Hvor mange penge bruge I på babyindkøb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

CA

DK skriver:

He he he... det er fordi min liste er "intern" Vi har købt en Brio Sing kombivogn! Men det var for dyrt at købe hele sættet (altså stel, klapvognsdel og barnevognsdel) samlet da det bare aaaaldrig var på tilbud. Derfor købte vi først stel og klapvognsdel på tilbud til 2000 kr. og et par mdr efter barnevognskassen til 1700 kr. (den der er betalt først 500, derefter 1200 kr. for), så vi ialt kom af med 3700 kr. for kombivognen med alle dele, frem for 5000 kr. som den ellers stod til i langt de fleste butikker som et samlet køb.

Derudover har jeg glemt at skrive på listen at vi jo også allerede har en traditionel Brio Sport barnevogn, fra da Kirstine var baby. Den er så fin som ny, uden rust eller noget. Jeg har skiftet elastikkerne på den (altså dem der holder de små øjer/knapper fast på overlæderet) og så funker den bare! Den skal vi dog kun bruge til sovevogn herhjemme, da den overhovedet ikke kan komme med i bilen! Den er aaalt for stor!

Aaaaaah - I see! Der er jo en forklaring på alt. Og sikke en besparelse. Man skal være snu i det her baby univers

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Sofia

Nu har vi ikke købt særlig meget endnu, men her er en oversigt over, hvad vi har købt:

1. Kombivogn fra Emmaljunga: 5500.

2. Voksi: 1500.

3. Flexibath: 300.

4. Dyne: 400.

5. Termometer: 40.

6. Stofbleer: 60.

7. Tøj: ca. 500 indtil videre.

Så det er ikke så meget endnu, glæder mig til vi får endnu mere i hus

Anmeld

3. januar 2011

Lene76

Hmmm jeg har slet ik brugt noget særligt endnu.....

Dog fik begge unger lov til at købe et sæt tøj til lillesøster, så vil skyde på at vi har brugt omkring 300 ialt. Men ok det er osse nr 3 så vi mangler intet..... har virkelig problemer med at lave en ønskeseddel til når vi ska ha dåb og barselgave......  

Anmeld

3. januar 2011

CA

Lene76 skriver:

Dog fik begge unger lov til at købe et sæt tøj til lillesøster, så vil skyde på at vi har brugt omkring 300 ialt. Men ok det er osse nr 3 så vi mangler intet..... har virkelig problemer med at lave en ønskeseddel til når vi ska ha dåb og barselgave......  

Ih hvor dejligt at du bare kan hive det gamle frem Hyggeligt at de har valgt tøj - i like

Anmeld

3. januar 2011

Marco2

Jamen indtil videre har jeg brugt 179,- på en sparkedragt og en body …

Har jo barnevogn/lift, autostol, badekar, tøj, puslebord, dyne, puslemåtte, sengerand, legetøj og alt det der fra Emsen.

Vi købte til Emily en Lille Per seng, som vi regner med at "barn nr. 2" skal overtage. Og så har min mor "stellet" fra min mormors gamle "fyldningsseng" til at stå, som jeg regner med at male hvid. Og så skal der lige en madras i den. Så madras til den vel 1.000,- men det er jo så ikke til nr. 2 men for at barn nr 2 kan få en seng.

Og kommode - der får Emsen også en ny. 1.995,- fordi hun har min mormors kommode nu, og hendes tøj er ved at være for stort, så hun skal ha' en større og så kan vi sætte den anden ind til nr. 2...

Vil gerne ha' en lækker pusletaske og overvejer en voksi...

Men ellers kan jeg ikke lige komme i tanke om noget vi mangler …

Når vi er lidt længere med værelset, kommer der sikkert nogle pynte/hyggeting til …

Så her anden gang er det jo absolut ikke nogen stor udskrivning.

1. gang er en helt anden sag 

AG

Anmeld

3. januar 2011

AnneBJ

Puha, vi er også nogle af dem der har brugt mange penge...

Barnevogn m. 9200 kr.
- lift
- pusletaske
- myggenet
- regnslag
- madras til lift og vogn
- 2 lagner
- 1 sæt sengetøj

Babyalarm 1000 kr.

-- ovenstående sponsoreret af kommende mormor - ellers havde vi valgt billigere løsning

Skab til tøj 1300 kr.
Tremmeseng m. madras 800 kr.

-- ovenstående sponsoreret af kommende farmor + ekstra indkøbspenge som pt. er lagt til side

Jeg har ikke overblik over hvad vi selv har brugt, men jeg gætter på 3500 ca. Det er så stofbleer, uro til puslebordet, stof til ammepude og sengetøj, fyld til ammepude, tøj (både nyt og brugt), lagener, sengetøj, maling til værelse og diverse andre småting...

Så ca. 17000 indtil videre... Vi mangler puslebordet som eneste store ting.

Anmeld

3. januar 2011

Lene76

Lene76 skriver:

hehe har helt glemt at jeg osse har købt en puslekommode til 200 (købt brugt)

men dejlig billigt denne gang.....

