsdag..

Jordemoderen og fødselslægen har sendt mig til vægtscanning begge to og begge gange har det vist sig at den lille dreng er slet ikke så lille igen. Så lad være med at bekymre dig unødigt. Det har jeg gjort før begge vægtscanninger og det var spildt.

Knus Iben

Anmeld

4. januar 2011

Kit

IAH skriver:

Mange tak Iben. Ja, maver og størrelser er en sjov ting. Folk har også meget svært ved at tro, at det er indenfor 4 uger jeg har termin. Jeg er egentlig glad for at den ikke er større nu, da den er rigeligt i vejen som den er.

Ingen bekymring - nu vil jeg bare glæde mig til resultatet og til at se den lille bebs igen.

Og næste onsdag - det er jo lige om lidt Glæder mig til en sms fra dig inden længe. Hep hep og masser af vestøv din vej.

Knus, Kit

Anmeld

4. januar 2011

IAH

Kit skriver:

Mange tak Iben. Ja, maver og størrelser er en sjov ting. Folk har også meget svært ved at tro, at det er indenfor 4 uger jeg har termin. Jeg er egentlig glad for at den ikke er større nu, da den er rigeligt i vejen som den er.

Ingen bekymring - nu vil jeg bare glæde mig til resultatet og til at se den lille bebs igen.

Og næste onsdag - det er jo lige om lidt Glæder mig til en sms fra dig inden længe. Hep hep og masser af vestøv din vej.

Knus, Kit

Du kan også se det på den måde... dem med de små maver får flere kig ind til den lille  Det overskyggede (næsten) bekymringerne for mig!

Godnat herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.