Anmeld

3. januar 2011

mimse

Hejsa

Vi har indkøbt flg.:

3D-scanning
Ammeindlæg
ammepude
autostol
baby bay
Babyalarm
babyplejesæt
badekar-indsats
Badevandstermometer
Bamser, legetøj, bøger
bleer
brystpumpe
dyne og pude
Efter-fødsels bind
hoved- halefad
Ikea, hylde over puslebord
Ikea, reol
Ilva, ekstra lampe
Ilva, lampe
lagener
legetæppe
Matas, hudprokter, svampe etc
næse-suger
puslebord
puslepude
pusletaske
savleklude/hagesmækker
sengerand
Sengetøj
skråstol
slynge
Startpakke Oddeer Zimply
stofbleer
Strømpebuker
sutteflasker
sutter
Temmeseng
tæppe
Tøj*
uro med musik
wall stickers
weekendseng

*Vi har købt en del, for ca. 1000,- - og har fået en masse! Både nyt og brugt.

Samlede udgifter ca. 17.000,- - hertil kommer en stationcar... Udgifter til graviditetstøj, vitaminer/mineraler etc. til mig er ikke inkluderet.

- og vi mangler stadig:

Babyalarm
autostol

Foruden hvad, der er på ønskelisten til hhv. barselsgaver og dåbsgaver. Vi har allerede fået overvældende meget i gaver fra familie og venner :-)

Det er faktisk vældig dyrt, når man regner på det... puha...

Mh. Mie

Anmeld

3. januar 2011

Multebær

Som i kan se har jeg været meget heldig og har kunnet låne og arve en masse meget dejlige ting. Da jeg og kæresten for tiden er meget presset økonomisk har det været en uundværlig hjælp. Kan godt se at jeg vist er en ret forkælet pige når det kommer til forældres gavmildhed  men altså alternativet ville have været at de ekstra ting ikke var blevet købt før vi en af os to vordende og jobsøgende forældre var i job igen.

Graviditetstest ca. 70 kr

Tremmeseng nr. 1 - (IKEA) brugt arvet af veninde

Tremmeseng nr. 2 (til familiesommerhus) købt af fætter for 300 kr

Puslebord nr. 1 (ca. 600 kr) IKEA fået af forældre

Puslebord nr. 2 (til familesommerhus) brugt ret smadret - fået af fætter 

Barnevogn, lift, regnslag, net (god ven har sagt vi må arve deres Emmajunga så )

Hylder over puslebord ca. 200kr. (IKEA) fået af far som også hjalp med opsætning

Luksus babydyne 300kr. (tilbud i babysam)

Badekar - mangler stadig - har arvet et stativ og en "babyholder"

Øko Stofbleer 100kr. (tilbud i jysk for mange måneder siden)

Ammepude, sengerend, og puslehynder - arvet fra fætter

Kurve til bleer og tøj osv. ca. 200 kr. (ILVA) fået af min mor

Tæppe (dyrt!) fået af min mor hjemkøbt fra frankrigstur

Håndlavet patchwork (gave fra niece 12 år )

Blespand 0 kr. (babysam babypakke) 

Poser til blespand 129 kr

Køb af shorts og sparkedragt fra Grønært 264 kr

Plejeprodukter 0 kroner (fået i diverse gratis babypakker + stor Helosansalve af svigersøster )

Bleer 2 pakker 80-90? kr 

Legetøj (lidt arvet fra fætter og julegaver fra familie)

Verdens mest nuttede babysko fra little Viking 200 kr

Baby stol (min egen gamle som blot skal hentes fra faster som har haft til låns)

Autostol (lånt af fætter)

Bæresele babybjørn (fået af veninde) ubrugt

sengetøj fra Jysk har kun et sæt endnu (fået at mine forældre i julegave)

Voksi brugt (lånt af veninde)

Voksibundplade 300 kr (købes af skolekammerat som har en til overs)

2 sutteflasker (fra gratisbabypakkerne)

2 sutter (fra gratisbabypakkerne)

Har været så heldig at kunne arve og låne helt vildt meget dejligt babytøj fra fætters familie. Det er bare så fantastisk sødt af dem! 

Graviditetskjole 300 kr (Mamalisious)

Graviditetsstrømpebukser 2 par 150 kroner (hold da op hvor er sådan nogle dejlige!)

graviditetscowboybukser ca. 300 (H&M)

1 par graviditetscowboybusker & 3 par sweatpants (arvet og lånt)

2 graviditetskjoler (fået af min mor)

Alt i alt bliver det til ca 2500 kr

Ov det var faktisk en meget god øvelse lige at få tjekket om man har hvad der skal bruges.

Anmeld

3. januar 2011

Multebær

hov glemte babserne

Freya ammeBH (ca. 400 kr) fået i julegave af min mor

Øko uld ammeindlæg (Lanowool) 100 kr 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.